Skončí konečne dominancia YouTube v hudobnom priemysle?
- Ak sa Spotify, SoundCloud a Apple Music stávajú čoraz obľúbenejšími, môže ostať YouTube v kurze? YouTube nestratí svojich priaznivcov zajtra a, úprimne, možno nikdy neprestane byť miestom, kde si drvivá väčšina sveta prichádza vypočuť hudbu. No jeho postavenie už nie je také pevné ako to bolo kedysi.
- Ak sa Spotify, SoundCloud a Apple Music stávajú čoraz obľúbenejšími, môže ostať YouTube v kurze? YouTube nestratí svojich priaznivcov zajtra a, úprimne, možno nikdy neprestane byť miestom, kde si drvivá väčšina sveta prichádza vypočuť hudbu. No jeho postavenie už nie je také pevné ako to bolo kedysi.
Už mnoho rokov ma YouTube naozaj silné postavenie a na jeho stránke je mnoho významných umelcov. Napokon je to jedna z najpopulárnejších stránok na internete a jednoducho najväčšia hudobná stránka. No s popularitou prichádzajú aj problémy a dokonca malo niekoľko umelcov, ako napríklad Prince, s YouTube spor. Vo všeobecnosti hudobný priemysel vie, že sťahovanie hudby a videí zadarmo nie je výnosné.
No na druhej strane YouTube ponúka omnoho viac hudby a mnoho záznamom z koncertov, ktoré by fanúšikovia inak nemohli nájsť nikde inde. YouTube dokonca umožňuje zdieľať videá na iných stránkach ako Facebook či Twitter, ale dáva človeku aj možnosť pracovať na počítači a pritom počúvať hudbu, bez akéhokoľvek prerušenia.
foto: aolcdn.com
Ale vyzerá to tak, že dominancia YouTube sa blíži ku koncu. Iné servery začínajú pridávať videá na svojich stránkach. Je celkom pravdepodobné, že aj Spotify investuje nejakú tú miliardu na posilnenie ponuky videí. Taktiež aj SoundCloud propaguje jeho dlho očakávanú službu Go a je tu aj Apple Music, ktoré získalo po dohode s Dubset licenčné zmluvy. Preto YouTube potrebuje zintenzívniť svoju činnosť, aby nestratilo svojich používateľov a predchádzal tak stratám.
Prvú vec, ktorú by YouTube mohol urobiť je prezentovať sa ako destinácia pre vyhľadávanie hudby a snažiť sa prezentovať skupinu hudobných hviezd v rámci svojho systému. YouTube investuje milióny do propagácie svojich najväčších hviezd, ale na svoje skutočné hudobné a spevácke talenty zabúda a často.
foto: chelsiemachado.com
Ďalšia otázka, ktorú rieši YouTube znie: Ako získať čo najviac z každého videa? Dnešné hudobné videá už nepredávajú len spev, ale predávajú aj všetko, čo vo videoklipe môžeš vidieť. Napríklad Byoncé je jednoducho diva a každá z nás by si chcela zaobstarať šaty, ktoré má na sebe. Je to už možné, stačí len kliknúť na odkaz a trafiť správne čísla v lotérii.
YouTube definitívne potrebuje využiť silu svojej materskej spoločnosti Google. Google má mnoho zdrojov, ktoré môže poskytnúť súčasným umelcom. Zamestnanci Google by určite mohli pomôcť umelcom využitím informácií, ktorými disponujú. Predsa len – od koho sa dá lepšie naučiť, ako naplánovať skvelú online marketingovú kampaň, než od Google? Napríklad ľudia, ktorí majú na starosti AdWords môžu pomôcť umelcom nájsť spôsob, ako zaujať tých poslucháčov, ktorí sa zaujímajú len o niečo, čo znie ako ich obľúbená skupina.
foto: pcadvisor.co.uk
Google investuje čas a peniaze do virtuálnej reality, čo je vývoj, ktorý zmení spôsob akým sa človek dostáva do interakcie s hudbou. Umožňuje umelcom prístup k technológií, ktorá zabezpečí YouTube mnoho rokov na výslní oproti jeho konkurentom, ktorí ešte len teraz začínajú. Ak YouTube zahrnie 3D videá do ponuky, odlíši ho to od konkurentov a vytvorí si tým lojálnych zákazníkov.
YouTube sa s takouto víziou budúcnosti nemusí obávať o svoje postavenie, nesmie však ani zaspať na vavrínoch, inak by si interpreti mohli nájsť inú službu, ktorá by im zabezpečovala popularitu.
foto: money.cnn.com
Zdroj: Cortney Harding, Cuepoint, medium.com, zdroj titulnej fotografie: inverse.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy