Slováci milujú Martinus, do rebríčka najobľúbenejších sa dostal aj Lidl či Netflix

  • Spoločnosť KPMG vyspovedala tisícky Slovákov a získala množstvo zaujímavých spotrebiteľských dát
  • Hodnotených bolo 120 značiek v celkovo 10 kategóriách
  • Najviac bodovali lovebrandy, pri ktorých zákazníci najviac ocenili ich personalizáciu, integritu a čas a úsilie
brandy
Unsplash/Pexels
  • Spoločnosť KPMG vyspovedala tisícky Slovákov a získala množstvo zaujímavých spotrebiteľských dát
  • Hodnotených bolo 120 značiek v celkovo 10 kategóriách
  • Najviac bodovali lovebrandy, pri ktorých zákazníci najviac ocenili ich personalizáciu, integritu a čas a úsilie

Lovebrandy si musia u zákazníkov dlho budovať silné miesto a na chyby nie je miesto. Pamätáš si ešte náš článok, kde tri Slovákmi milované značky začínajúcim podnikateľom radili, ako si počínať medzi konkurenciou?

Odporúčali prepracovanú orientáciu na zákazníka, vysokú kvalitu svojich produktov aj ambicióznosť. Aj tieto atribúty má podľa 2800 respondentov druhého ročníka prieskumu obľúbenosti spoločnosti KPMG 50 víťazných značiek, ktoré pôsobia na našom trhu.

Vyhrali kníhkupectvá

Spotrebitelia jednoznačne za víťazov vybrali dvoch najväčších konkurentov na trhu s predajom kníh, kníhkupectvá Martinus a Panta Rhei. Obe si výborne počínali vo všetkých sledovaných kategóriách prieskumu, ktorými bola personalizácia, integrita, očakávania, čas a úsilie, riešenie problémov a empatia.

Kniha tu nieje len predajným artiklom a prepojenia s kaviarňami či početné akcie a prívetivosť personálu prispeli k prvenstvu značiek. O tom, ako knižný svet Slovenska funguje, sme sa len nedávno bližšie porozprávali s víťazom ankety Manažér roka týždenníka Trend, Michalom Meškom. Rozhovor si môžeš prečítať  TU.

Drogéria, supermarket a dopravca

TOP 3 uzatvára Yves Rocher, kozmetická značka, ktorá si fanúšikov získala svojim prístupom k nim aj prírode. Francúzska značka v roku 2018 kúpila pod seba brand Arbonne a vďaka tomu sa jej hodnota zvýšila hneď o niekoľko stoviek miliónov eur, hoci už teraz je poriadne vysoká.

Na štvrté miesto sa hlasovaním spotrebiteľa dostala sieť diskontných supermarketov s nemeckými koreňmi, Lidl. Ten pravidelne patrí aj k najlepšie hodnotením zamestnávateľom u nás (viac čítaj TU), pričom v roku 2017 sa slovenský Lidl sa dokonca stal najlepším zamestnávateľom v Európe.

TOP 5 uzatvára český dopravca, žlté vlaky a autobusy RegioJet, ktorý zhodnotil uplynulý hospodársky rok ako mimoriadne úspešný a na svoj účet si pripísal takmer 30 %-ný medziročný nárast klientov aj rastúce tržby z cestovného na približne 58,6 milióna eur.

Aj štipka zábavy

Keďže do výberu najobľúbenejšej päťdesiatky značiek Slovákov sa dostali aj Netflix, Cinemax, Cinema-City či Ticketportal.sk, je jasné, že okrem praktických služieb si radi užívame aj zábavu a relax.

„(Zákazníci) Oceňujú, keď je o nich dobre postarané a večer plynie jednoducho a bez zádrhov. Sektor Zábava a voľný čas sa vyšvihol v tohtoročnej štúdii až na neohrozené prvé miesto. Značky dosiahli výborné hodnotenie vo všetkých pilieroch a umiestnili sa na horných priečkach celkového rebríčka,“ reaguje správa.

Nuž a tu je už kompletný zoznam brandov, ktoré máme doma najradšej:

zdroj: Štúdia zákazníckej skúsenosti s rôznymi značkami na Slovensku, KPMG

Zdroj: KPMG, Lidl, Fashion Network

Najnovšie videá

Trendové videá