Slippsy: Najcoolovejšie papuče sveta sú slovenské
- Slippsy sú tie najcoolovejšie papuče na svete. Rozhovor so zakladateľmi ukazuje, že mať nápad nestačí. Vytrvalosť, odhodlanosť a tvrdá práca sa vyplatili aj v tomto prípade.
- Slippsy sú tie najcoolovejšie papuče na svete. Rozhovor so zakladateľmi ukazuje, že mať nápad nestačí. Vytrvalosť, odhodlanosť a tvrdá práca sa vyplatili aj v tomto prípade.
Na úvod – čo sú to vlastne Slippsy?
Slippsy je česko-slovenská značka farebných designových papúč, ktorej zámerom je dodať tak bežnému a veľakrát nudnému produktu ako sú papuče iný rozmer. Hravosť, farebnosť a pocit pohodlia, to sú pojmy, ktoré najlepšie vystihujú papuče Slippsy.
Zaujímal by ma váš príbeh. Ako ste začali, aké neočakávané problémy vám prišli do cesty a v akom štádiu sa práve nachádzate?
Sme dvaja veľmi dobrí kamaráti, ktorí sa spoznali na work&travel v USA počas vysokej školy. Obaja sme sa ocitli v Prahe. Vždy sme vedeli, že sa pretíname v rovnakých záujmoch a pohľadoch, preto sme sa rozhodli vytvoriť niečo, čo by ľuďom prinášalo radosť a spĺňalo aj praktický účel.
Výroba designových papúč vyzerala na prvý pohľad ako niečo, čo predsa zvládne každý,avšak, ani po roku úsilia sa nám nepodarilo nájsť dielňu, ktorá by bola schopná ušiť produkt podľa našich predstáv. Je ťažko uveriť, že v celom Česku a Slovensku sme nenarazili na nikoho, kto by sa s tým vedel popasovať. Slippsy sú totiž taký hybrid – niečo medzi textilným a obuvníckym výrobkom. Pre krajčírov príliš hrubé materiály na prešitie, pre obuvníkov „piplačka“ s látkami.
Veľký posun vpred bolo rozhodnutie kúpiť si pár starších priemyselných šijacích strojov a skúsiť to vo vlastných podmienkach. Toto rozhodnutie sa ukázalo ako správne a s podporou niekoľkých šikovných ľudí sme konečne boli schopní ušiť prvé papuče. V súčasnosti, po vyše roku práce, môžeme povedať, že sme pripravení predstaviť Slippsy svetu.
Prečo ste sa rozhodli vyrábať práve papuče, a prečo by si mali ľudia vybrať práve tie vaše? Resp. keď človek zatvorí oči a niekto mu spomenie Slippsy, čo by mu malo prísť na um?
Zistili sme, že v Česku a na Slovensku, ale ani zahraničnom trhu takýto koncept modernej značky papúč neexistuje. Všeobecne sú papuče produkt, ktorý málokto rieši s ohľadom na design a štýl. Ľudia sa snažia obklopovať peknými vecami a chcú sa vo svojej domácnosti cítiť príjemne a pohodlne. Kupujú si designové doplnky, moderný nábytok, alebo pekné posteľné prádlo, tak prečo nie štýlové papuče?
Keď sa spomenú Slippsy, každý by si mal pod tým predstaviť pozitívnu energiu, pohodlie a dobrú náladu. Sú pre každého, kto sa neberie príliš vážne a chce si rozžiariť svoj deň.
Musím priznať, že keď som zbadala váš produkt či branding, bolo to také krásne, že som si chvíľku nebola istá, či ide o slovenský produkt. Na aký trh sa plánujete orientovať, kto je vaša cieľovka?
Ďakujeme, na základe našich doterajších skúseností s prácou v marketingu pre medzinárodné značky sme vedeli, že branding je oblasť, ktorú nemôžeme podceniť. Myslíme si, že Slippsy sú pre každého, bez rozdielu veku, pohlavia či štýlu. Radi by sme sa prezentovali ako česko-slovenská značka, ktorá vyrába v lokálnych podmienkach a je schopná osloviť ľudí po celom svete.
Plánujete ponúkať svoj produkt online, alebo Vás budeme môcť navštíviť v kamennom obchode?
Plánujeme otvorenie eshopu, ale i účasť na rôznych design a fashion marketoch. Čo sa týka kamenného obchodu, prednostne sa budeme na začiatku sústrediť na vlastný stánok Slippsy v nákupnom centre.
Keby sa dal vrátiť čas a vy by ste začínali od začiatku, akých chýb by ste sa vyvarovali? Čo by ste dnes urobili možno inak?
Veríme, že všetko, čím sme si za viac než rok prešli, malo svoj význam a dalo nám to množstvo skúseností. Určite boli momenty, kedy sme sa mohli viac držať hesla dvakrát meraj raz strihaj. Doteraz mame plnú pivnicu nepoužiteľného materiálu, ktorý sa snažíme neúspešne predať. Naše nadšenie nás neraz strhlo do unáhlených rozhodnutí, no dnes už vieme, že všetko chce svoj čas.
Spustiť takýto projekt chce veľa vytrvalosti a odvahy. Kedy prišiel ten moment, keď ste si povedali, že do toho idete naplno? Čo bolo pre Vás tou najdôležitejšou hybnou silou?
Od začiatku sme do toho šli s jasnou predstavou. Povedali sme si, že skúsime všetko čo bude v našich silách, aby sme si mohli povedať, že sme pre to urobili maximum. Niekto sa vo voľnom čase venuje svojim záľubám, my sme po práci investovali svoj čas a úsilie do Slippsy. No najväčší zlom prišiel, keď jeden z nás dal výpoveď a to už nebolo cesty spať.
Aké sú Vaše najbujarejšie a najidealistickejšie plány so Slippsy?
Náš sen je vybudovať prvú značku designových papúč, ktorá by bola schopná preraziť vo svete, udržala si svoj pôvod a samozrejme kvalitu. Časom by sme k papučiam chceli pridať radu ležérneho oblečenia. Ak je dovolené snívať vo veľkom, čo si myslíme, že je základ každého úspechu, tak naším snom je mať sieť kamenných obchodov Slippsy po celom svete.
zdroj fotografií: Slippsy/Indiegogo
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy