Slováci rozhodli: Tento reťazec ponúka najkvalitnejšie potraviny za najmenej peňazí

  • Jeden z obľúbených slovenských obchodov získal päť hviezdičiek za kvalitu a cenu
  • Ukazujú to najnovšie dáta pravidelného prieskumu
pekár, potraviny
freepik
  • Jeden z obľúbených slovenských obchodov získal päť hviezdičiek za kvalitu a cenu
  • Ukazujú to najnovšie dáta pravidelného prieskumu

Lidl opäť získal prestížne ocenenia, ktoré potvrdzujú jeho vedúcu pozíciu na slovenskom trhu. Nedávny prieskum verejnej mienky QUDAL udelil Lidlu najvyššie hodnotenie spomedzi maloobchodných reťazcov na Slovensku, pričom zákazníci ocenili kvalitu jeho produktov päťhviezdičkovou medailou.

Diskont zároveň zvíťazil v kategórii najlepší pomer ceny a kvality aj za svoje pekárenské výrobky.

Radek Vrbka, obchodný riaditeľ Lidl Slovenská republika, vyzdvihol význam týchto ocenení:

„Ocenenia Qudal a Best Buy sú pre nás vysvedčením od našich zákazníkov. Ich priazeň a dôvera je pre nás najlepším ocenením a nesmierne si ju vážime.“

Prieskum, ktorý uskutočnila švajčiarska organizácia ICERTIAS v januári 2024, sa zameral na skúsenosti a spokojnosť zákazníkov s kvalitou ponúkaných produktov a služieb. Využitím metodológie CAWI a otvorených otázok umožnil 1200 respondentom starším ako 17 rokov vyjadriť sa výlučne na základe vlastnej spotrebiteľskej skúsenosti.

Plytvanie potravinami v roku 2024 nemá miesto

Okrem kvality a cenovej dostupnosti sa Lidl angažuje aj v boji proti plytvaniu potravinami. Prostredníctvom projektu „S Lidlom šetríme jedlom“ sa za necelé dva roky podarilo zachrániť viac ako 1000 ton ovocia a zeleniny. Róbert Flachbart, konateľ Lidl Slovenská republika, zdôrazňuje úspech tejto iniciatívy:

„Od úplného začiatku je projekt mimoriadne obľúbený, čo nás veľmi teší. Je to dôkazom toho, že naši zákazníci robia uvedomelé rozhodnutia a že naše aktivity majú skutočne zmysel.“

Kľúčovým prvkom tejto iniciatívy je predaj trojkilových balení ovocia a zeleniny za symbolické 1 euro. Tieto zmiešané balenia obsahujú produkty, ktoré by inak nebolo možné predať, no stále majú vysokú kvalitu.

Debničky Lidl
zdroj: Lidl

Zuzana Sobotová, senior konzultantka pre projekty spoločenskej zodpovednosti, potvrdzuje pozitívne ohlasy: „Stretávame sa výhradne s pozitívnymi reakciami našich zákazníkov. Všetky prepravky sa vždy predajú takmer okamžite po ich vyložení.“

Lidl rozširuje svoje úsilie o udržateľnejší prístup k predaju potravín aj ďalšími iniciatívami. Medzi ne patrí predaj potravín s blížiacim sa dátumom spotreby so zľavou a ponuka zľavneného chleba druhý deň po upečení. Tieto kroky nielen znižujú plytvanie potravinami, ale aj poskytujú zákazníkom prístup ku kvalitným produktom za výhodnejšie ceny.

Slovákov láka zero-waste

Európska únia čelí závažnému problému plytvania potravinami s priemerným ročným odpadom 173 kg na osobu. V reakcii na túto alarmujúcu situáciu sa EÚ zaviazala do roku 2030 znížiť potravinový odpad o polovicu. Slovensko nie je výnimkou – ročne sa u nás vyhodí 0,57 milióna ton potravín, čo predstavuje 105 kg na osobu.

Tento problém má hlboké etické, ekonomické a environmentálne dôsledky. Paradoxne, zatiaľ čo 17,6 % slovenských domácností si nemôže dovoliť pravidelné stravovanie, priemerná rodina míňa pätinu svojho rozpočtu na potraviny. Polovica potravinového odpadu pochádza práve z domácností, pričom najčastejšie končia v koši zvyšky jedál, pečivo a čerstvé produkty.

Hlavnými príčinami tohto plytvania sú nadmerné nakupovanie a nesprávne skladovanie potravín. Na riešenie tejto situácie vznikajú rôzne iniciatívy. Napríklad pri príležitosti Svetového dňa bezpečnosti potravín sa uskutočnilo podujatie Networking Cooking, ktoré zdôraznilo význam bezodpadového varenia.

Platforma potravinovej pomoci Slovensko sa snaží vytvoriť systém na efektívne využívanie prebytočných potravín pre ľudí v núdzi. Alexandra Kolarik z platformy upozorňuje: „Na Slovensku žije na pokraji chudoby a sociálneho vylúčenia vyše 943-tisíc ľudí. Mnohí z nich sú úplne alebo čiastočne odkázaní na potravinovú pomoc.“

Bezodpadové varenie ako efektívne riešenie

Šéfkuchár Vojto Artz propaguje koncept bezodpadového varenia založený na princípe 3R: redukovať, renovovať a recyklovať.

Tento prístup nie je len ekologický, ale aj ekonomický. Artz ponúka praktické rady na zníženie odpadu v tvojej kuchyni:

  1. dôkladné plánovanie jedál a nákupov,
  2. inovatívne využitie zvyškov,
  3. experimentovanie s rôznymi časťami potravín,
  4. kompostovanie nevyhnutného odpadu.
Zdroje: Lidl, Platforma potravinovej pomoci Slovensko

Najnovšie videá

Trendové videá