Slováci majú možnosť zaplatiť si sociálne siete bez reklám. Meta si pýta mesačne až 13 eur
- Spoločnosť Meta pridala možnosti predplatného na Instagram a Facebook
- Spoplatnené verzie sú bez reklám
- Snaží sa tak naplniť požiadavky EÚ
- Spoločnosť Meta pridala možnosti predplatného na Instagram a Facebook
- Spoplatnené verzie sú bez reklám
- Snaží sa tak naplniť požiadavky EÚ
Ak si sa dnes prihlásil do svojho facebookového alebo instagramového účtu, zrejme si si všimol upozornenie o „možnosti zobrazovania reklám“.
Buď môžeš sociálne siete naďalej používať zadarmo, ako doteraz, avšak s tým, že sa ti zobrazia reklamy. Alternatívne si však môžeš zaplatiť „prémiovú“ verziu týchto obľúbených sociálnych sietí a prezerať si obsah úplne bez reklám.
Meta, materská spoločnosť Facebooku a Instagramu, oznámila zavedenie novej možnosti predplatného pre používateľov v reakcii na meniace sa regulácie v Európskej únii, Európskom hospodárskom priestore a Švajčiarsku
Ak sa rozhodneš pre platené predplatné, môžeš si užiť zážitok bez reklám a zároveň zabezpečíš, že tvoje údaje sa nebudú používať na reklamné účely, resp. nebudú predávané tretím stranám. Od novembra budú mať používatelia v týchto regiónoch možnosť predplatiť si aplikácie Mety za 9,99 €/mesiac na webe alebo 12,99 €/mesiac na iOS a Android.
Čo sa cien internetových služieb týka, ide o poriadne „pálky“. Meta totižto v tomto ohľade predbehla aj známe prémiové služby platforiem ako Netflix či Spotify.
Do 1. marca 2024 bude počiatočný poplatok za predplatné pokrývať všetky prepojené účty v Centre účtov, čo znamená, že stačí jedna platba a používateľ Facebooku aj Instagramu bude oslobodený od reklám. Od 1. marca 2024 sa však za každý ďalší účet uvedený v Centre účtov bude účtovať dodatočný poplatok 6 €/mesiac na webe a 8 €/mesiac na iOS a Android.
Kompromis
Ako ďalej informuje portál abcnews.com, Meta zdôraznila svoju vieru v reklamy na internete, ale zároveň vyjadrila rešpekt voči vyvíjajúcim sa európskym nariadeniam a svoj záväzok dodržiavať ich.
Spoločnosť zdôraznila, že cieľom novej možnosti predplatného je dosiahnuť rovnováhu medzi regulačnými požiadavkami a výberom používateľov, čo spoločnosti Meta umožní pokračovať v poskytovaní služieb všetkým používateľom.
Platená alternatíva bude dostupná pre používateľov vo veku 18 a viac rokov v 27 členských krajinách EÚ vrátane Švajčiarska, Nórska, Islandu a Lichtenštajnska. Napriek možnosti predplatného budú mať používatelia stále možnosť používať Facebook a Instagram s reklamami. Meta tiež vyjadrila svoj zámer preskúmať, ako vytvoriť prospešnú a zodpovednú reklamnú skúsenosť pre tínedžerov vo svetle európskeho nariadenia o ochrane súkromia.
Spoplatnila sa aj X
Meta však nie je jedinou spoločnosťou, ktorá spustila platenú verziu svojich aplikácií. Platforma X amerického miliardára Elona Muska, predtým známa ako Twitter, predstavila prednedávnom tri nové plány predplatného, informovala agentúra Reuters. Ide o úrovne Basic a Premium s bonusovými funkciami a úroveň Premium+ určenú pre používateľov, ktorí majú záujem o zážitok bez reklám.
Podľa oznámenia na platforme ponúka plán Premium+, ktorého cena je približne 16 dolárov mesačne, všetky nástroje a funkcie platformy, s výnimkou reklám. V súčasnosti je plán prístupný výlučne používateľom, ktorí pristupujú k platforme prostredníctvom webového prehliadača.
Základná úroveň Basic sa pýši cenou len 3 doláre mesačne, no nezaručuje prezeranie bez reklám. V snahe transformovať platformu na všestrannú aplikáciu, X zvažuje aj začlenenie video a audiohovorov pre vybraných používateľov.
Zdroje: Meta, Abcnews, Reuters