Slováci urobili z paradajky lovebrand. Na Žitnom ostrove si budujú rajčinovú veľmoc
- O brande Veselá paradajka si už určite počul
- Ako sa podarilo tejto firme spraviť lovebrand z obyčajnej paradajky?
- Na to sme sa opýtali priamo jej majiteľa – Zsolta Bindicsa
- O brande Veselá paradajka si už určite počul
- Ako sa podarilo tejto firme spraviť lovebrand z obyčajnej paradajky?
- Na to sme sa opýtali priamo jej majiteľa – Zsolta Bindicsa
Aj s úplne obyčajným produktom, ktorý predávali milióny firiem pred tebou, dokážeš dobyť trh. Skvelým príkladom je slovenská firma GreenCoop. Jej názov ti možno veľa nehovorí, no určite ti je povedomá značka Veselá paradajka.
Tímu ľudí, ktorí za touto značkou stoja, sa totiž podarilo niečo na slovenské pomery neuveriteľné. „Obyčajnú paradajku“ premenili na lovebrand, ktorí Slováci milujú. Veselým paradajkám sa predvlani podľa verejne dostupných údajov finančne solídne darilo, tržby zvýšila na viac ako 34 miliónov eur a rok uzavrela so ziskom viac ako 227-tisíc eur.
- Ako sa dostali k takejto práci
- Či vyvážajú aj do zahraničia
- Aký je dopyt Slovákov a ktoré druhy sú najpredávanejšie
- Čím je ich značka špecifická
O tom, ako sa to značke podarilo, sme sa porozprávali s človekom, ktorý stojí na jej čele – so Zsoltom Bindicsom.
Ako ste sa dostali k pestovaniu paradajok?
Ľudia žijúci na Žitnom ostrove majú k zelenine doslova veľmi blízko. Ani my sme neboli výnimkou. Videli sme našich starých rodičov robiť na záhrade a predávať zeleninu z dvora. Bohužiaľ, naši starí rodičia už nežijú, takže teraz sme na rade my, aby sme v tom pokračovali.
Čo vás motivovalo vydať sa na túto cestu?
Je to trošku aj osudová záležitosť. Predtým som to tak nevnímal, ale teraz už áno. Žijeme totiž na mieste, kde sú ideálne prírodné podmienky na pestovanie zeleniny.
Darí sa nám v pestovaní paradajok aj preto, lebo okrem ideálneho podnebia a skvelej geotermálnej vody máme v našich skleníkoch zanietených, pracovitých ľudí. Jednoducho sme dobrý tím. Staráme sa nielen o rajčiny, ale aj jeden o druhého.
Pestujte vo vašich skleníkoch viacero druhov paradajok?
Áno, viac ako 20 druhov. My jeme vlastné paradajky, takže vieme, ako chutia. Ale každému z nás chutí niečo iné, takže rozhodovanie o odrodách je veľmi ťažké.
Veľakrát sa vedie debata v duchu: „Tieto paradajky sa veľmi ťažko dajú vypestovať, o rok by sme ich mali vyradiť.“ Potom sa niekto ozve: „Ale tieto sú práve moje obľúbené, nemohli by sme ich predsa len ponechať?“ No a takto nám potom každým rokom pribúdajú nové a nové odrody.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Ktoré paradajky sú vaše najpredávanejšie?
Malé cherry paradajky v pohároch zákazníci kupujú hlavne pre deti ako maškrtu. Cherry strapcové paradajky sú skôr pre labužníkov a obľúbené u žien, lebo sú ideálne aj do šalátov. No a stredne veľké kokteilové strapcové paradajky sú takým žolíkom pre každého, kto má rád paradajku, lebo okrem chuti je výborný aj pomer ceny a kvality.
Paradajky rôznej farby – žlté, oranžové, fialové, čierne – sú potom skôr len spestrením jedálnička.
Vyvážate Veselé paradajky aj do zahraničia?
Samozrejme, robíme aj export do okolitých krajín, hlavne v letnom období, keď je na Slovensku prebytok paradajok. Export tvorí asi tak 20 % predaja.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Či sú Slováci ochotní priplatiť si za kvalitný domáci produkt
- Ako zasiahla Veselú paradajku pandémia
- Koľko minie firma na marketing
- Čím sa Veselá paradajka líši od konkurencie najviac
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy