Slováci prišli na stravovacích kartách o stovky eur. Netušili o bankrote známej firmy
- Ľudia prišli o peniaze, ktoré mali uložené na stravovacích kartách
- Firma skončila už vo februári, no mnohí používatelia kariet o tom nevedeli
- Ľudia prišli o peniaze, ktoré mali uložené na stravovacích kartách
- Firma skončila už vo februári, no mnohí používatelia kariet o tom nevedeli
Mnoho ľudí prišlo o peniaze uložené na elektronických stravovacích kartách, keď firma, ktorá ich spravovala, vo februári zbankrotovala. O tomto skončení veľa z nich nevedelo. Firma aj úrady odmietajú zodpovednosť za tento problém.
RTVS upozornila na problémy s kartami Callio. Ľudia, ktorí stratili peniaze, žiadali spoločnosť GGFS o vrátenie zostatkov z ich elektronických gastrolístkov. Svoje peniaze však späť nezískali, aj keď niektorí prišli o stovky eur.
Prišli o viac ako 800 eur
Pani Marianna, mama Martina Harezníka, používala kartu Callio. Keďže sa nemohla stravovať blízko pracoviska, po rokoch sa jej na karte nazbierali stravovacie príspevky vo výške viac ako 800 eur. V januári, keď chceli s Martinom zaplatiť za spoločný nákup v potravinách touto kartou, zistili, že na účte majú nulu.
„V prvom rade sme boli v šoku. Osemsto eur je v prípade mojich rodičov strava na jeden celý kalendárny rok. Niesla to dosť ťažko,“ opisuje situáciu užívateľ karty Callio Martin Harezník.
Callio používala aj pani Monika Kollárová. „Prišla som presne o posledných 103,27 eur, čo som mala na karte, aj keď exspirácia tejto sumy mala nastať až v januári 2025,“ hovorí.
Neúspešná reklamácia
Na začiatku roka Martin a jeho mama požiadali spoločnosť GGFS, vydavateľa Callio kariet, o vrátenie nevyužitých elektronických gastrolístkov. Ich reklamácia však bola neúspešná.
„Spoločnosť GGFS ukončuje svoje aktivity v oblasti vydávania a akceptácie kariet Callio k 29. 2. 2024. Prostriedky pripísané na kartu Callio do 30. 11. 2023 majú platnosť do 31. 12. 2023. Prostriedky pripísané na kartu Callio od 1. 12. 2023 majú platnosť do 29. 2. 2024. Uvedená informácia o exspirácii je zverejnená na stránke www.callio.eu a v pravidlách používania karty,“ uvádza v odpovedi na reklamácie spoločnosť GGFS s.r.o.
„Zamietli túto reklamáciu s odôvodnením, že všetky informácie boli uvedené na webovej stránke. Mama ako klient, ako používateľ karty, si asi mala denno-denne sledovať, či sa podmienky náhodou neupravia v jej neprospech,“ hovorí Harezník.
Mali informovať zamestnancov
Nové pravidlá pre používanie karty Callio, ktoré značne skrátili platnosť gastrolístkov, nadobudli účinnosť už 1. decembra 2023. Firma uviedla, že jej obchodnými partnermi nie sú zamestnanci, ktorí karty používajú, ale ich zamestnávatelia.
„Už v priebehu augusta 2023 sme postupne oslovili všetkých príslušných zmluvných partnerov a písomne ich informovali o postupnom utlmovaní a následnom úplnom ukončení našej činnosti v oblasti sprostredkovania stravovania zamestnancov,“ uvádza spoločnosť GGFS s.r.o.
V liste od GGFS sa nespomínajú žiadne zmeny obchodných podmienok ani dátum ukončenia služieb spojených s kartou Callio. Každý zamestnávateľ mohol túto informáciu nájsť na webovej stránke len 15 dní pred zmenou podmienok.
„Čo je teda otázka, či sa to dozvedel včas. Ak sa zamestnávateľ dozvedel o tejto zmene všeobecných obchodných podmienok, tak mal informovať zamestnancov, keďže títo sú akousi treťou stranou v tomto vzťahu a v podstate priamo s nimi poskytovateľ nekomunikuje,“ upozorňuje nezávislá advokátka Barbora Roštárová.
Neaktuálna informácia
Užívatelia kariet mohli ale sami skontrolovať zostatok na účte a exspiráciu príspevkov na stravu cez aplikáciu alebo svoje konto na webovej stránke. Nie je však jasné, či po zmene podmienok videli správne údaje.
„V decembri 2023 nebol v rozhraní užívateľských účtov uvedený žiadny údaj o exspirácii z dôvodu realizácie potrebných technických úprav,“ uvádza spoločnosť GGFS s.r.o.
„Ak sa dátum exspirácie nezmenil v súvislosti so zmenou obchodných podmienok, tak je chyba určite aj na strane poskytovateľa, pretože poskytol prostredníctvom portálu nie aktuálnu informáciu. Je možné, že takýmto spôsobom uviedol užívateľa do omylu,“ uviedla Roštárová.
Zdroje: Správy RTVS, Callio