Slováci sa dočkali. Po talianskom či gréckom týždni Lidl zavádza aj rýdzo slovenský

  • V konkurenčnom boji obchodných reťazcov s potravinami má nemecký reťazec Lidl často navrch vďaka svojmu originálnemu konceptu. Ľudí pravidelne láka na svoje tematické týždne a teraz prichádza so slovenským.
collagegvghc
marketwatch.com, pixabay.com
  • V konkurenčnom boji obchodných reťazcov s potravinami má nemecký reťazec Lidl často navrch vďaka svojmu originálnemu konceptu. Ľudí pravidelne láka na svoje tematické týždne a teraz prichádza so slovenským.

Každý týždeň Lidl príde s inou témou a ponúkne pomerne kvalitné potraviny a polotovary z iného kúta sveta. Olivové oleje či jogurty z Grécka, cestoviny a omáčky z Talianska, populárne arašidové maslá či muffiny z USA a podobne. Za túto svoju „politiku“ si už reťazec vyslúžil kritiku, posmešky, no tiež kopu verných zákazníkov, ktorí ocenia rozmanitosť ponuky.

Pre tých, ktorí nemajú radi stereotyp, má teraz Lidl dobrú správu. Od 2. októbra pribudne v ponuke týždeň s názvom „Vyrobené na Slovensku“. Ako zrejme vieš, v Lidli si doteraz nenašiel veľmi veľa slovenských produktov. V skutočnosti, Lidl ponúkal najmenej lokálnych výrobkov zo všetkých reťazcov, za čo bol často kritizovaný. Veď označenia, ako „lokálne“, „tradičné“, „farmárske“ a „slovenské“, sú dnes pri výbere potravín preferované.

To sa však teraz zmení. Lidl konečne pochopil, že zákazníci čoraz viac vyhľadávajú kvalitné lokálne produkty a týmto im chce vyjsť v ústrety. Bude sa novinka  týkať výhradne tematického týždňa, alebo výrobky od slovenských výrobcov pribudnú aj v stálej ponuke? Podľa informácii portálu hnonline.sk Lidl potvrdil, že sa tento trend dotkne aj celkovej ponuky.

V slovenskom týždni by sa mali vyskytnúť najmä rýdzo slovenské mliečne produkty, ako napríklad smotana, bryndza či polooštiepok, ale aj slovenské „špeciality“, ako treska v majonéze či halušky. Nebude chýbať ani lokálna zelenina a ovocie, napríklad jablká zo slovenských sadov.

Je otázne, nakoľko táto novinka pomôže Lidlu v boji proti konkurencii, ktorá, ako vieme, má obrovskú ponuku slovenských výrobkov v ponuke neustále. Mnohé reťazce už pritom spolupracujú aj s menšími výrobcami tradičných slovenských potravín. Je však pravdepodobné, že verní zákazníci ocenia pestrejšiu ponuku produktov, pre ktoré možno nebudú musieť chodiť do iných obchodov.

No sme si takmer stopercentne istí, že keby Lidl vrámci slovenského týždňa priniesol aj tradičné maslo za euro, konkurenciu by absolútne prevalcoval a získal si tak aj svojich odporcov. :)

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá