Slováci vytvorili výnimočnú svadobnú destináciu s výhľadom na Ďumbier. Záujem o ich služby je obrovský
- V Mýte pod Ďumbierom vytvorili unikát vyhľadávaný svadobčanmi z celého Slovenska
- Roky tu budujú projekt, ktorý sa navyše môže pochváliť aj energetickou sebestačnosťou
- V Mýte pod Ďumbierom vytvorili unikát vyhľadávaný svadobčanmi z celého Slovenska
- Roky tu budujú projekt, ktorý sa navyše môže pochváliť aj energetickou sebestačnosťou
Martin tiež objasňuje, že sú zrejme jediná alebo jedna z mála prevádzok, ktorá funguje ako ostrovný systém. Majú vlastný zdroj vody aj elektriny a zdraženie elektriky teda nezaznamenali.
„Pocítili sme kolísavé ceny nafty, keďže ako záložný zdroj elektriky využívame naftový generátor, a trošku nás potrápila rastúca cena fotovoltaického vybavenia, ale postupne budujeme a stávame sa čoraz samostatnejšími.“
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Šéf projektu taktiež hovorí, že ceny potravín sa posunuli smerom nahor, a tak museli reagovať aj samotným navyšovaním súm pre koncových zákazníkov. „Práve preto sa snažíme rozšíriť vlastnú výrobu, aby sme ceny čím skôr mohli zastabilizovať.“
„Nie sme, a ani sme neboli, najlacnejší v regióne, no väčšina ľudí, ktorí aj považovali naše ceny za vysoké po návšteve Pohanského, či už Stodoly alebo kaviarne, pochopili, že sa snažíme ponúkať kvalitné služby, ktoré za to naozaj stoja.“
To, čo ich v biznise prekvapuje, sú hlavne problémy spojené s byrokraciou a prehnanými papierovačkami, ktoré človek pri väčšine komunikácie so štátom musí absolvovať.
„Patrí to k tomu, žiaľ, inak sa to nedá. Samozrejme, je tu aj personálna otázka alebo problém, s ktorým sa väčšina gastroprevádzok stretáva, no v našom prípade – nechcem zarieknuť – sa nám v poslednej dobe celkom darí a personál máme v hojnom počte.“
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Martin priznáva, že na podnikateľskej ceste sa nevyhli ani ľuďom, ktorým sa ich projekt nepozdával.
„Takých ľudí stretneme vždy a všade. Sú ľudia, ktorým nevyhovujú naše ceny, a sú aj ľudia, ktorí sú proti tomu, kde naša prevádzka vyrástla, no je ich zásadne menej, ako sme na začiatku čakali. Dostalo sa k nám veľa šumov, no nikdy nie overené fakty, a naozaj málokto príde a povie niečo konštruktívne do očí, takže to ani veľmi neriešime.“
„Aj na akúkoľvek horšiu recenziu sa snažíme vždy reagovať a posúvam na seba osobný kontakt, aby sme mohli zistiť, čo sa vlastne stalo a prečo je daný človek nespokojný. Keď robíte niečo inak a snažíte sa napredovať, vždy budete pre niektorých ľudí tŕňom v oku.“
Martin hovorí, že na samotnom podnikaní je najnáročnejšie ustáť to časovo.
„Čas vám nikto nevráti a pri vlastnom podnikaní musíte byť odhodlaní obetovať veľmi veľa. Len vtedy to môže fungovať, keď svoju prácu robíte srdcom. Následne dostať vaše myšlienky a poslanie ďalej svojmu tímu, aby ste všetci smerovali rovnakým smerom a pochopili, o čo vám v tom podnikaní ide.“
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Expanziu do iných miest mimo okresu neplánujú. Chcú však zveľaďovať región a sú úvahy o otvorení ďalších prevádzok v Brezne alebo na Horehroní, no nateraz na to ešte nie sú podľa ich slov pripravení a dostatočne zastabilizovaní.
„Každopádne by to boli prevádzky v oblasti gastra, no trošku iným štýlom. Pohanské môže byť predsa len jedno. Momentálne aktívne pracujeme na príprave povolení a projektov, aby sme mohli vybudovať ubytovanie pre našich hostí. Rozvíjame sebestačnosť formou elektrárne, chceli by sme ďalej pokračovať vo výsadbe a vodozádržných opatreniach v našom okolí, pretože nás minulý suchý rok veľmi poučil.“
V blízkej dobe by určite chceli rozšíriť aj kaviareň a nejakú časť prekryť, aby aj v zlom počasí a zime mohli privítať hostí.
Pracujú taktiež na rozšírení chovu a pestovaní. „Plánov je veľa, uvidíme, či bude toľko času a financií, aby sme ich všetky zrealizovali.“
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy