Slováci „zhodili“ Donio. Kovačič sa so svojím projektom blíži k vyzbieraniu 200 000 eur za 5 hodín

  • Michal Kovačič vyzbieral desiatky tisíc eur za pár hodín
  • Internetové médium sa tak stane skutočnosťou
  • Podporou ľudí si Kovačič nebol istý
KOvačič
Michal Kovačič, Adel Ghannam a Barboa Šišoláková Donio.sk
  • Michal Kovačič vyzbieral desiatky tisíc eur za pár hodín
  • Internetové médium sa tak stane skutočnosťou
  • Podporou ľudí si Kovačič nebol istý

Nový internetový projekt Michala Kovačiča s názvom 360° bude skutočnosťou. V crowdfundingovej kampani na Donio.sk sa iba za pár hodín vyzbierala úplná požadovaná suma. Stanovená čiastka bola 50 000 eur. Už za tri hodiny sa mu však podarilo vyzbierať omnoho viac ako 50-tisíc. Do kampane bol pridaný druhý míľnik. 

O projekte a existencii kampane sa verejnosť dozvedel v deň, keď na Donio.sk kampaň vznikla. Teda 1. septembra. 100-tisíc eur, teda druhý míľnik kampane sa podarilo vyzbierať už do 21:30. Michal Kovačič o svojich plánoch hovoril v rozhovore pre Denník N.

Aktuálne si stanovili tretí cieľ, a to 200-tisíc eur. Do 22:00, a teda za 3 hodiny, vyzbieral Kovačič cez 125-tisíc eur. Aj po tejto hodine projektu stále pribúda takmer 1 000 eur každé 2 minúty. O polnoci presiahla vyzbieraná suma 170 000 eur. Tretí cieľ je na dosah.

Cieľ dosiahol za pár hodín

Monika Tódová, ktorá diskusiu v bratislavskom Kácečku moderovala, sa Kovačiča pýtala, či si myslí, že sa mu podarí takúto vysokú sumu vyzbierať. Sám Kovačič na to nevedel odpovedať. Diskusia začala približne o 19.10 h, pričom o projekte povedal približne krátko po 19.30. Iba hodinu na to sa vyzbieralo viac ako 47-tisíc eur. 

„Je pre mňa dôležité zdôrazniť, že chceme bojovať proti naratívu, že novinári sú protištátni,“ vyjadril sa. Ako sme ťa už informovali, podľa popisu na Donio sa zo slovenských televízií sa postupne vytráca moderovanie politických debát, kritické reportáže a investigatíva. Práve to chce projekt 360° ponúknuť. Kovačič ho zakladá spoločne s Adelom Ghannamom, ktorý nedávno odišiel z TV Markíza. Tandem zakončuje bývalá redaktorka RTVS Barbora Šišoláková.   

„Každý deň prinesieme kvalitnú kritickú žurnalistiku, nové zistenia a odhalenia, kontext zložitých káuz, rozhovory a reportáže,“ uvádza sa v popise na Donio.

Kovačič dodal, že to chce robiť rovnako, ako to robil v relácii Na Telo. Plánuje viesť médium tak, aby mala priestor každá strana, a taktiež, aby sa diskutovali všetky témy. Uviedol to na príklade diskusií ohľadom LGBT. Kovačič chce, aby každý pohľad mal svoj priestor, ale nechce zabúdať, že „fakty sú fakty“.

Krátke videá, so žurnalistikou nechcel skončiť

360° bude internetovým projektom, ktorý prinesie aktuálne reportáže z parlamentu a vlády, diskusie a rozhovory, videá vysvetľujúce zložité problémy a kauzy, a investigatívu odhaľujúcu klamstvá a korupciu. Namiesto klasických článkov budú dominovať videá. 

V diskusii Kovačič prezradil, že po ukončení spolupráce s TV Markíza neuvažoval o odchode zo žurnalistiky. Uviedol, že myšlienky na zmenu profesie mu napadli v období, keď redaktori začali odhaľovať, čo sa deje v zákulisí Markízy. Nakoniec sa však rozhodol v tejto oblasti pokračovať.

Veľa ľudí predpokladalo, že Kovačič sa pripojí k redakcii Denníka N. To sa však vyvrátilo, keď Kovačič potvrdil, že spustil kampaň na Donio.sk s cieľom podporiť založenie nového média s názvom 360°.

Zdroj: SIU 

Najnovšie videá

Trendové videá