Slováci rozhodli: Toto je najobľúbenejšia značka auta za rok 2024. Toyota zostala v tesnom závese

  • Toyota valcuje slovenský trh s dvojnásobne vyššími predajmi než konkurencia
  • Najúspešnejším modelom sa stala Corolla s takmer 2 000 predanými kusmi
toyota auto
Unsplash/Christina Telep
  • Toyota valcuje slovenský trh s dvojnásobne vyššími predajmi než konkurencia
  • Najúspešnejším modelom sa stala Corolla s takmer 2 000 predanými kusmi

Či jazdíš na ojazdenom, novom, benzínovom, elektrickom alebo v dnešnom svete jednoducho na hocijakom aute, vieš, že kúpa bola pravdepodobne najjednoduchšia investícia (hoci stále vysoká) a všetko ostatné len príde. Auto musíš nonstop udržiavať, aby si ho mohol využívať. Slováci však prišli na to, ktorú značku sa oplatí kupovať najviac. 

Škoda si obhájila prvenstvo

Japonská automobilka Toyota si obhájila druhú pozíciu na slovenskom trhu za minulý rok. Podarilo sa im to aj napriek tomu, že Toyota mierne klesla v počte kusov oproti (zatiaľ) rekordnému roku 2023, informuje portál Autožurnál

Hoci Slováci nedajú dopustiť na Škodu, jediná značka zároveň s ňou, ktorá má dvojciferný trhový podiel, je práve Toyota. Neustále rastie už od roku 2016. Vtedy jej patrila až trinásta priečka celosvetovo a jej trhový podiel predstavoval 3,5 %. V roku 2023 sa jej podarilo toto číslo zdolať a vyšplhali sa na 11,5 %. 

Dá sa povedať, že „dýchala na päty“ dlhodobému lídrovi Škode. Bolo to aj vďaka lepšej dostupnosti svojich modelov v porovnaní s konkurenciou. Rok 2023 bol pre Toyotu významný, keďže na Slovensku jej patrila druhá priečka a tiež 10-percentný podiel na trhu. Udržať si miesto v rebríčku sa jej podarilo aj o rok na to, predala tu viac ako 10-tisíc vozidiel. 

Najlepším modelom sa stala Corola 

Podľa dostupných údajov Toyota zaregistrovala a umiestnila na slovenský trh konkrétne 10 425 vozidiel. Najúspešnejším modelom sa bez váhania stala Toyota Corolla, na Slovensku sa predalo 1 938 kusov a druhým modelom, ktorý zožal úspech, sa stala Toyota C-HR. Predalo sa jej vyše 1 200 kusov. Tretie miesto patrí RAV4, ktorej sa predalo 1 162 kusov. 

žena opretá o auto
zdroj: Freepik/senivpetro

Slovenskí zástupcovia Toyoty môžu byť právom pyšní. Ich predajcovia totiž v jednotlivých regiónoch Slovenska predajú v priemere takmer dvojnásobok vozidiel, než predajcovia iných značiek. Teraz už len zostáva prekonať Škodu, aby získala prvenstvo na slovenskom trhu. S tým jej môžu pomôcť novinky, ktoré aktuálne chystá. 

Predaj elektromobilov bude rásť aj v roku 2025

Tento rok predaj elektromobilov vo svete vzrastie takmer o pätinu, informuje TASR na základe agentúry Reuters a spoločnosti Rho Motion, ktorá to uviedla v najnovšom odhade. Trh by mala podporiť najmä Čína. 

Globálny predaj batériových elektrických vozidiel a plug-in hybridov mal v tomto roku vzrásť o 18 percent na viac než 20 miliónov vozidiel. Rho Motion vychádza z predĺženia programu dotácií čínskej vlády na kúpu ekologickejších vozidiel. Tiež odhadujú, že predaj elektromobilov bude v Číne výraznejší, než firma uvádzala v predchádzajúcom odhade. 

Svedčí o tom aj fakt, že predaj elektrických áut v Číne sa zvýšil o rekordných 40 % na 11 miliónov. Čínske elektromobily budú aj ďalej prevládať v krajinách Latinskej Ameriky, kde tieto vozidlá dosiahli minulý rok viac než 80-percentný podiel na trhu. 

Rho Motion očakáva rast predaja aj v Európe. Na tomto trhu sa síce minulý rok predali cca tri milióny, no tento rok by to malo byť viac o približne 15 percent. 

Aj napriek politike Donalda Trumpa by mal predaj elektrických áut v USA a Kanade pokračovať v raste. Na tohtoročný predaj by táto politika nemala mať výrazný vplyv a spoločnosť tiež očakáva, že sa predaj elektromobilov v USA a Kanade vyšplhá na šestnásť percent.

Negatívnym následkom politiky súčasného amerického prezidenta možno pocítiť v dlhodobejšom meradle. V tomto prípade by spoločnosť počítala s klesnutím dopytu po batériách elektromobilov až o 47 percent. 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Autožurnál, TASR

Najnovšie videá

Trendové videá