Slováci vyrobili špeciálny obal, ktorý poslúži aj ako škatuľa na sťahovanie. Píše o nich aj americký portál
- Prácu slovenskej reklamnej agentúry MUW Saatchi & Saatchi si všimli aj vo svete
- Pre ČSOB navrhli kampaň, ktorá sprevádza zákazníka od hypotéky až po reálne sťahovanie do nového
- SmartFolder zaujal americký týždenník Adweek. Ten sa venuje reklame a médiám
- Prácu slovenskej reklamnej agentúry MUW Saatchi & Saatchi si všimli aj vo svete
- Pre ČSOB navrhli kampaň, ktorá sprevádza zákazníka od hypotéky až po reálne sťahovanie do nového
- SmartFolder zaujal americký týždenník Adweek. Ten sa venuje reklame a médiám
Slovenská reklamná agentúra MUW Saatchi & Saatchi predstavila spolu so značkou ČSOB kampaň, ktorá dala o sebe vedieť aj za oceánom. Písal o nej americký portál Adweek.com.
Výsledný projekt sa volá SmartFolder a okrem čistého a premysleného dizajnu prináša aj špeciálny ekologický rozmer. Na to, ako to celé vzniklo, sme sa pýtali kreatívneho riaditeľa MUW Saatchi & Saatchi Jaroslav Vígh.
Pri tvorbe je dôležitý insight
Pri každom zadaní sa snažíme v prvom rade objaviť insight. Čím žije cieľová skupina? Čo ju trápi? Ak máte dobrý insight, privedie vás to k funkčnému nápadu. A pri hypotéke je jasný: o chvíľu vás čaká sťahovanie. Prečo ho zákazníkom neuľahčiť a nedať im okrem zmluvy aj príjemný darček navyše? Tak vznikol SmartFolder, obal na hypotéku, z ktorého si za pár sekúnd poskladáte funkčnú škatuľu.
Vytvorili ste ju pre ČSOB. Vychádzala požiadavka z ich strany?
ČSOB je už roky našim klientom, pre ktorého riešime malé aj veľké kampane. Nápad na SmartFolder vznikol počas vymýšľania celej hypotekárnej kampane. Klientovi sa idea zapáčila a v podstate hneď sme sa pustili do výroby folderu spolu s i+i print-om. Trvalo to však niekoľko týždňov, kým vznikol funkčný prototyp. Aj preto sa touto cestou musím tlačiarenskej spoločnosti poďakovať, bez ich šikovných rúk by SmartFolder nikdy nevznikol.
https://www.instagram.com/p/BySJkeICR75/
Boli ste ocenení rôznymi cenami. Kampaň vyšla ako megaúspešná. Ako reagujú zákazníci? Máte odozvy?
Informácie priamo z pobočiek nemáme, ale ak vychádzame z komentárov na internete, tie sú takmer výhradne pozitívne. Písali nám dokonca klienti, ktorí už hypotéku majú, a dodatočne si pýtajú nové zmluvy v tomto obale, čo je fakt vtipné.
Po dvoch rokoch sa v americkom Adweeku objavila slovenská reklama. A podarilo sa to práve konceptu SmartFolder z vašej dielne. Oslovili vás? V čom ich najviac zaujal?
Adweek, prirodzene, nesleduje slovenský reklamný trh. Redakcii Adweeku sme poslali video v angličtine predstavujúce SmartFolder s tým, že ak sa im nápad páči, veľmi radi sa s nimi podelíme o ďalšie informácie. Do dvoch hodín prišla odpoveď s tým, že chcú o tom napísať. Najviac ich zaujala skutočnosť, že tak prehliadaná vec, akou je obal na dokumenty, sa dá tak funkčne a „smart“ využiť. Zverejneniu pomohol určite aj fakt, že insight a idea nie sú lokálne, ale pochopiteľné v podstate na celom svete.
https://www.instagram.com/p/ByCphaajXBw/
Dôležitou informáciou je, že SmartFolder je vyrobený zo 100% rozložiteľných materiálov, čo v dnešnej dobe plnej ekologickej osvety zaváži ešte viac. Premyslený projekt bol ocenený Zlatým klincom v kategórii Dizajn a podkategórii Obalový dizajn.
Zdroj: adweek.com, MUW Saatchi & Saatchi
Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko