Slováci s ich proteínovými tyčinkami dobyli svet, ich tržby dosahujú niekoľko miliónov eur

  • Max Sport je lokálna firma so slovenskými zakladateľmi a domácim kapitálom, napriek tomu sa o nej veľa nehovorí
  • Dnes značka predáva v 40-tich krajinách sveta
  • Slovenské tyčinky a snacky nájdeš dokonca aj na pultoch predajní v Saudskej Arábii a Iráne
maxx
Max Sport
  • Max Sport je lokálna firma so slovenskými zakladateľmi a domácim kapitálom, napriek tomu sa o nej veľa nehovorí
  • Dnes značka predáva v 40-tich krajinách sveta
  • Slovenské tyčinky a snacky nájdeš dokonca aj na pultoch predajní v Saudskej Arábii a Iráne

Zámerom zakladateľa bolo vytvoriť domácu konkurenciu pre veľké spoločnosti predávajúce proteínové tyčinky. Po roku 2010 firma sledovala priam raketový nárast tržieb. Svedčia o tom aj výsledky spoločnosti na finančnom portáli Finstat.

Firme Max Sport s r.o. v roku 2017 tržby narástli o 13 % na 9,180 mil. €. V zahraničí si produkty šikovných Slovákov cenia nie len bežní spotrebitelia, ale aj odborná verejnosť. Max Sport má na svojom konte 5 ocenení z najprestížnejšej potravinárskej výstavy sveta, SIAL Paris, či z dubajského veľtrhu Gulfood Awards.

Úspech vďaka rýchlej adaptácii

Majitelia spoločnosti si dobre uvedomujú rast kategórie „raw“ pre spotrebiteľov, ktorí trpia potravinovými alergiami, alebo sa zameriavajú na vegetariánsku či vegánsku stravu. V začiatkoch pritom s výrobou takéhoto typu výrobkov vôbec nepočítali. Dnes si ich raw tyčinky kupuje každý desiaty zákazník. „Keby mi niekto v minulosti povedal, že si budem pochutnávať na tyčinke bez lepku, mlieka, pridaného cukru či čokolády, asi by som mu neveril,“ konštatuje jeden z majiteľov firmy.

Expanzia vďaka zisku štedrého kapitálu

V roku 2015 tento slovenský výrobca proteínových tyčiniek získal kapitálovú injekciu od prevažne energetickej spoločnosti Janom a investičného fondu Jeremie. Investori za balík 850-tisíc eur získali vo firme minoritu.

„Zaujalo nás, že Max Sport vo svojich produktoch uprednostňuje ingrediencie z ekologického hospodárstva a minimalizuje, ba dokonca vylučuje používanie bieleho cukru, konzervantov a rôznych chemických aditív. Investovanie do tejto spoločnosti nám umožnilo rozšíriť naše aktivity v súlade s komplexnou koncepciou skupiny Janom, ktorá sa zameriava na výrobu zelenej energie z obnoviteľných zdrojov, elektromobilitou,“ hovorí konateľka Janomu Katarína Miškovská pre Trend.

O úspechu firmy veľa prezrádzajú aj dosiahnuté výsledky a čísla

V minulom roku firma Max Sport predala až 1 000 000 kg zdravých snackov na Slovensku, v Česku a v ďalších 38 krajinách sveta. Čo sa týka Slovenska, išlo o predaj približne 300 000 kg zdravých produktov. 40% z celosvetového predaja spoločnosti dnes tvoria proteínové tyčinky. Za rok 2017 sme predali až 400 000 kg proteínových tyčiniek. Keď si predstavíte, že je to ako postaviť vedľa seba 80 slonov, je to neuveriteľné, hodnotí výsledky Peter Kulich, jeden z majiteľov firmy Max Sport.

Spomedzi príchutí podľa majiteľov stále víťazí klasická vanilka a nasleduje čokoládová príchuť. Veria však, že novým hitom za rok 2018 bude karamel. Taktiež chystajú aj viaceré produktové novinky a vstup do úplne novej kategórie slaných snackov.

Recept na úspech Max Sportu odhalil konateľ Peter Kulich: „Od samého začiatku sme spolu s Martinom Polednom vyslovení srdciari. V prvých rokoch podnikania sme neriešili žiadne sofistikované plány, ale každý jeden pracovný deň sme makali naplno a najlepšie, ako sme dokázali.“

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa MaxSport advanced nutrition (@maxsportnutrition),

„V dnešnej dynamickej dobe, keď sa o priazeň spotrebiteľa uchádzajú desiatky substitučných produktov, treba neustále inovovať, rozprávať sa so zákazníkom, zisťovať jeho preferencie a skúmať spotrebiteľské správanie. Keď už máme ten správny produkt, bez profesionálnych a dobre motivovaných ľudí by sme ho nikdy nezobchodovali. Preto ako konatelia podniku považujeme výber a motiváciu zamestnancov za kľúčové.“  


Max Sport tak píše úspešný príbeh a zaraďuje sa k slovenským firmám, ktoré môžu byť kladené za vzor pre ďalších podnikateľných entuziastov – a to aj napriek tomu, že počas prvých rokov zmenili vlastníkov a prakticky celý marketing.

Najnovšie videá

Trendové videá