Slováci vyvinuli prelomové riešenie pre podnikateľov v e-commerce. Ponúkajú globálnu expanziu do celého sveta

  • Koronavírus zasiahol všetky odvetvia, no na druhej strane praje majiteľom e-commerce biznisov
  • Mnoho majiteľov e-shopov skladuje svoj tovar v súkromí, pritom je efektívnejšie tovar outsourcovovať do väčších skladov s efektívnym prepojením
  • Na Slovensku sú sklady, ktoré ponúkajú softvérové riešenia a zároveň aj kuriérske služby do celého sveta
isklad
visitbratislava / Wikimedia Commons - MobiusDaXter
  • Koronavírus zasiahol všetky odvetvia, no na druhej strane praje majiteľom e-commerce biznisov
  • Mnoho majiteľov e-shopov skladuje svoj tovar v súkromí, pritom je efektívnejšie tovar outsourcovovať do väčších skladov s efektívnym prepojením
  • Na Slovensku sú sklady, ktoré ponúkajú softvérové riešenia a zároveň aj kuriérske služby do celého sveta

Pandémia koronavírusu zásadne ovplyvnila fungovanie biznisu nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. V porovnaní pred pandémiou sa tržby e-shopov na Slovensku zvýšili vo výške 16 – 30 %. 

Pre majiteľov e-commerce biznisov to znamená navýšenie objednávok, ale s tým aj spojené náklady na skladovanie tovaru, balenie, transport a distribúciu k zákazníkovi. Niektorí si volia rôzne externé firmy, ktoré im pokryjú jednotlivé služby, avšak existujú aj iné efektívne riešenie, ktoré ušetria zbytočné výdavky, ale aj čas.

E-shopy bez skladov strácajú peniaze

Mnoho začínajúcich podnikateľov s e-shopmi nemá svoj vlastný sklad. Tovar si skladujú doma alebo v garáži. Z dlhodobého hľadiska je to veľmi neefektívne riešenie, lebo časom sa objednávky navýšia a už nebudú mať priestor na nový tovar. 

Zložitejší prípad je ten, ak majitelia nemajú iba jeden e-shop, ale prevádzkujú ich viac s rôznym tovarom. Vtedy sa objednávky a samotný tovar kopia na jednom mieste a predajca medzi nimi stráca prehľad. 

Čoraz populárnejší je dropshipping, ktorý si vyžaduje premyslené riešenia zo strany predajcov, aby sa ich tovar zbytočne neskladoval na rôznych miestach v dome, ale dostal sa čo najrýchlejšie k zákazníkom. 

Vtedy je výhodnejšie mať prepojené všetky e-shopy a skladovať tovar v jednom logistickom centre. Ten sa stará o naskladnenie tovaru, ale aj spracovanie objednávok, či samotné doručenie na základe softvérového rozhrania.

zdroj: Karimpol
Ako funguje logistické centrum so softvérovým riešením? 
  • Logistický sklad dostane informáciu o nových objednávkach z e-shopu pomocou implementovaného pluginu
  • Skladníci ihneď začínajú pracovať na balení tovaru
  • Logistiku tovaru k zákazníkom a prípadné reklamácie či vratky zabezpečuje logistické centrum a partnerské kuriérske služby
  • Majitelia e-shopov sa starajú iba o predaj a marketing

Implementovať softvérové riešenia do skladov a logistiky je pre majiteľov e-shopov efektívne z hľadiska šetrenia výdavkov, ale aj ich času. Na Slovensku pôsobí logistické centrum isklad, ktoré si vyberá čoraz viac podnikateľov.

Expanzia do celého sveta za pár eur

Prepraviť zásielku do zahraničia bolo v minulosti veľmi zdĺhavé. Dnes sa čas doručenia v rámci Európskej únie skrátil na 1 – 2 dni. Je to vďaka partnerským kuriérskym spoločnostiam služby isklad, kde je cena za zásielku porovnateľná s lokálnymi službami.

zdroj: isklad

Celosvetový rast e-shopov závisí na škálovateľnosti logistickej infraštruktúry. Isklad ponúka pokročilý softvér, ktorý zabezpečí pripojenie a nastavenie systému jedného e-shopu v rámci celého sveta vrátane logistických systémov.

Budúcnosť pre startupy a začínajúcich podnikateľov

Pre začínajúce startupy alebo biznisy je kľúčové, aby čo najrýchlejšie expandovali na trh a začali byť ziskoví. V začiatkoch biznisu si majitelia e-shopov spracovávajú objednávky a balia tovar sami.

Pre zrýchlenie procesov a vybavovanie množstva individuálnych požiadaviek je výhodnejšie, ak sa obrátia na fullfilment centrum (riešenia distribúcie tovaru v jednej budove). Fullfilment centrá ako napríklad isklad ponúkajú komplexné služby od vybavovania objednávok, skladovanie tovaru, jeho doručenie, ale aj prípadné riešenie reklamácií.

Takto sa začínajúcim podnikateľom ušetria peniaze za priestory, ale aj doručovaciu službu – náklady za takéto komplexné riešenie od iskladu začínajú už od 35 € za mesiac. 

Príklad: Začínajúci e-shop mesačne vybaví 15 objednávok. Bežné doručenie do zahraničia prostredníctvom kuriérskej služby stojí v priemere 10 € za balík do 5kg. Predajca by za samotné náklady na logistiku zaplatil 150 €, kým cez isklad by tá istá služba vrátane logistického skladu a softvéru na automatizáciu eshopu stála približne 90€. 

Slováci pre vyššiu efektivitu e-commerce biznisu vyvinuli softvérové riešenie EGON od isklad. Ponúka kontrolu nad celým e-shopom, objednávkach, evidencií tovaru, skladových zásobách, ale aj nákladoch na doručenie tovaru zákazníkom.

Vďaka prepojeniu systému EGON s e-shopmi isklad zvládne vo svojom novom logistickom centre v Senci denne vybavovať až 30 000 objednávok do celého sveta, pričom v mnohých prípadoch, najmä v rámci krajín EÚ s doručením do dvoch pracovných dní.

Zdroj: KPMG

Najnovšie videá

Trendové videá