Slovák vyvinul nástroj pre komunitný management. So startupom sa mu podarilo získať miliónovú investíciu
- Startup AhoyConnect pomáha veľkým firmám
- Vízia zakladateľa Tomáša zapôsobila aj na investorov
- Startup tak získal investíciu vo výške 2,5 miliónov eur
- Startup AhoyConnect pomáha veľkým firmám
- Vízia zakladateľa Tomáša zapôsobila aj na investorov
- Startup tak získal investíciu vo výške 2,5 miliónov eur
Česko-slovenský startup AhoyConnect získal investíciu tri milióny dolárov, čo je približne 2,5 milióna eur. Jeho hlavnými investormi sú Kaya a poľský Inovo Venture Partners, pričom zapojená je aj spoločnosť Lighthouse Ventures.
AhoyConnect je spoločnosť, ktorá vznikla v rukách Slováka Tomáša Jasovského. Ako informuje CzechCrunch, zameriava sa na komunity ako je Discord, Slack, Twitter či GitHub, ktoré ľudia poznajú hlavne v pracovnom prostredí.
Úlohou tohto startupu je spájať tieto nástroje do jednej platformy, čím uľahčí nielen komunikáciu v prostredí celej firmy. Následne dokáže generovať obchodné leady, pracovať s marketingom, analyzovať nákupné rozhodnutia, ale aj prilákať nových zamestnancov.
Cieľom je združiť všetky nástroje dokopy
Službám tohto startupu sa potešia hlavne veľké firmy, ktoré majú veľa zamestnancov či oblastí práce a potrebujú ich spojiť do jednej platformy.
„Naším cieľom je poskytnúť software, ktorý združuje všetky tieto nástroje do prehľadného balíku,” zhrňuje zakladateľ a výkonný riaditeľ AhoyConnect Tomáš Jasovský pre LUPA.
Zatiaľ čo na trhu už dlhší čas existujú nástroje, ktoré spájaním dát z rôznych platforiem uľahčujú prácu marketingovým alebo obchodným oddeleniam, v komunitnom manažmente takýto nástroj chýba.
Ľudia vo firmách síce dokážu budovať komunity cez niekoľko kanálov súčasne, problém však nastáva v momente, keď ich majú prepojiť na jednom mieste. Práve to je jedna zo základných funkcií, ktoré AhoyConnect ponúka.
Ako uvádza CzechCrunch, vďaka prepojeniu dát z rôznych zdrojov tak môžu manažéri lepšie chápať, čo sa v ich komunite deje a kto sú jednotliví ľudí. Vďaka prehľadu dát je analýza jednotlivých oblastí, ako sú napríklad trendy či predikcie, jednoduchšia.
Nápad vznikol na základe skúsenosti
AhoyConnect kedysi fungoval pod názvom AhoyTeam. Jeho zameranie sa týkalo automatizácie rutinných činností manažérov tímov, ktoré fungujú v ktorejkoľvek časti sveta. Celá myšlienka vznikla na základe skúsenosti, ktorú mal Jasovský. On sám mal s týmto druhom práce dlhoročné skúsenosti, keď z Prahy pracoval pre americkú spoločnosť.
„Vyvíjali sme nástroj na automatizáciu rutinných procesov v remote firmách. Hľadali sme use casy, ktoré by sme zvládali škálovať a postaviť celý produkt okolo nich. Jedným z našich klientov bol community manager z Invision – práve v tejto oblasti sme si uvedomili zaujímavý potenciál,“ opisuje Jasovský v rozhovore pre CzechCrunch.
Problém však nastal v momente, keď chcel AhojTeam automatizovať procesy v komunitnom managemente. Tím startupu zistil, že pre toto oddelenie zatiaľ neexistujú špecializované nástroje, ktoré by manažérom dávali dostatočne dobré dáta či reporty.
Znamená to, že samotní komunitní manažéri si síce robili svoju prácu, nedokázali však vo firme poukázať na pridanú biznis hodnotu.
Štvorčlenný tím AhoyConnect tak začal pracovať na novom produkte, uvádza LUPA. Ten sa stal akýmsi spin-offom pôvodného AhojTeam, pričom v sebe zahŕňal mnoho ďalších rozšírených funkcií.
So startupom majú veľké plány
Tejto vízii napokon veria aj investori. Spomenuté spoločnosti do AhoyConnect investovali celkovo tri milióny dolárov, teda 2,5 milióna eur.
„V dnešnej dobe, kedy je väčšina tradičných marketingových techník a kanálov úplne vyťažených, sa stále viac firiem obracia na komunity. V budúcnosti budú základným pilierom každej firmy a produktu,“ opisuje dôvody investície Tomáš Obrtáč, jeden z partnerov fondu Kaya, pre CzechCrunch.
Ako dodáva, AhoyConnect pomáha pochopiť, merať a rozvíjať hodnotu komunít pre firmy. Získané prostriedky chce startup využiť hlavne na ďalšie škálovanie tímu, ktorý za posledné dva mesiace vzrástol zo štyroch na štrnásť ľudí pracujúcich odkiaľkoľvek na svete.
Aj napriek tomu, že startup ešte čaká dlhá cesta, niet pochýb o tom, že kráča dobrým smerom. Jasovský pre CzechCrunch hovorí, že už počas troch mesiacov, odkedy začali nový produkt vyvíjať, získali dve ponuky na akvizíciu od firiem s miliardovými valuáciami.
„To je jednoznačne zaujímavá validácia produktu, my s ním však máme veľké plány. Go big or go home,“ dodáva Jasovský.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: LUPA, CzechCrunch