Slováci si zvolili najobľúbenejšie privátne značky potravín. Toto sú ich favoriti v roku 2025

  • Slováci si obľúbili privátne značky diskontu Lidl
  • V 12 kategóriách porazili aj veľkých výrobcov
privátne značky, maslo
Lidl, AI
  • Slováci si obľúbili privátne značky diskontu Lidl
  • V 12 kategóriách porazili aj veľkých výrobcov

Privátne značky sú dlhodobo jedným z hlavných pilierov Lidla a Slováci im dôverujú čoraz viac. Potvrdzujú to aj výsledky najnovšieho prieskumu agentúry NMS Market Research Slovakia, podľa ktorého si zákazníci zvolili vlastné značky Lidla za najobľúbenejšie v až 12 kategóriách. V troch z nich dokonca predbehli aj etablovaných značkových výrobcov.

„Teší nás, že naši zákazníci vnímajú naše privátne značky ako prvú voľbu. Výsledky prieskumu sú pre nás nielen dôvodom na radosť, ale aj záväzkom – chceme naďalej ponúkať kvalitu za férové ceny a byť lídrom v oblasti privátnych značiek,“ uviedol Martin Nagy, obchodný riaditeľ Lidla.

Alesto, Pikok, Pilos a ďalší víťazi

Slováci majú v oblasti privátnych značiek jasných favoritov. Medzi najobľúbenejšie značky reťazca Lidl patrí Alesto, ktoré dominuje v kategórii orieškov a získalo si dôveru zákazníkov vďaka svojej kvalite a širokej ponuke. Mäsové výrobky majú svojho lídra v značke Pikok, ktorá triumfovala v kategóriách balených salám, párkov a šuniek.

Mliečne výrobky si u Slovákov vydobyli stabilné miesto vďaka značke Pilos, ktorá sa stala najobľúbenejšou v kategórii mlieka, syrov, jogurtov a tvarohových dezertov. Rodičia s malými deťmi siahajú najčastejšie po produktoch Lupilu, ktorá vyniká v detskej výžive a plienkach.

V kategórii balených vôd si prvenstvo udržala značka Saguaro, zatiaľ čo milovníci sladkostí najčastejšie volia čokolády Fin Carré, ktoré si upevnili vedúcu pozíciu medzi tabuľkovými čokoládami. Pokiaľ ide o domácnosť, značka Floralys sa stala jasným favoritom v segmente toaletných papierov.

Privátne značky ako stratégia

Podiel privátnych značiek v Lidli prevyšuje 70 %, pričom v sortimente reťazca sa nachádza viac ako 120 vlastných značiek. Tento model umožňuje nielen ponúkať výhodnejšie ceny, ale aj priamo kontrolovať kvalitu produktov.

„Privátne značky majú väčšinový podiel v sortimente i na našom obrate. Produkty vyrobené exkluzívne pre nás nám umožňujú poskytnúť výhodnejšiu cenu, než tomu je pri značkových produktoch, a máme tiež priamejší dosah na kvalitu. Základná idea je jednoduchá – kvalitné produkty môžu príjemne prekvapiť nielen chuťou, ale aj cenou. Predávame však aj značkové produkty a je teda na zákazníkovi, čo si vyberie. V prípade, ak siahne po privátnych značkách, dostane za svoje peniaze viac,“ uviedol Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie Lidla.

Investície do kvality

Lidl dlhodobo investuje do vývoja a kontroly kvality svojich privátnych značiek. Výrobky predávané pod týmito značkami podliehajú komplexnej kontrole z niekoľkých uhlov pohľadu.

„Aktívne spolupracujeme s našimi dodávateľmi, aby sme zaručili bezpečnosť produktov. Priamo vo výrobnom závode kontrolujeme splnenie požiadaviek, ktoré kladieme na hygienu a bezpečnosť, férové podmienky pre zamestnancov a konanie v súlade s cieľmi trvalej udržateľnosti. Následne, keď už je výrobok dodávaný, je pravidelne testovaný, či spĺňa dohodnuté parametre. Výrobky sú kontrolované v akreditovaných laboratóriách a pravidelne prechádzajú aj nezávislými chuťovými testami ,naslepo‘. Týmto spôsobom dopĺňame vlastné senzorické testovanie,“ dodáva Bezák.

Za uplynulé dva obchodné roky Lidl vykonal 3493 analýz potravín a 109 auditov. Pre oblasť ovocia a zeleniny toto číslo presahuje 2800 analýz.

Stratégia na ďalšie roky

Záujem zákazníkov o privátne značky rastie, čo dáva reťazcu príležitosť rozširovať sortiment aj reagovať na dopyt.

„Aj vďaka privátnym značkám dokážeme pružnejšie reagovať na dopyt zákazníkov a ich zmenené preferencie. Dôkazom, že náš sortiment pravidelne inovujeme, je skutočnosť, že každý týždeň predstavujeme novinky v našich letákoch. Inovácie sa týkajú všetkých tovarových skupín,“ dopĺňa Bezák.

Hoci privátne značky už teraz tvoria vyše 70 % ponuky Lidla, ich ďalší rast je pre reťazec otázkou stratégie a spokojnosti zákazníkov.

„Dôležitejšie než percentá je pre nás uspokojenie zákazníkov a ich požiadaviek. V Lidli aj naďalej nájdu kvalitné produkty každý deň za nízke ceny,“ uzatvára Bezák.

Ekonomický význam privátnych značiek

Privátne značky už dávno nie sú len lacnou alternatívou k značkovým výrobkom. Naopak, pre maloobchodníkov predstavujú kľúčovú súčasť obchodnej stratégie, ktorá im umožňuje zvýšiť ziskovosť, posilniť lojalitu zákazníkov a diferencovať sa od konkurencie.

Z ekonomického hľadiska majú privátne značky vyššie marže než produkty známych výrobcov, keďže reťazce pri nich eliminujú sprostredkovateľov a priamo kontrolujú výrobné náklady. Lidl vníma tento model ako dlhodobo udržateľný a pre zákazníkov výhodný.

V čase inflácie a rastúcich nákladov na život sa model privátnych značiek ukazuje ako efektívny nástroj na poskytovanie dostupných a kvalitných produktov. Reťazce, ktoré dokážu správne investovať do ich rozvoja, budú mať v nasledujúcich rokoch konkurenčnú výhodu a budú schopné pružnejšie reagovať na meniace sa spotrebiteľské trendy.

Zdroj: Lidl

Najnovšie videá

Trendové videá