Slovák si kúpil auto z Číny. Pokazilo sa mu po piatich minútach

  • Kúpa nového auta Jozefovi nepriniesla veľa radosti
  • Už na ceste z predajne sa objavili prvé problémy
Ilustračná foto
Ilustračná foto Unsplash/Kathy Unsplash/Sten Rademaker
  • Kúpa nového auta Jozefovi nepriniesla veľa radosti
  • Už na ceste z predajne sa objavili prvé problémy

Keď si kupuješ nové auto, predpokladáš, dúfaš, veríš a v konečnom dôsledku máš byť presvedčený o tom, že všetko funguje na 100 percent. Podnikateľ Jozef Pavlík je dôkazom toho, že výnimka potvrdzuje pravidlo. 

Magazín Reflex informoval o celkom bizarnom prípade kúpy nového vozidla. Podnikateľ zo Svitu najskôr uvažoval, aké auto si kúpi, a tak zvažoval pomer ceny a výkonu, až sa nakoniec rozhodol, pre kúpu auta čínskej výroby. Vozidlo kupoval v Trenčíne a po pár kilometroch, ako sa vydal na cestu do Svitu sa spustila vlna problémov.

Problémy už na ceste z predajne

Ako pre Reflex uviedol, na palubovke mu ukazovalo ručnú brzdu a prevodovku. Podľa jeho slov sa nedalo naladiť ani rádio. „Odstavovalo ma na cestách zo 100 na nulu a potom som nemohol pridať,“ uviedol Jozef. Povedal, že do salónu, v ktorom auto kúpil, asi po piatich minútach volal. Tam mu povedali, že tam už nie sú. Tak sa Jozef rozhodol ísť do servisu do Košíc. Práve tam je vozidlo už od polovice decembra.

„Mám zo servisu dokumenty o reklamačnom protokole, kde sa spísali všetky chyby auta, ktoré mi aj potvrdili. Náhradné vozidlo som dostal s podmienkou, že prenájom je bezplatný, ale podieľa sa na tom distribútor a salón, po polovici,“ povedal podnikateľ pre magazín Reflex, pričom náhradné vozidlo, ktoré mu bolo pridelené, používal len mesiac a pol, pretože sa mu ozval iný salón, že ak chce náhradné vozidlo využívať aj naďalej, denne musí zaplatiť 40 eur alebo ho „vrátiť, nakoľko distribútor polovicu z ceny odmieta platiť“.

Zasiahol Nový rok v Číne?

Jozefovi bolo ponúknuté aj ďalšie náhradné vozidlo, to však nemalo havarijnú poistku, a tak ponuku neprijal. Namiesto auta momentálne jazdí hromadnou dopravou a okrem toho už od decembra komunikuje s predajcom, konkrétnym servisom a rovnako aj distribútorom. 

Práve predajca je k Jozefovi najústretovejší a snaží sa celú situáciu vyriešiť, čo sa podľa Jozefa o distribútorovi povedať nedá.

Predajca redaktorom Reflexu, ktorí ho kontaktovali, vysvetlil, že problém je práve v tom, kedy bola reklamácia podaná – polovica decembra. Hneď po podaní reklamácie totiž prišli vianočné sviatky a čínsky Nový rok. Práve toto sú faktory, ktoré mali objednávanie súčiastky zdržať. 

Zdržanie dodania náhradného dielu je spôsobené pretrvávajúcou krízou v dodávkach náhradných dielov v automotive segmente,“ povedala pre Reflex zástupkyňa importéra vozidla. Podľa informácií by mala byť súčiastka už na Slovensku. Podnikateľ Jozef však týmito informáciami nie je nadšený. Tvrdí, že toto už počúva celé týždne.

Za auto dal niečo cez 25-tisíc eur a požiadal aj o odklad splátok na auto, čo mu však umožnené nebolo.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: TVNoviny.sk

Najnovšie videá

Trendové videá