Slávne „komunistické“ chrumky, ktoré prežili desaťročia aj bez reklamy. Slovenskú pochúťku nám môžu len závidieť
- Vyrábajú sa od roku 1974
- Receptúra a obal sú veci, ktoré sa nemenia
- Fungujú bez marketingu
- Zisky im môže závidieť nejeden podnikateľ
- Vyrábajú sa od roku 1974
- Receptúra a obal sú veci, ktoré sa nemenia
- Fungujú bez marketingu
- Zisky im môže závidieť nejeden podnikateľ
Kto by ich nezbožňoval. Výnimočné svojej chuťou, receptúrou aj tradíciou. Počkali si na nás pri každom dobrom filme či posedení s priateľmi a vždy si ich našiel v krčme v každej zapadnutej dedinke.
Ako píšu Aktuality, výrobcov arašidových chrumiek je veľa aj v zahraničí, aj na Slovensku. Každý však pozná tie tradičné a originálne, ktoré sú len jedny: v bielo-modro-červenom obale, ktorý zostáva rovnaký od socialistických čias.
Nefalšovaná klasika
Tam totiž siaha ich výroba. Vyrábajú sa od roku 1974, nitrianskou spoločnosťou MIVA. Sú neodmysliteľnou súčasťou dedinských krčiem, no nájdeš ich na pulte takmer v každom obchode. Klasika, ktorá sa nemení a má zaujímavé existenčné fungovanie na trhu.
To, čo je pre mnohé podniky a mnohých ľudí dnes nepredstaviteľné, u ich funguje. Kukurično-arašidové chrumky totiž firme MIVA vynášajú aj bez toho, aby ich majiteľ musel dať čo i len euro do reklamy a marketingu. Spoločnosť nemá ani len web či stránku na sociálnych sieťach.
To by si v súčasnosti nevedel predstaviť žiaden začínajúci či existujúci podnikateľ alebo influencer. Žiadny Facebook, Instagram. Žiadne stories či súťaže alebo reklamy. Chrumky to však dokážu.
Avšak na Facebooku vznikajú ich fanúšikovské stránky, ktoré sa tešia popularite. Dnes už môžeš dokonca zakúpiť aj ponožky s motívom legendárnych chrumiek.
https://www.instagram.com/p/Bij5Hu3gsRd/
Najlepšia reklama je kvalita
Majiteľ spoločnosti Dušan Kuča nekomunikuje so žiadnymi médiami, vraj nepotrebujú publicitu. Ten sa väčšinu svojho pracovného života pohyboval práve v potravinárstve a poľnohospodárstve.
Zisky a finančné úspechy môže firme závidieť nejeden podnikateľ. V roku 2019 mala firma MIVA zisky 570 941 eur pri tržbách 3 898 030 eur. Ide o veľké čísla, ktoré každým rokom narastajú.
Ako uvádzajú Aktuality, pred rokom 1989 šéfoval Dušan Kuča nitrianskemu závodu Mlyny a cestovinárne. Po vtedajšom striedaní režimu sa držal potravinárskeho odvetvia a venoval sa svojmu závodu, ktorému zostal verný.
Akonáhle prišla privatizácia, odkúpil tento štátny majetok, čo viedlo k vzniku firmy NiPek Nitrianske pekárne. Prečo je to dôležité? Práve tieto pekárne v Nitre vyrábali okrem klasických pekárenských výrobkov aj tradičné kukurično-arašidové chrumky.
Dušan Kuča sa však pred rokmi výnimočne vyjadril pre denník SME: „Riadime sa krédom, že kvalita výrobku je najlepšia reklama. Peniaze na marketing radšej investujeme do nákupu najkvalitnejších surovín.“
Taktika predaja spočíva aj v nemennom tradičnom obale. Podľa toho poznajú chrumky aj v zahraničí ako vo Veľkej Británii, Kanade či Írsku. Zmenou si neprešla ani receptúra. Ako uviedol Kuča, základnými surovinami sú kukuričná krupica a arašidy.
„Kukuričná krupica je od domácich alebo českých dodávateľov, arašidy dovážame zo zahraničia, ale pražia sa u slovenského dodávateľa a melú sa priamo v našej výrobe. Chrumky sú bez prídavných látok a vďaka tomu majú výraznú arašidovú chuť,“ dodal Kuča.
Arašidové chrumky sú lákadlom aj pre zahraničných návštevníkov. Ich špecifickú chuť ocenila aj americká youtuberka EmmyMadelnJapan, ktorá ochutnáva zahraničné pochúťky z celého sveta. Naše chrumky nemohla, pravdaže, vynechať.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: aktuality.sk, denník SME, facebook.com, finstat.sk