ŠKODA predstavila nové kabrio. Model Slavia bohužiaľ nikdy nebude v predaji
- Študenti zo Stredného obdborného učilišťa ŠKODA AUTO predstavili prototyp Škody Slavia
- Model je postavený na spoľahlivej Škode Scala, požičiava si však prvky z RS-ového Kodiaqu aj Octavie
- Slavia prišla o zadné sedadlá aj strechu. S obrovskými kolesami a športovým dizajnom pôsobí poriadne dravo
- Študenti zo Stredného obdborného učilišťa ŠKODA AUTO predstavili prototyp Škody Slavia
- Model je postavený na spoľahlivej Škode Scala, požičiava si však prvky z RS-ového Kodiaqu aj Octavie
- Slavia prišla o zadné sedadlá aj strechu. S obrovskými kolesami a športovým dizajnom pôsobí poriadne dravo
Len ťažko zabudnúť na historický pretekársky špeciál ŠKODA 1100 OHC z roku 1957, ktorý geniálni konštruktéri zo Škody zostrojili na vytrvalostné preteky v Le Mans. Dvojmiestne závodné auto vážilo ledva 550 kg a s 1,1-litrovým motorom dosiahlo aj šialených 200 km/h. Na tú dobu obdivuhodný úspech.
Šikovní študenti zo Stredného odborného učilišťa Škoda Auto v Mladej Boleslavi sa k tejto ikone rozhodli vrátiť – a priniesli ju do 21. storočia, pri príležitosti osláv 125 rokov automobilky Škoda. Výsledkom je športová beštia Slavia, ktorú na cestách bohužiaľ neuvidíš.
Športová Slavia berie to najlepšie z RS modelov
Bez strechy, bez zadných sedadiel, s obrovskými kolesami a v agresívnom prevedení – Škodu Slavia postavil tím 26 študentov a 5 študentiek s podporou pedagógov a samotných konštruktérov.
Základ Slavie si študenti vypožičali z overeného modelu Škoda Scala (vrátane 1,5 TSI 110kW motora), ktorý sa však zmenil na nepoznanie. Český hatchback sa pod rukami šikovných študentov zmenil na spider, auto bez strechy, dizajnovo ho dopĺňajú aj kvapkovité výklenky miesto zadných sedadiel.
Slavia však prešla toľkými zmenami, že sa jej tvar dramaticky zmenili. To musel vyriešiť napríklad posilnený podvozok s podlahou.
Neprehliadnuteľné 20-palcové kolesá si Slavia vzala zo športového Kodiaqu RS, výkonné brzdy zasa pribudli po vzore RS-ovej Octavie.
Energický dizajn dopĺňa upravený výfuk a športová farba Crystal Blue, ktorá v kombinácii s bielym perleťovým lakom vytvára modré odlesky – beštiu tak na rozpálenom asfalte rozhodne nikto neprehliadne.
Interiér prepracovaný do poslednej maličkosti
Obdivuhodne dravý vizuál dopĺňajú športové sedadlá značky SPARCO s bielym obšitím. V čistých bielych tónoch sa nesie aj dvojramenný volant z novej Octavie.
Aj napriek odstráneným zadným sedadlám sa študentom podarilo v batožinovom priestore nájsť miesto – presne pre dve elektrické kolobežky, ako skvelé gesto pre podporu elektro-mobility.
Divoký zážitok z jazdy dopĺňajú šikovne poukrývané reproduktory s výkonom subwooferu 2 250 W + 320 W zvyšných reproduktorov.
ŠKODA SLAVIA je tak stroj, ktorý by si si prial, no bohužiaľ ide len o jednorazový projekt – rozhodne však ukážkový model, ktorý by mohol posunúť českú automobilku do neprebádaných športových vôd. Študenti predviedli veľmi slušný pokus a my sa nevieme dočkať na ďalšie.
Českí študenti produkujú jeden zázrak za druhým
Študentský projekt Azubi Car produkuje kreatívne koncepty ostošesť. Žiaci Stredného odborného učilišťa Škoda Auto už od 70. rokov prichádzajú s neopozeranými nápadmi. Len v roku 1975 vytvorili až 4 prototypy vozidla Škoda Buggy 736.
Dnes produkujú jeden koncept ročne, a to od roku 2013. Premiéru vtedy mal model Citijet, mestský dravec bez strechy s prenádherným zvukom výfuku.
O tri roky neskôr prišli vizionári z učilišťa s prvým elektromobilom Škoda Element, sympatickú plážovú buginu na výhradne elektrickom pohone.
V roku 2018 sa pozornosť Škody upriamila na modely Karoq a Kodiaq. Študenti ich preto šikovne premenili na kabrio Sunroq a dvojmiestny párty mickup Mountiaq, ktorý dokonca disponoval aj navijakom.
V každom prípade pritom nešlo len o návrh, no o plne funkčné a skonštruované vozidlo, ktoré si mohol ktokoľvek vyskúšať. Škoda tak v Česku pokračuje v podpore automobilových inovácií a nádej vkladá práve do šikovných študentov, ktorým dáva nielen kvalitné vzdelanie, no hlavne praktické skúsenosti a možnosť pracovať na vývoji už počas štúdia.