Slováci majú peniaze. Nákupy na internete prekonali magickú hranicu, dobiehame bratov Čechov
- Postupne sa približujeme k hodnotám českého e-commerce
- Nastávajúca kríza v dodávateľsko-odberateľskom reťazci môže byť prekážkou
- Postupne sa približujeme k hodnotám českého e-commerce
- Nastávajúca kríza v dodávateľsko-odberateľskom reťazci môže byť prekážkou
Jednou z možných prekážok aktuálneho roku v oblasti e-commerce bude podľa šéfa Heureka Group Tomáša Bravermana nastávajúca kríza v dodávateľsko-odberateľskom reťazci. Dôležitým faktorom bude podľa neho aj vplyv rastu CPC, s ktorým sa mnohé e-shopy budú musieť vysporiadať.
CPC je skratka Cost per click a ide teda o cenu za preklik. Je súčasťou internetového marketingu a označuje to, koľko zaplatí inzerent za kliknutie na reklamu.
Dve miliardy eur
„Na druhej strane, e-shopy s unikátnym sortimentom a tí, ktorých kríza dodávateľov nezasiahne, sa budú rozhliadať po tom, ako preraziť v zahraničí. Nezastaviteľným trendom je rastúca popularita marketplace, ktorá opätovne významne vzrastie, a to tak zo strany zákazníkov, ako aj zapojených predajcov,” dopĺňa Braverman.
V minulom roku prvýkrát v histórii prekonali nákupy na internete na Slovensku hranicu dvoch miliárd eur. Významne podľa analýz spoločnosti Heureka rástli aj kategórie, ktoré majú bližšie ku kamenným obchodom ako k tým online.
Rast bol výrazný najmä v prvom kvartáli, kedy dosiahol až 65 %, na čom sa výrazne podieľala najmä pandémia. V ďalších kvartáloch dosiahol vždy rast medzi 5 až 8 %.
Približujeme sa k Česku
V Česku narástol v roku 2021 e-commerce o 14 % po predchádzajúcom rekordnom raste 26 % v roku 2020. V poslednom kvartáli minulého roka však zaznamenal medziročný prepad spôsobený extrémnym objemom obratu e-commerce v roku 2020 z dôvodu jesenného lockdownu.
„Vyšší rast nákupov na internete v ostatných dvoch rokoch na Slovensku spôsobuje, že sa postupne približuje k hodnotám českého e-commerce, ktorý je jeden z najvyspelejších v krajinách strednej a východnej Európy,” hovorí Braverman.
Heureka je nákupný poradca a cenový porovnávač na slovenskom a českom internete. Skupina Heureka Group zahŕňa 9 krajín strednej a východnej Európy.
Do skupiny patrí okrem českej a slovenskej Heureky aj maďarský Árukereső.hu, rumunský Compari.ro, bulharský Pazaruvaj.com, slovinský Ceneje.si, chorvátsky Jeftinije.hr, srbské Idealno.rs a bosniansky Idealno.ba.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: SITA