Slováci sa rozhodli zachrániť Vianoce zmarené lockdownom. Prinášajú vianočné trhy, ako ich nepoznáš
- Mnohí sa tešili na navodenie vianočnej atmosféry v podobe trhov
- To sa však v dôsledku lockdownu zmenilo a námestia zostali prázdne
- Nezúfaj, máme pre teba riešenie
- Mnohí sa tešili na navodenie vianočnej atmosféry v podobe trhov
- To sa však v dôsledku lockdownu zmenilo a námestia zostali prázdne
- Nezúfaj, máme pre teba riešenie
Napriek tomu, že vianočné trhy na Slovensku boli zrušené a celá krajina sa ocitla v lockdowne, slovenské podniky sa nevzdávajú svojej vianočnej povinnosti pripraviť pre svojich zákazníkov vianočné dobroty.
Už niekoľko desiatok z nich sa dalo dokopy a miesto trhov na námestiach organizujú jeden veľký virtuálny prehľad toho, čo navarili, napiekli a namiešali z tradičných vianočných surovín. Všetky tieto prevádzky nájdeš aj na tejto mape.
Vynašli sa aj v ťažkej situácii
Na to, aby si sa prešiel Slovenskom a naladil sa na vianočnú atmosféru, ti teraz stačí len Instagram a profil Virtuálny vianočný trh, ktorý spája rôzne gastro prevádzky naprieč celým Slovenskom.
Uvidíš tu, čo majú čerstvé v bratislavskom Artelieri, nitrianskych Lúčkach alebo Spagobulvári v Žiline. Nechýbajú tradičné cukrovinky, horúce jabĺčko, ale ani originálne receptúry zohrievaných vín.
„Myšlienka zorganizovať VVT nám napadla pár hodín po vyhlásení lockdownu,“ vraví Diana Studeničová, ktorá tento virtuálny trh spoluorganizuje.
Ako pokračuje, každý veril, že sa podarí nájsť nejaký spôsob, ako tento rok zachrániť vianočné trhy v uliciach.
Virtuálny vianočný trh síce nenahradí ten ozajstný, no zákazníci sa vďaka nemu dozvedia, že ich obľúbené gastro prevádzky sú stále otvorené a majú pripravené svoje vianočné dobroty pre každého nadšenca Vianoc.
Prevádzky naprieč celým Slovenskom
„Do virtuálneho vianočného trhu sme sa zapojili preto, lebo naše Staromestské vianočné trhy boli zrušené. Naši zákazníci ich mali veľmi radi a aj tento rok sa na ne tešili. Ľudia milujú Vianoce a my sme boli vždy ich súčasťou,“ píše Artelier.
„Naším pokladom je zákaznícka komunita, ktorú sme si za šesť rokov existencie vybudovali. Držia nás nad vodou aj v tejto komplikovanej situácii. Sme tu pre nich a o oni sa aspoň zastavia a zoberú niečo so sebou. Aj to sú tie vianočné momenty, ktoré si ešte viac ako inokedy vážime,“ vyjadrilo sa Bistro Atelier.
„Keďže kovidová situácia trvá už druhý rok, dotkla sa nás neuveriteľne. Do VVT sme sa zapojili, aby sme zviditeľnili čo najviac naše vianočné okienko, kde si ľudia môžu dať vianočné pochúťky a nápoje ako na vianočných trhoch a nachvíľku sa stretnúť resp. zastaviť a zohriať sa napr. pri varenom ríbezláčiku a zahryznúť do nejakej trhovej klasiky,“ píše Umelka.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: Jablčnô/TS