Slováci poznajú najobľúbenejšie značky roku 2020. Prvenstvo obhájil slovenský lovebrand, Netflix si šplhol o 28 priečok
- Spoločnosť KPMG vyhlásila výsledky ankety naojobľúbenejších značiek
- Netflix si vďaka pandémii výrazne polepšil

- Spoločnosť KPMG vyhlásila výsledky ankety naojobľúbenejších značiek
- Netflix si vďaka pandémii výrazne polepšil
Pandémia koronavírusu predstavovala hrozbu pre veľké množstvo značiek. Spoločnosti tak stáli pred otázkou, ako si udržať zákazníkov aj napriek aktuálnej situácii. Mnohé prešli na predaj prostredníctvom e-shopov a pokúšali sa klientsky servis čo najviac zefektívniť.
Zákazníci na podobné aspekty prihliadali aj pri hodnotení značiek za rok 2020. Zber dát sa uskutočnil v druhom a treťom kvartáli roku 2020. Svoju skúsenosť so 118 značkami v 9 sektoroch vyjadrilo viac ako 2 500 Slovákov.
Martinus je favoritom
Spoločnosť KPMG, ktorá prestížny prieskum realizovala, vysvetľuje: „Rok 2020 bol z pohľadu zákazníckej skúsenosti jednoznačne ovplyvnený pandémiou koronavírusu. Tá priniesla niekoľko nových trendov. Ak chcú firmy uspieť v novej realite, mali by viac dbať na bezpečnosť, podporovať lokálnych podnikateľov, nebáť sa nových technológií a reagovať na zmenené spotrebiteľské správanie.“
Z výskumu vyplynulo, že favoritom naďalej ostáva sieť kníhkupectiev Martinus. Svoju pozíciu si tak obhájili už tretíkrát po sebe. Možno tiež povedať, že pandémia im zabezpečila ešte vyššiu obľúbenosť. Martinus majú totiž zákazníci ešte radšej ako vlani. V porovnaní s inými krajinami ide o skutočnú raritu, kedy si prvenstvo na trhu dlhodobo drží práve kníhkupectvo.
Niektoré z opatrení, ktorými Martinus reagoval na pandémiu, približuje jeho marketingový manažér Juraj Šlesar: „Kamenné kníhkupectvá sme proaktívne uzatvorili ešte pred platnosťou nariadení, aby sme ochránili zdravie našich kolegov a zákazníkov. Spustili sme tiež projekt Vydavateľský tringelt, prostredníctvom ktorého mohli zákazníci podporiť vybrané vydavateľstvá. Snažili sme sa propagovať menšie kníhkupectvá v okolí bydliska zákazníkov alebo služby verejných knižníc.“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Zákaznícke správanie sa zmenilo
Podľa celkových výsledkov štúdie KPMG si pandémia nevyžiadala daň v podobe zhoršenej zákazníckej skúsenosti. Práve naopak, až 73 % značiek na Slovensku dosiahlo medziročne vyššie skóre. Najlepšie hodnotenie firmy dosahovali v kategórii Čas a úsilie.
KPMG popisuje: „Znamená to, že značky robia maximum preto, aby zákazníci mohli okamžite a bez problémov naplniť svoje potreby. Pilierom, ktorý v roku 2020 najviac vzrástol, bola integrita. To znamená, že firmy sa pre zákazníkov stali dôveryhodnejšie.“
Peter Rado, senior manažér KPMG vysvetľuje, že zákazníci sa v roku 2020 v dôsledku koronavírusu veľmi zmenili. Boli prinútení k technickej zdatnosti, s ktorou boli spojené aj nároky na bezpečnosť pri nakupovaní či už online alebo v kamenných obchodoch. „Je potrebné, aby sa firmy opätovne zamysleli nad svojim poslaním, biznis modelom a zákazníckymi cestami tak, aby zodpovedali novým potrebám zákazníkov a zmenenému spotrebiteľskému správaniu,“ dodáva Peter Rado.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Poradie |
Názov spoločnosti |
Odvetvie |
Umiestnenie v roku 2019 |
Medziročný posun |
---|---|---|---|---|
1 . |
Martinus |
Maloobchodné reťazce |
1 |
– |
2. |
IKEA |
Maloobchodné reťazce |
4 |
+2 |
3. |
Tchibo |
Maloobchodné reťazce |
8 |
+5 |
4. |
Panta Rhei |
Maloobchodné reťazce |
2 |
-2 |
5. |
dm drogerie markt |
Maloobchodné reťazce |
11 |
+6 |
6. |
Shell Slovensko |
Maloobchodné reťazce |
16 |
+10 |
7. |
Zásielkovňa |
Logistika |
– |
– |
8. |
Dráčik |
Maloobchodné reťazce |
5 |
-3 |
9. |
Lidl |
Reťazce s potravinami |
15 |
+6 |
10. |
Netflix |
Zábava a voľný čas |
38 |
+28 |
Čítajte viac z kategórie: Štúdie, prieskumy a analýzy
Zdroj: KPMG