Skoro 90-tisíc eur jej ľudia poslali za rekordný čas. Ambície Slovenky sú celosvetové
- Priniesla značku, s ktorou vyplnila dieru na trhu
- Ľudia jej na podporu poslali desiatky tisíc eur
- Priniesla značku, s ktorou vyplnila dieru na trhu
- Ľudia jej na podporu poslali desiatky tisíc eur
Už pred časom sme ťa informovali o príbehu slovenskej značky barefoot obuvi Shapen. Jej zakladateľkou je Mia Štepanovská, ktorá sa môže pochváliť crowdfundingovou kampaňou, ktorá láme všetky rekordy.
Pôvodne chcela na jej projekt vyzbierať 20-tisíc eur. Niekoľko stovák ľudí je za pár dní poslalo už takmer 90-tisíc eur a vyzbieraná čiastka stále rastie.
Kampaň je tak už teraz splnená na 438 %, čo jej zabezpečilo zaradenie medzi tie najúspešnejšie crowdfundingové projekty v našej krajine.
„Je to pre nás, samozrejme, veľké zadosťučinenie. Uvedenie nového produktu na trh je vždy tak trošku adrenalínová jazda, my sme k tomu zvolili netradičný spôsob formou crowdfundingu,“ prezradila nám Mia.
Tvrdí, že cieľom bolo zvýšiť povedomie o barefoot obúvaní, no aj samotnej značke.
„To všetko sa podarilo, ľudia o nás hovoria, zdieľajú, diskutujú. Mnohí sa práve vďaka našej kampani dozvedeli o barefoote, pochopili jeho zdravotné benefity a rozhodli sa vyskúšať svoje prvé barefoot topánky. Máme veľkú radosť.“
Úspech je podľa zakladateľky značky citeľný aj vďaka tomu, že ľuďom sa jednoducho zapáčili produkty, ktoré s tímom uviedla na trh.
Objasňuje, že priniesli kvalitné topánky spĺňajúce všetky dôležité kritéria barefoot obúvania s jedinečným dizajnom. Navyše podľa jej slov dlho vydržia, sú vyrobené vo férových podmienkach a za rozumnú cenu.
„Na trhu sme od roku 2019 a od začiatku okolo seba budujeme komunitu spokojných zákazníkov po celom svete. Čo sa týka samotnej kampane, pripravili sme stratégiu, marketingový plán, rozpočet, kontaktovali barefootových influencerov a komunity.“
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Kampaň vytvorili v dvoch jazykoch a oslovovali ich existujúcich, aj nových zákazníkov, prívržencov barefoot obúvania.
„Verili sme, že by sa náš projekt mohol dostať medzi TOP crowdfundingové projekty v Česku a na Slovensku. Za celou kampaňou je veľa práce a príprav, bez toho všetkého by nefungovala a nedosiahla vytýčené méty.“
Podnikateľka a jej tím hovoria o tom, že chcú v prvom rade urobiť svet barefoot obúvania krajším.
„Ďalším míľnikom je teda zdravo a štýlovo obuť celý svet. Veľa energie sústreďujeme do vývoja nových modelov a vylepšenia existujúcich.“
V roku 2023 sa chcú zamerať na rozšírenie produktovej rady a pokryť tak všetky ročné obdobia.
„Značku sme uvádzali ako ženskú s novými modelmi, konečne vstupujeme aj do sveta mužov.“
Samotný príbeh Shapen sa začal písať pred piatimi rokmi. Priznáva, že dlho nevedela, kde vlastne začať a za aký koniec celý projekt uchopiť.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Mia je totižto marketérka a obuvnícky priemysel jej ešte pred časom nič nehovoril. Objasňuje, že na začiatku nemala tušenie, ako sa topánky vyrábajú a čo to všetko obnáša.
Postupne preto začala študovať obuvnícku teóriu a mapovať trh. Prípravnej fáze venovala veľa času, na Slovensku a v Čechách urobila veľký prieskum.
Presne vedela, čo chce, a tak začala zháňať aj spoľahlivých partnerov. Dnes má jej biznis už aj svetový potenciál a o Shapen budeme zrejme ešte veľa počuť.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy