Slovák cestoval okolo sveta 3,5 roka. Teraz vďaka tomu rozbieha nový biznis v Bratislave
- Karola inšpirovalo cestovanie a vlastné hobby k rozbehu vlastného podnikania
- Že to dáva zmysel, pochopil, keď mu prišli objednávky za 20 000 eur
- Karola inšpirovalo cestovanie a vlastné hobby k rozbehu vlastného podnikania
- Že to dáva zmysel, pochopil, keď mu prišli objednávky za 20 000 eur
Rozhodnutie založiť vlastný biznis býva jedným z najodvážnejších krokov, ktoré môže človek urobiť. Keď sa niekto navyše pustí do podnikania „na zelenej lúke“, teda bez predchádzajúceho základu alebo prevzatia existujúcej firmy, čelí nespočetným výzvam.
Napriek tomu mnohí podnikatelia potvrdzujú, že tieto výzvy stoja za to. Je to aj prípad Karola Woltemara, podnikateľa, hobby cestovateľa a cyklistu, ktorý absolvoval 3,5-ročnú cestu okolo sveta na bicykli, dlhú 69 500 kilometrov.
Vytrvalosť a odvaha mu preto nie sú cudzie. Ako dlhoročný podnikateľ sa po návrate do Bratislavy rozhodol využiť svoje know-how z podnikania, technologického prostredia, e-commerce a marketingu.
Skúsenosti a vášeň pre cyklistiku preniesol do svojho nového podnikateľského projektu Trenujeme, v ktorom nedávno vytvoril lokálny obchod a e-shop s overenými značkami, ktoré mal možnosť testovať počas 20-tich rokov v hobby cyklistike, outdoor, ski, ale aj na ceste okolo sveta na bicykli v extrémnych podmienkach.
„Počas svojej cesty som mal možnosť vidieť rôzne koncepty podnikov a zároveň v tých najextrémnejších podmienkach vyskúšať rôzne cyklo a outdoor vybavenie z celého sveta. Okrem toho sa 25 rokov venujem hobby cyklistike, kde som najazdil vyše milión kilometrov. Mojím cieľom je priniesť skúsenosti aj slovenským zákazníkom,“ hovorí Karol Woltemar.
Hovorí, že jeho cieľom je miestnej komunite prinášať exkluzívne značky cyklo a outdoor oblečenia, bicyklov a doplnkov, ktoré sú určené pre náročných používateľov. Každý, kto chce efektívnejšie trénovať alebo sa pripraviť na preteky, tu má nájsť, čo potrebuje.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
„Chcem vytvoriť miesto, kde sa stretnú nadšenci cyklistiky a outdoorových aktivít, kde si budú môcť vymieňať skúsenosti a nájsť všetko, čo potrebujú na tréning, dobrodružstvá, ale aj preteky. Zameraní sme na kvalitné značky a prémiový tovar. Zároveň máme lokálny cykloklub, kde robíme komunitné jazdy, tréningy a chodíme občas na hobby preteky. Postupne nám počet členov narastá, ale nie každý tempo zvládne.“
Samozrejme, je to lokálny projekt, ktorý sa rozbieha postupne od piky bez veľkých investorov, teda ceste je ešte dlhá. Začína v malom priestore v širšom centre Bratislavy pri Račianskom Mýte.
„Pôvodný zámer bol mať len e-shop v menšom a testovať na ňom nejaké funkcie v produkčnom prostredí. Začali sme pred 3 rokmi len s jedným človekom na polovičný úväzok a e-shop platformou, ktorú na projekte testujeme.“
Náročné začiatky na zelenej lúke
Karol hovorí, že keď mu za mesiac prišli objednávky za 20 000 eur, tak sa celej myšlienke začali venovať viac.
„Keď nám v office padali doslova škatule na hlavu a zákazníci stále chodili skúšať oblečenie, tak sme si uvedomili, že pre tento segment len e-shop nestačí, a nakoniec sme museli prekopať celý koncept a stratégiu.“
Teraz malý koncept obslúži viac ako 10-tisíc zákazníkov ročne, ale stále je tu priestor na zlepšovanie a rast.
Karol hovorí aj o dôležitosti konceptu.
„V tomto silno konkurenčnom segmente je potrebné sa odlíšiť a nebyť len obchod s bicyklami či lacnou čínou so športovým oblečením. Možno časom bude aj expanzia, ale najskôr je potrebné zastabilizovať procesy a tím.“
Samozrejme, tak ako na začiatku každého podnikania či pri otvorení novej prevádzky, je podľa Karola potrebné sa tomu neustále venovať a rozvíjať nielen procesy a e-shop platformu.
„Je dôležité prispôsobiť ponuku tak, aby viac vyhovovala cieľovej skupine, a zároveň sledovať kroky konkurencie. Samozrejme, do budúcnosti chceme byť lokálny e-shop v CEE regióne a s našimi ďalšími projektami pôsobiť v celej EÚ.“
„To bude možné, až keď budú všetky procesy a biznis model odladené na našej lokálnej úrovni. Bez toho sa expandovať nedá. O skúsenosti v biznise, e-commerce a marketingu sa delí s inými firmami formou konzultácií a školení, kde im pomáha rásť.“
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy