Slováci sú medzi absolútnou dizajnérskou špičkou, klasika socialistických gazdiniek bude mať svetový obal
- Bájny Smetol ale aj slovenský gin získa nový obal od štúdia Pergamen
- Slováci sa dostali medzi elitu v najprestížnejšej svetovej súťaži zameranej na obalový dizajn
- Vybrali nás z viac ako z 60 krajín sveta
- Bájny Smetol ale aj slovenský gin získa nový obal od štúdia Pergamen
- Slováci sa dostali medzi elitu v najprestížnejšej svetovej súťaži zameranej na obalový dizajn
- Vybrali nás z viac ako z 60 krajín sveta
Obaly pre tradičný margarín Smetol a slovenský remeselný gin Toison od štúdia vizuálnej komunikácie Pergamen postúpili na shortlist v najprestížnejšej svetovej súťaži zameranej na obalový dizajn Pentawards 2020.
Medzinárodná porota vyberala finalistov z viac ako 2 000 účastníkov zo 60 krajín sveta.
Aj obyčajný margarín môže mať svetový obal
„Margarín Smetol je tradičnou súčasťou nielen domáceho pečenia už celé roky, ale v posledných rokoch sme zápolili s jeho klesajúcim predajom,“ predstavuje príbeh novej identity značky Smetol Martin Šajdík, CEO Beluša Foods, výrobcu tradičného margarínu.
„Oslovil som Braňa Buráka z agentúry BrandOn s prosbou, aby nám pomohol zvrátiť tento negatívny trend. Spoločne sme vytvorili novú brand identitu značky, ktorá spája tradičné vlastnosti Smetolu aj domáceho pečenia s moderným svetom. Vizuálne stvárnenie sme zverili Pergamenu a ich jedinečný nový dizajn už stihol splniť primárnu misiu – predaje Smetolu začali opäť rásť, a to aj napriek nečakaným komplikáciám, vyvolaných pandémiou,“ dopĺňa Martin Šajdík.
Nová, aj vizuálna identita
Nová identita značky Smetol začala prirodzene vznikať v prostredí jej vlastnom, medzi pekármi a cukrármi, ktorí s margarínom každodenne pracujú.
„Kľúčovou súčasťou značky a jej loga sa stal valček, ktorý je ich základným pracovným nástrojom a identifikujú sa s ním ako domáci, tak aj profesionálni pekári. Logo v tvare valčeka s výrazným názvom značky Smetol dominuje na inak dizajnérsky jednoduchom a čistom obale produktu. Keďže história Smetolu siaha do dvadsiatych rokov 20. storočia, súčasný dizajn sme jemne poprášili nostalgickým retrom a spojili s jednoduchým posolstvom: pekárski majstri používajú Smetol,“ popisuje vznik novej grafickej identity značky Juraj Demovič zo štúdia Pergamen. Dizajn margarínu Smetol získal shortlist v kategórii Dairy or soya-based products, teda Mliečne a sójové výrobky.
Slovenský džin z Likérky
Za nápadom vytvoriť vlastný slovenský gin stojí dvojica Pavol Sirotný a Michal Hajský, ktorých spojilo Paľove nadšenie pre rozbiehanie gastro konceptov a Mišova vášeň pre barovú alchýmiu. Z toho vznikla túžba vyrábať vlastný handcrafted gin. Proces výroby a destilovanie prebieha v ich vlastnej prevádzke Likérka Trenčianske Teplice.
Toison gin, tak sa tento konkrétny produkt volá, vyrábajú maceráciou borievok, kvetov a bylín s obilným spiritom v prvotriednom destilačnom zariadení. Gin následne odpočíva v starožitných kameninových nádobách z bývalého Československa.
Juraj Demovič z Pergamenu spomína, čo ich priviedlo nielen k výslednému dizajnu obalu nového ginu, ale aj k jeho názvu.
„Pramene v Trenčianskych Tepliciach, odkiaľ pochádza gin Toison, objavil pastier, keď hľadal stratenú ovečku. Táto legenda, tvar ovčieho zvona a lúčne byliny v receptúre sa odrazili v našom kudrlinkovom dizajne fľaše a názve ginu Toison, čo po francúzsky znamená ovčie rúno,“ hovorí.
Dizajn fľaše ginu Toison získal shortlist v kategórii White spirits, teda Biele destiláty.
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti
Zdroj: TS