Situácia je kritická, štadiónové parkoviská museli zaplniť nepredanými autami. Zľavy sú nevyhnuté, vraví expert
- Americké automobilky musia skladovať nepredané autá na parkoviskách športových štadiónov
- Díleri áut v Nemecku nemajú komu predávať autá v hodnote viac ako 14 miliárd eur
- Automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer sa domnieva, že zľavnenie áut bude nevyhnutné
- Americké automobilky musia skladovať nepredané autá na parkoviskách športových štadiónov
- Díleri áut v Nemecku nemajú komu predávať autá v hodnote viac ako 14 miliárd eur
- Automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer sa domnieva, že zľavnenie áut bude nevyhnutné
Nezáujem ľudí o nové autá nezaznamenali len Slováci, ale celý svet. Odhliadnuc od Európy, Američania zjavne rovnako nemajú záujem o nové autá. Štatistiky sú pritom mylné a neúplné. Niet pochýb o tom, že na automobilovom trhu vypukol poriadny zmätok a chaos.
Podľa informácií webovej stránky autoforum sa experti domnievali, že v apríli sa predá približne 620-tisíc áut. Realita bola iná a v skutočnosti sa predalo až niečo vyše 707-tisíc áut. Je dôležité podotknúť, že zatiaľ ide o odhad, ktorý experti upresnia až začiatkom júla. Veľa zámorských automobiliek totiž spisuje reporty o predaji štvrťročne.
Nepredané autá končia na parkoviskách športových štadiónov
Napriek celkom priaznivému vývoju v zámorí sa však naskytá istý problém. Automobilky nemohli počítať s pandémiou, preto vyrábali štandardné množstvá automobilov. Ako informuje portál autoforum, došlo ku situácii, kedy americké automobilky nemajú kde skladovať vozidlá. Veľa ľudí si tam totiž autá objednáva na sklad.
Jedno z riešení bolo umiestniť nepredané autá na parkoviská pred športovými štadiónmi, informuje Los Angeles Times. Jedno z týchto skladísk áut sa nachádza napríklad pri štadióne Dodger Stadium, ďalšie je v Santa Anita Park a tretie Angel Stadium v Ahanheime.
Nemecká situácia sa od tej americkej ani trochu nelíši
Pri pohľade na fotografie amerických štadiónov môže mnohým napadnúť, že cena áut po pandémii jednoznačne klesne. Samotní autori autofora priznali, že otázka, či sa kupujúci po pandémii dočkajú zliav, je jednou z najčastejších, s ktorou sa stretávajú.
„Žiadnu jasnú odpoveď vám bez krištáľovej gule dať nevieme, dostupné vodítka ale naznačujú, že už vyrobených áut je jednoducho príliš a previs ponuky nad dopytom vedie k nevyhnutným zľavám,“ uviedli autori portálu.
Podľa informácií Nemeckého automobilového priemyslu díleri áut držia zásoby áut v hodnote 14,8 miliardy eur. Situácia v Nemecku je teda navlas podobná tej americkej. „Súčasný nedoriešený spor zhoršuje situáciu v maloobchode. Spotrebitelia chcú tiež priehľadnosť,“ uviedli autori tlačovej správy z automobilového priemyslu.
Riešením by mohla byť výroba konkrétnych modelov na objednávku
Pravdou ale je, že nemeckí díleri skladujú oveľa viac áut, než by boli schopní predať. Obzvlášť pri zohľadnení faktu, že vo svete stále pretrváva pandémia. Začiatkom apríla automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer predpokladal, že automobilky sa zľavám jednoducho nevyhnú.
„V automobilovom trhu v Nemecku sa tento rok objavia citeľné prepady. Tieto prepady môžeme zmierniť iba pomocou inteligentných ponúk, ktoré pre zákazníka znamenajú značné riziká,“ vysvetlil Dudenhöffer pre Focus. Naráža tak na akési predplatné automobilov. To spočíva v tom, že zákazník si objedná presný model auta a automobilka mu ho následne vyrobí.
Týmto spôsobom by sa dalo predísť zbytočnému hromadeniu áut a vyrábaniu nadbytku vozidiel. Podľa nemeckej kancelárky Angely Merkelovej by krajina túto situácia mala začať riešiť začiatkom júna. Dopyt po autách je celosvetovo veľmi nízky. Ani experti nevedia predpovedať, kedy sa situácia zlepší. „Viac povedia májové dáta, niečo nám ale hovorí, že ani tá mnoho dôvodov k radosti neposkytne,“ uzavreli redaktori autoforum.
Zdroje: Autoforum, LA Times, Autoforum , Focus, Autoforum, KZF Gewerbe