Silvia a David pracovali na lodiach. Na Slovensko z nich priniesli koncept, dnes sú jednotkou na trhu
- Púť manželov Raškovcov za zdravým životným štýlom sa začala otvorením fitness a wellness štúdia
- Čoskoro zistili, že to nestačí
- Prečítaj si inšpiratívny príbeh značky Vitabox
- Púť manželov Raškovcov za zdravým životným štýlom sa začala otvorením fitness a wellness štúdia
- Čoskoro zistili, že to nestačí
- Prečítaj si inšpiratívny príbeh značky Vitabox
Koncept zdravej a kaloricky vyváženej stravy je známy mnohým Slovákom. Len málo z nich však vie, že tieto praktické krabičky sa zrodili pred viac ako 18 rokmi v Amerike. Práve tam sa objavil impulz priniesť Slovákom niečo nepoznané. Tento spôsob stravovania v našej krajine otvorili ako prví Silvia a David Raškovci. Dnes so svojím konceptom vedú v priečke čerstvosti.
„S manželom Davidom sme sa zoznámili v Amerike, kde sme obaja pracovali na zaoceánskych lodiach. Ja som pracovala v reštaurácii, kde som mala možnosť sledovať vysoký štandard kvalitne pripraveného jedla, David pracoval v kasíne,“ hovorí na úvod Silvia Raškov, ktorá so svojím manželom Davidom stojí za značkou Vitabox. Po tom, čo dvojica skončila kariéru na lodiach, rozhodla sa usadiť v Prievidzi, odkiaľ pochádza Silvia.
Púť manželov Raškovcov za zdravým životným štýlom sa začala otvorením fitness a wellness štúdia. Ako hovorí Silvia, prvá podnikateľská príležitosť sa naskytla v Bojniciach v hoteli priamo pod zámkom.
„V roku 2007 sme tam otvorili fitness a wellness štúdio, kde sme sa o zdravom tele a životnom štýle naučili veľmi veľa. Absolvovali sme trénerské a masérske kurzy, za ktorými sme neváhali cestovať aj do Thajska, len aby sme robili veci na špičkovej úrovni profesionálov,“ vysvetľuje.
Na začiatku varili len pre známych a klientov
Tieto podnikateľské roky viedli k poznaniu, že starostlivosť o navonok krásne telo sa začína zvnútra. „Klienti, ktorí k nám chodili cvičiť, saunovať sa alebo na masáže, mali najväčší problém s prípravou zdravej stravy, s ktorou by dosiahli to, čo chceli, či už išlo o chudnutie alebo o nabratie svalovej hmoty,“ dodáva Silvia s tým, že klienti sa strácali v kalóriách, tabuľkách a nespočetných diétach, ktoré im dlhodobo nikdy nefungovali.
Úplne prvý koncept krabičkovej diéty na Slovensku uzrel svetlo sveta v januári roku 2011. Silvia si na tieto začiatky spomína veľmi dobre „V zahraničí sme už videli koncepty krabičkových diét alebo hotovej kaloricky vyváženej stravy, no u nás na Slovensku nič také vtedy nebolo. A tak v roku 2009 vznikla prvá myšlienka konceptu Vitabox.“
Mladí manželia s nadšením začali pracovať na receptúrach, vlastnej značke, webovej stránke, vybavení prvej kuchyne. „Na začiatku sme varili len pre klientov z fitka a pre našich známych. Pamätám si, keď prišla prvá online objednávka od klienta, ktorého sme osobne nepoznali. To bola radosť!“ spomína Silvia.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Čo bolo pre mladých podnikateľov najväčšou výzvou
- Vďaka čomu sa značka dostala do povedomia pomerne rýchlo
- Kto ti môže priniesť tvoj Vitabox
- Čím sa firma odlišuje od iných firiem
- Kto je v tíme Vitabox
- Do akej vety by sa dal zhrnúť príbeh jednej z úspešných slovenských značiek v oblasti krabičkových diét
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy