„Slováci si radi doprajú,“ hovorí majiteľka luxusného sekáča. U Michaely nakupuje smotánka z druhej ruky za stovky eur
- Slováci u nej minú stovky, Česi aj tisícky eur
- Pri vlastnej značke spolupracovala so známym interpretom
- Na jednej ulici má tri úspešné podniky
- Slováci u nej minú stovky, Česi aj tisícky eur
- Pri vlastnej značke spolupracovala so známym interpretom
- Na jednej ulici má tri úspešné podniky
Kúsky zo second handu nemusia byť iba vyťahané svetre za tri eurá. Michaela predáva streetwearové a luxusné oblečenie od najznámejších značiek. Medzi jej klientmi sú aj ľudia zo slovenskej smotánky. Teraz prišla s vlastnou značkou, ktorú vytvorila v spolupráci so známym slovenským interpretom.
Michaela CARANGI začala svoj podnik ešte počas pandémie. Značkový sekáč je jediný svojho druhu v rámci Slovenska a kúpiš v ňom od značkových tenisiek po luxusné doplnky.
Na jednej ulici okrem oblečenia však Michaela predáva aj sladké vafle. A navyše, nie tak obyčajné. V podniku PENIZZERIA totiž ponúka vafle v tvare mužského údu. Ako sama hovorí, prekvapivo si túto pochúťku obľúbila aj staršia generácia Slovákov.
- Kedy začala s predajom odevov?
- Odkiaľ oblečenie, ktoré predáva, má?
- Čo sa deje s oblečením, ktoré sa nepredá?
- Aký bol najdrahší kúsok, ktorý predala, koľko stál?
- S ktorým známym slovenským interpretom má kolaboráciu?
Ako vznikol nápad na Značkový Sekáč? Ak sa nemýlim, toto je jediný takýto second-hand na Slovensku.
Mám rada módu, celý život som sa zaujímala o módu a mám veľa značkového oblečenia. Nevedela som, kam s ním, tak som ho začala predávať na burze už ako 16 ročná. Každú nedeľu som vstávala o 5:20 ráno, aby som vychytala najlepšie miesto na predaj na burze. Preto som si neskôr otvorila vlastný značkový sekáč.
V ponuke máš hlavne populárne street wear značky, prečo? Chýbal na Slovensku takýto obchod?
Street wear ma baví. V obchode máme veľa street wear oblečenia, ale aj high fashion kúskov. Keď som otvárala sekáč, moji zákazníci boli hlavne nadšenci street wearu. Teraz sú to aj milovníci luxusu.
Mala si pri založení a otvorení sekáča aj nejakých investorov?
Nemala som nikoho, žiadnych investorov, všetko som si zariadila sama.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Odkiaľ máš oblečenie? Je to výkup od ľudí, z nejakých outletov alebo zo zahraničia?
Oblečenie zháňam po celom svete. V pravidelných intervaloch jazdím hlavne do Talianska, avšak vykupujem aj od ľudí. Na webe sekáča mám výkupný formulár a ak ma niečo zaujme, prečo nie.
Ako vyberáš vhodné kúsky do vášho sekáča? Čo musia spĺňať veci kvalitatívne, sú to najhorúcejšie trendy?
Výber oblečenia do Značkový sekáč, je veľmi náročný. Hlavne to robím iba ja, sama najlepšie viem, čo pôjde, a čo nie. V obchode mám použité oblečenie, ale aj nové. Ak je aj použité, musí byť v 100-percentnom stave. Zásadne nedovážam oblečenie v balíkoch, ktoré môže veľmi ľahko splesnivieť cestou. Extrémne sa mi to hnusí.
Nakupuje u teba aj niekto zo slovenskej „smotánky“ ?
Jasné! Nakupuje aj slovenská smotánka, ale aj česká. Herci skôr luxusné kúsky, speváci a raperi street wear. Nakupuje u nás množstvo slovenských aj českých osobností, konkrétne však nemôžme prezradiť, nakoľko pri našich klientoch zachovávame diskrétnosť.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Sekáč má veľmi netradičné otváracie hodiny, napríklad v nedeľu do 22:00, niekedy aj neskôr. Prečo?
Moje otváracie hodiny sú exkluzívne. Od 14:00 do 22:00h, cez víkend aj do 00:00h. Hlavne, komu by sa chcelo vstávať o 9:00 do roboty? A o 18:00 mám zavrieť? Nikdy! Haha, som nočná lastovička. A zákazníkom to vyhovuje.
Sú Slováci, čo sa týka streetwear trendov, pozadu? Čo najviac ide?
Slováci sa polepšujú, radi si doprajú. Hlavne čoraz viac ľudí prišlo na to, že nie sme takí bohatí, aby sme si mohli kupovať lacné veci. Tým myslím kvalitu: bavlna, veľkogramážová, alebo kožené produkty ktoré sa spracúvajú ručne. Slováci sú ochotní nechať v Značkovom sekáči stovky eur, Česi aj tisícky. Každú sezónu u mňa ľudia nakupujú niečo iné, ale tak všeobecne idú najviac tričká, tenisky a luxusné doplnky.
