Slovenská dizajnérka z folklóru stvorila svetový hit. Inšpirovala sa v Miláne či Londýne

  • Mladá podnikateľka z Bratislavy, premenila svoju vášeň pre módu na úspešný biznis
  • Spája v ňom slovenskú kultúru s moderným dizajnom
Doroti Vojtková, CEO preľude
Doroti Vojtková, preľude
  • Mladá podnikateľka z Bratislavy, premenila svoju vášeň pre módu na úspešný biznis
  • Spája v ňom slovenskú kultúru s moderným dizajnom

Doroti Vojtková je jednou z tých mladých slovenských podnikateliek, ktoré sa neboja premeniť svoje sny na skutočnosť. Už od detstva prejavovala vášeň pre módu a dizajn. Práve tá ju neskôr zaviedla na prestížny Inštitút módy a technológie Polimoda vo Florencii, kde študovala módny dizajn.

Počas svojho štúdia v zahraničí začala experimentovať s prvkami slovenskej kultúry a folklóru v jej návrhoch. Tieto unikátne prvky zaujali nielen zahraničných lektorov, ale aj kritikov, ktorí v jej tvorbe videli autentickú a originálnu víziu.

„Tieto elementy sa v tvorbe objavujú doteraz, no prirodzeným kreatívnym vývojom som dospela k novému brandu Preľude, pod ktorým tvorím od roku 2018.“

Objasňuje, že už počas štúdia módneho dizajnu na Polimode vo Florencii, vznikla jej prvá značka Doroti, ktorá je dnes druhou líniou v rámci konceptu.

„Neskôr som pracovala u Fera Mikloška, v Alizé, freelanceovala rôzne projekty, robila styling, makeup, interiérový dizajn, vždy sa to však točí okolo módy, dizajnu, umenia. To je môj svet.

Priznáva, že vždy, pri každom novom projekte má obavy, či pôjde všetko podľa podnikateľského plánu.

„Ale potom ide už o to, čo zvíťazí, či strach alebo odvaha. Preľude concept store som otvárala počas Covidu, dokonca nás zasiahol aj lockdown, ale nevzdali sme sa a vydržali to, možno to bolo aj takým hnacím motorom, ako byť viac kreatívny a viac makať. A teraz po 3 rokoch od otvorenia, mám už niekoľko zamestnancov a stále sa rozširujúcu vernú klientelu.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Trendové videá