Slováci si na luxus potrpia: Za hodinky sú ochotní zaplatiť aj 60 000 eur, odhalil expert
- Gábor Szerb je odborníkom na luxusné hodinky
- Najlepšou investíciou sú podľa jeho slov také, ktoré budú zákazníkovi robiť radosť
- V ankete popísal, ako rozlíšiť kvalitné luxusné hodinky
- Gábor Szerb je odborníkom na luxusné hodinky
- Najlepšou investíciou sú podľa jeho slov také, ktoré budú zákazníkovi robiť radosť
- V ankete popísal, ako rozlíšiť kvalitné luxusné hodinky
Gábor Szerb zo spoločnosti Watch de luxe sa hodinkám venuje viac ako 30 rokov. Jeho špecialitou sú luxusné hodinky. V porovnaní s „obyčajnými hodinkami“ sa za ich kvalitou skrýva komplexná súhra viacerých premenných. Nejde teda iba o jednu drahú súčiastku. V prípade luxusných hodiniek musí byť každý detail spracovaný s najvyššou kvalitou.
„Veľa ľudí by povedalo, že najprepracovanejšou časťou na luxusných hodinkách je strojček. Ono ale v tomto prípade musia byť všetky súčasti perfektné. Každý detail musí byť luxusný, a práve ten luxus je v tých detailoch“ približuje Gábor Szerb zo spoločnosti Watch de Luxe.
Kvalitnú výrobu a použitie vhodných materiálov zaručuje aj samotná značka hodiniek. „Značka znamená aj svoju kvalitu. Spoločnosť si udržiava level kvality, ktorou sa zaručuje,“ dodáva.
V prípade luxusných hodiniek ide o druh použitých materiálov, rozdiely v strojčekoch, ale aj všetky detaily, ktoré sa udejú vo výrobnom procese. „Vzhľad ciferníkov, puzdro a rôzne ďalšie časti hodiniek. Tá kvalita je zabezpečená značkou a aj preto zákazník vie, čo kupuje.“ Všetky detaily vo finále určujú samotnú cenu produktu.
Záujem o luxusné hodinky
Najdrahšie hodinky, ktoré sa aktuálne nachádzajú v ich predajniach, majú cenovky okolo 50 až 60-tisíc eur. Na otázku, či sú Slováci ochotní utratiť desiatky tisíc eur za hodinky, odpovedá s jednoznačným súhlasom.
„Sme veľmi spokojní s tým, ako ľudia na Slovensku vo všeobecnosti kupujú luxusné hodinky. Podľa môjho názoru je Slovensko veľmi dobrý trh.“
Spoločnosť Watch de luxe má na Slovensku aktuálne 5 kamenných prevádzok a e-shop, ktorý výrazne pomohol s predajom počas pandémie. Ako hovorí Gábor, novú prevádzku nemajú v pláne otvoriť, zamerať sa chcú na zvýšenie kvality jednotlivých predajní. Za príklad uvádza existujúci obchod v Auparku, ktorý bude už tento rok trojnásobne väčší.
Veľký záujem o Breitling
Ako už bolo vyššie spomenuté, záujem Slovákov o luxusné hodinky je pomerne slušný. Medzi najobľúbenejšiu značku podľa Gábora aktuálne patrí Breitling.
„Tento rok si myslím, že Breitling je v predaji najlepší. Za posledných päť rokov urobili veľa strategických zmien. Vo firme sa zmenil majiteľ, ktorý urobil veľmi veľa zmien a vyzerá, že dobrým smerom. Nový manažment vyrába fantastické hodinky, ktoré sa každému páčia,“ objasňuje Gábor.
Fejk vs. Originál
Na trhu s luxusnými značkami vieme natrafiť aj na napodobneniny či rôzne falzifikáty konkrétnych modelov. Riziko kúpenia fejk hodiniek je vyššie, pokiaľ nenakupujeme v predajniach, ktoré vedia zaručiť pravosť. Ako rozoznať napodobneninu od originálu?
„Človek má veľmi veľkú šancu kúpiť falzifikát v prípade, keď nenakupuje v obchodoch, ktoré sú schopné zaručiť originálnosť. Tie predajne s hodinkami sú z toho dôvodu, lebo priamo dostávajú produkt od fabriky. Neexistuje žiadna šanca, že by došlo k falošnému kusu. To je podľa mňa najlepšia záruka, aby sa človek vyhol falzifikátu,“ približuje.
Investícia do dobrého pocitu
Podľa Gáborovych slov by sme si mali vyberať hodinky podľa toho, akí sme. Nejde iba o stroj, ktorý nám ukazuje čas, a aj preto považuje investíciu do hodiniek za výbornú voľbu. Avšak nie preto, aby ich potom človek predal za vyššiu cenu.
„Ten hlavný benefit je to, že keď sa každý deň sa na ne pozriem, tak ten dobrý pocit, ktorý z toho máme, je ten najlepší profit, a preto je to výborná investícia,“ dodáva na záver.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy