Slovákom sa plnia peňaženky nálepkami z Lidla. Ide o špeciálnu misiu s dôležitým cieľom

  • Lidl sa rozhodol zorganizovať zbierku. Slováci sa opäť spojili pre dobrú vec
  • Do pomoci sa môže jednoducho zapojiť každý
LIdl.at
Lidl
  • Lidl sa rozhodol zorganizovať zbierku. Slováci sa opäť spojili pre dobrú vec
  • Do pomoci sa môže jednoducho zapojiť každý

Ak si v poslednom čase navštívil Lidl, možno si si všimol novinku, ktorú môžeš nájsť na každej predajni. Slováci si priamo pri pokladniach kupujú nálepky s logom v tvare srdca. Niektorí si ich zoberú naraz aj desať, iní berú po jednej. 

Diskont chce aj touto aktivitou upriamiť pozornosť na skutočnosť, že každý potrebuje občas pomoc, dokonca aj tí, ktorých profesiou je pomáhať. Tentokrát spoločnosť podáva pomocnú ruku Slovenskému Červenému krížu. Lidl vytvoril verejnú zbierku, ktorej cieľom je získať prostriedky na kúpu špeciálnych áut do krízových situácií.

Ostatné roky nám ukazujú, aké dôležité je byť pripravený na krízové situácie a vedieť adekvátne reagovať. Cielená podpora spoločnosti Lidl môže našu krízovú pripravenosť posilniť. Vďaka vybaveniu špeciálne zameranému na krízové podmienky budeme môcť spolu s našimi dobrovoľníkmi i zamestnancami efektívnejšie prispieť k zmierňovaniu následkov mimoriadnych udalostí,“ povedala generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža Zuzana Rosiarová Kesegová.

Lidl doposiaľ prispel sumou 100-tisíc eur a od pondelka 11. apríla sa do zbierky zapájajú aj samotní zákazníci. Ak sa chceš medzi nich zaradiť, stačí, ak si pri pokladni kúpiš špeciálnu nálepku v hodnote 50 centov. Na podporu Slovenského Červeného kríža poputuje 100 % výnosu z predaja nálepiek.

3
zdroj: Lidl

Treba pripomenúť, že Slovenský Červený kríž je organizáciou, ktorá má desiatky rokov skúseností a desaťtisíce dobrovoľníkov. Je to jedna z najväčších a najaktívnejších humanitárnych organizácií na Slovensku.

„Či ide o prírodné katastrofy, havárie, pandémiu alebo utečeneckú krízu, dobrovoľníci z Červeného kríža sú vždy na mieste pripravení pomáhať. Cieľom zbierky ‚Srdce na správnom mieste’ je umožniť tým, ktorí pomáhajú, aby ich pomoc bola ešte rýchlejšia a efektívnejšia,“ vysvetlila Zuzana Sobotová, senior konzultantka pre CSR projekty v Lidli.

Slovenský Červený Kríž
zdroj: TASR/Jana Ďurašková

Ako pre Startitup priblížil hovorca Lidla Tomáš Bezák, výťažok zo zbierky bude použitý na nákup špeciálneho vybavenia do krízových situácií.

„Vybavenie bude na mieru pre SČK a bude obsahovať napríklad elektrocentrálu, vnútorné a vonkajšie osvetlenie, zabudovaný zdroj úžitkovej vody, veľký nafukovací stan, naftové kúrenie, elektrický bubon, poľné lôžka, stoly a stoličky, varič či úložné boxy pre vybavenie ako lopata, metly a podobne.“

Všetko toto dokáže pracovníkom SČK významne pomôcť pri situáciách, ako sú povodne, výbuchy, ale i pri utečeneckej kríze na Slovensku.

Úspešná zbierka potravín

Nejde však o jedinú pomoc, ktorú Lidl vedie. Mnoho Slovákov to netuší, no rizikom chudoby alebo sociálneho vylúčenia bolo v roku 2018 na Slovensku ohrozených 16,3 % obyvateľstva.

Napriek tomu, že sa ako krajina nachádzame pod priemerom Európskej únie (21,5 %), niektoré skupiny obyvateľstva sú vystavené väčšiemu riziku. Ide primárne o deti zo sociálne znevýhodneného prostredia, osoby z marginalizovaných rómskych komunít, osamelých rodičov či jednotlivcov so zdravotným postihnutím.

fedida (1)
zdroj: Ilustračná: Unsplash/fedida

Medzi najzraniteľnejšie skupiny tiež možno zaradiť ľudí bez domova. Tieto informácie vyplývajú z komplexnej správy Ministerstva financií Slovenskej republiky a ďalších partnerov, ktorá bola vydaná v marci 2020 v rámci projektu Hodnota za peniaze pod názvom „Groups at Risk of Povery or Social Exclusion – Spending Review“.

Lidl ako jeden z najväčších potravinových reťazcov na Slovensku cíti zodpovednosť podieľať sa aj na riešení chudoby a s ňou spojeným nedostatkom potravín. Preto spolu so zákazníkmi držia pri živote dlhodobý projekt potravinovej pomoci pod názvom „Podeľ sa a pomôž“.

Zbierka potravín prebieha vo všetkých predajniach Lidl na Slovensku. Máš tak možnosť po zaplatení svojho nákupu, venovať časť nakúpených trvanlivých a suchých potravín do špeciálne označeného koša.

Lidl
zdroj: Lidl

Každý kôš je označený aj špeciálnym plagátom s názvom organizácie, ktorej zozbierané potraviny firma pravidelne odovzdáva. Každý, kto do zbierky prispeje, je transparentne informovaný o tom, komu jeho potravinová podpora pomôže a podporí tak komunitu v jeho blízkom okolí.

Za rok od spustenia projektu sa podarilo vyzbierať trvanlivé potraviny v hodnote viac ako 1 milión eur. Je to cez 1 000 ton jedla pre približne 20 000 ľudí v núdzi.

Zdroj: Lidl

Najnovšie videá

Trendové videá