Slováci sa môžu dočkať zlacňovania. Obchodné reťazce ľudí zarazili nízkou cenou základnej potraviny
- Výrazné akcie naznačujú, že cena masla začína klesať
- Trend zlacňovania spozoroval aj jeden z obchodných reťazcov
- Výrazné akcie naznačujú, že cena masla začína klesať
- Trend zlacňovania spozoroval aj jeden z obchodných reťazcov
Výrazné akcie viacerých obchodných reťazcov naznačujú, že cena jednej zo základných potravín začína konečne klesať. Ako uvádza portál tvnoviny.sk, jeden z obchodných reťazcov spozoroval trend zlacňovania masla.
Skvelá správa prichádza aj zo zahraničia. Agentúra Bloomberg objasnila, ako to bude s infláciou spotrebiteľských cien v mliekarenskom priemysle.
„Súboj“ akcií
K symbolom masívneho zdražovania potravín sa okrem chleba, múky či mlieka stalo aj maslo. Jeho vysokú cenu vníma mnoho Slovákov veľmi citlivo. Za pár mesiacov sa cena tohto produktu totiž vyšplhala poriadne vysoko.
Za 250-gramové maslo si Slováci v priemere zaplatia od 3 až po viac ako 4 eurá. Cena najdrahšieho masla bola pritom pred zdražovaním na úrovni dvoch eur.
S novým rokom však zrejme svitá aj na lepšie časy. Za posledný januárový týždeň sa snažili až štyri obchodné reťazce zaujať zvýhodnenou cenou masla v akcii. Doposiaľ sa akciová cena tohto mliekarenského výrobku pohybovala v priemere od 2,2 do 2,4 eura. Teraz však išli obchodníci s cenou oveľa nižšie.
Vo svojej privátnej značke ho COOP Jednota ponúkla za 2,09 eura, menšia sieť potravín Koruna za 1,89 eura a Billa ho predávala za 1,99 eura.
Výrazný rozdiel v akciových cenách masla sa najviac odrazil v Kauflande. Nemecký reťazec predával 200-gramové maslo za 1,19 eura. V prepočte na 250 gramov by však potravinársky produkt stál asi 1,5 eura. Takúto cenu zaregistrovali zákazníci iba pred zdražovaním.
Trend zlacňovania
Podľa niektorých obchodných reťazcov môžu, ale aj nemusia tieto ceny znamenať začiatok éry zlacňovania potravín.
„Cena masla sa odvíja od cien spotovej smotany na burze. Ceny sa menia na týždennej báze. To znamená, že tým, že klesla cena spotovej smotany, sme dokázali prísť aj s ponukou nižšej ceny masla pre našich zákazníkov. Vývoj však nevieme predikovať, pretože ceny sa menia na týždennej báze,“ uviedla hovorkyňa Billa Kvetoslava Kirchnerová pre tvnoviny.sk.
„Pri produktoch vlastných značiek je pre zákazníka zaujímavá práve ich cena, ktorú sa snažíme individuálne s našimi dodávateľmi vlastných značiek dohodnúť v záujme priniesť zákazníkovi atraktívnu ponuku. Samozrejme, dôležitá je kvalita produktov vlastných značiek a ich pôvod,“ pokračovala PR manažérka COOP Jednota Jana Kuklová.
Podľa nemeckého reťazca Kaufland sa však maslo začalo určite postupne zlacňovať. „Kaufland ceny masla dlhodobo nastavuje tak, aby boli čo najvýhodnejšie pre našich zákazníkov. Zároveň začíname pozorovať trend znižovania jeho ceny,“ objasnil hovorca Kauflandu Samuel Machajdík.
Situácia v zahraničí
Ceny mliečnych výrobkov majú ísť do pár mesiacov rapídne dole aj podľa predstaviteľov dánskej spoločnosti Arla Foods. Tá je najväčším výrobcom mliečnych výrobkov v Škandinávii a prevádzkuje najväčšiu mliekareň vo Veľkej Británii.
„V mliekarenskom priemysle neočakávame žiadnu ďalšiu infláciu spotrebiteľských cien,“ informoval agentúru Bloomberg výkonný riaditeľ britskej pobočky Arla Foods Ash Amirahmadi.
Aj keď sa toto vyjadrenie týka zatiaľ iba Británie, tento fakt môže poukazovať na postupný trend zlacňovania. Ceny masla by sa tak mohli výrazne pohnúť smerom nadol už v blízkej dobe.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: tvnoviny.sk, Bloomberg, SITA