Slováci chcú preraziť novou digitálnou službou, z firiem chcú odstrániť všetok papier
- Slovenskí vývojári identifikovali dieru na trhu
- Pomocou digitálnej služby chcú firmám ušetriť čas aj peniaze
- Odvážna vízia znie odstrániť papier z firiem
- Slovenskí vývojári identifikovali dieru na trhu
- Pomocou digitálnej služby chcú firmám ušetriť čas aj peniaze
- Odvážna vízia znie odstrániť papier z firiem
Slovenskí vývojári digitalizujú a inovujú svet technológií. Nový projekt domácej IT firmy Anasoft funguje už dlhšiu dobu – elektronickým podpisom nahrádzajú zbytočné papierovačky. Spočiatku sa zameriavali na veľké firmy, akými sú banky či telekomunikační operátori. Dnes sú ich klientmi aj malé a stredné firmy.
Podľa Lukáša Búriho z Anasoftu na takomto modeli identifikujú najmä výhodu, že podnikateľ platí presne za to, čo využije, miesto toho, aby si napríklad zaplatil doživotný poplatok, ako pri väčšine staršieho softvéru.
Preraziť chcú s digitálnou službou
Túto myšlienku spojili Slováci s čoraz väčšou využiteľnosťou inteligentných cloudových riešení a výsledkom je projekt OKdokument, zameraný na digitálny podpis, ktorý si dáva za cieľ vymazať posledné zvyšky papierov z firiem a presunúť ich do digitálneho priestoru.
„S digitálnym podpisom sme začali už 10 rokov dozadu, zameriavali sme sa ale najprv na veľké firmy, ktoré tlačili digitalizáciu najväčšmi – telekomunikácie, banky a finančné domy,“ vysvetľuje Lukáš Búri, ktorý zároveň v OKdokument pôsobí ako produktový manažér.
Odvážna vízia projektu bude musieť prekonať zvyk slovenských firiem, ktoré stále rady podpisujú dôležité dokumenty fyzicky – aj napriek tomu, že digitálne podpisy sú už dlhodobo reálne. Práve to chce slovenský projekt OKdokument zmeniť a inováciu smeruje priamo na malé a stredne veľké firmy.
Najviac pozadu bude štát
Netreba však čakať zázraky – firmy komunikujú predovšetkým s tromi typmi subjektov: so spotrebiteľmi, s firmami a so štátom. Práve pri komunikácii so štátom tak skoro projekt neuvidíme, štát totiž v mnohých prípadoch stále vyžaduje aj občiansky preukaz a podľa Lukáša Búriho je celková komunikácia omnoho striktnejšia, najmä kvôli legislatívnym obmedzeniam. Väčšina dokumentov vo firmách sa však týka predaja spotrebiteľom alebo iným firmám, kde autori OKdokument identifikovali dieru na trhu.
„Ja si myslím, že na Slovensku má skúsenosť s digitálnym podpisom každý. Vidíme to dnes, keď si berieme nový paušál alebo otvárame nový účet v bankách – vo všetkých takýchto firmách sa už dnes podpisuje elektronicky,“ vysvetľuje Lukáš Búri, podľa ktorého je papier dnes už skôr zriedkavý. „Podnikatelia teda o tomto princípe už dávno vedia, len sa potrebujú odhodlať priamo k prechodu svojej firmy na digitálny podpis,“ predpovedá Lukáš Búri optimistický štart novej služby.