Aký je najdrahší kúsok, ktorý sa u vás predal a za koľko?
Určite je najdrahší kúsok, ktorý sa u nás predal, bunda značky Gucci za 1 700 eur.
Čo sa deje s oblečením, ktoré sa nepredá?
Ak sa niečo za sezónu nepredá, ide to do výpredaja. Tento výpredaj je exkluzívny, nakoľko sa koná iba raz ročne. Alebo tieto kúsky prerobím na nový originálny kúsok, pomaľujem, prešijem a podobne.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Aké sú vaše finančné štatistiky? Máte stabilné tržby alebo to každým rokom ide vyššie?
Čo sa týka tržieb, pomohla nám veľmi korona, keďže sme fungovali online. Nezaspala som na vavrínoch a makala ďalej. Odvtedy sa mi zvýšili tržby a stúpajú. Obchod je čoraz populárnejší aj v zahraničí. Za to všetko veľmi pekne ďakujem zákazníkom, pretože sme jedna komunita, milujem ich a rada splním každému zákazníkovi želanie či pomôžem s výberom.
Plánuješ aj expanziu sekáča? Či už sa to týka väčších priestorov alebo tento koncept plánuješ posunúť do iných miest.
Plánujem sa rozšíriť. Zatiaľ je však v tajnosti, kam a kedy, nakoľko sa niektoré veci musia doriešiť.
Ty si ešte majiteľka/founderka ďalších zaujímavých podnikov ako Waffle City, Penizzeria alebo najnovšie Horrorroom. Všetko sú to zaujímavé projekty, ale každý je inak zameraný. Ako prichádzaš s týmito nápadmi? Je to niečo, čo teba osobne baví, alebo sleduješ, čo mladým Slovákom chýba?
Penizzeria vznikla počas korony, keď som potrebovala zákazníkom vyčariť úsmev na tvári a aspoň trošku zľahčiť situáciu. Zákazníci sa poriadne nasmiali. Teraz chodí už aj staršia populácia do PENIZZERIE. Všetky nápady vznikajú spontánne, komunikujem s ľuďmi a snažím sa ich vnímať na 110 percent. Čo sa týka HORROR ROOM, je to môj sen, môj veľmi obľúbený projekt. Tento rok tiež bude HORROR HAUS, ktorý bude po celý rok, nie iba na Halloween.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
S Penizzeriou si mala nedávno kauzu, kedy niekto na budovu Umelky v Bratislave, čo je kultúrna pamiatka, vylepil leták, v ktorom bojkotuje proti podniku. Na letáku bolo uvedené aj tvoje súkromné číslo.
Ako som už spomínala na sociálnych sieťach, určite sa nenecháme zahnať do kúta. PENIZZERIA a WAFFLE CITY sú dva odlišné podniky. A navyše, PENIZZERIA nie je detská cukráreň. Pani z národnej kultúrnej pamiatky ma kontaktovala a bude nám nápomocná pri hľadaní človeka, ktorý tento leták vylepil.
Je ťažké viesť na Slovensku toľko podnikov? Ako veľmi musí byť do nich človek ako vlastník zapojený, aby fungovali?
Mám veľmi veľkú výhodu, že som na jednej ulici, teda na Jesenského 5. Neviem si predstaviť, ako by som kontrolovala podniky, ak by sme boli roztrúsení po Bratislave. Obzvlášť, ak sa niekedy vyskytnú nezodpovední pracovníci.
Akým spôsobom pristupuješ k marketingu? Zameriavaš sa len na Instagram, ktorý má 21,1 tisíc followerov, alebo aj nejaké spolupráce?
Marketing som študovala, takže si ho robím sama. Základom celého úspechu je robiť veci poctivo, aby bol zákazník vždy spokojný. Ale mali sme aj zopár spoluprác s influencermi.
Najnovšie si predstavila svoju vlastnú značku oblečenia s názvom CARANGI. Čo o ňom vieš prezradiť?
Značka CARANGI, sa orientuje iba na kvalitu. Všetko oblečenie je MADE IN SLOVAKIA a MADE IN ITALY. Dizajny si robím sama, niečo sa šije na Slovensku a niečo v Taliansku. V tejto značke bude aj významná spolupráca s Igorom Kmeťom mladším.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Jeho texty budú súčasťou módnych kúskov ktoré, tvorím v limitovanom počte, teda z každej kolekcie bude iba zopár kusov. Na túto kolaboráciu sa veľmi teším, pretože mi je Igor veľmi blízky. Okrem toho, že sme aj rodina, radi vymýšľame nové zaujímavé projekty obaja. Touto kolaboráciou si môžem dovoliť povedať, že pozdvihneme Slovenský street wear.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: Značkový sekáč