Slovenská modelka sa stala obeťou osočovania na youtube: “Z toho, že chlapi po tebe slintajú, z toho žiješ ženská“
- Modelka Nikola Muchová sa stala obeťou nepríjemných komentárov napríklad aj pod našim videom
- Veľké percento žien zažíva sexizmus či sexuálne obťazovanie na pracovisku
- Modelky sú takýmto skúsenostiach vystavované o to viac
- Až 90 % populácie je voči ženám predpojatých

- Modelka Nikola Muchová sa stala obeťou nepríjemných komentárov napríklad aj pod našim videom
- Veľké percento žien zažíva sexizmus či sexuálne obťazovanie na pracovisku
- Modelky sú takýmto skúsenostiach vystavované o to viac
- Až 90 % populácie je voči ženám predpojatých
Náš nedávny rozhovor, ktorý bol uverejnený na YouTube-ovom kanáli so slovenskou modelkou Natáliou Muchovou si vyslúžil viacero nemiestnych komentárov, ktoré nenechali modelku chladnú.
Spoločnosť má bohužiaľ stále ukotvené to, že ženy v reklamách na mólach a plagátoch žijú zo svojej krásy, tým pádom by asi mali byť pripravené na nemiestne narážky, nevyžiadané komplimenty, v krajných prípadoch obťažovanie.
Nikola Muchová sa to snaží zmeniť a cez sociálne siete sa snaží edukovať svojich sledovateľov aj v tomto smere. Prednedávnom sa stala obeťou nepríjemných komentárov aj pod našim videom, ktoré bolo uverejnené v pravidelnom podcastu ZmUPované.
„Zaujímavé že žene ktorá sa živí predajom svojho tela sú nepríjemne pohľady a dovolí si skloňovať sexuálne obťažovanie. Veď z toho že chlapi po tebe slintajú z toho žiješ ženská ! Za to že si pekná za to máš čo dať do huby !“ bolo napísané v jednom komentári.

Modelka si to nenechala a v urážlivom komentári sa do neznámeho obula tiež.
„Toto bude teraz asi mindblowing informácia: Väčšina reklamného a módneho priemyslu je orientovaná na zákazničky. A aj keď urobím reklamu pre mužskú cieľovku, nedáva to nikomu právo ma obťažovať a/alebo znásilniť. SEXUÁLNE OBŤAŽOVANIE a ZNEUŽITIE je VÁŽNYM PROBLÉMOM biliónov žien na tejto planéte a takýmto zmýšlaním zosmiešňuješ nielen modelky ale aj každú inú ženu v hocijakom zamestnaní, ba dokonca ešte škole… Neveríš mi? Opýtaj sa matky, sestry, frajerky, kamártiek, kolegýň, dcéry… a snáď si potom uvedomís čo je #maleprivilege,“ odpovedala modelka v komentároch.
Ženské telo predáva
Slováci sú sexisti. Boli a ak sa tejto téme nebudeme naďalej venovať, stále nimi ostanú aj naďalej.
„Sexizmus sa teda netýka len reklamy, ale postoja celej spoločnosti. Naša spoločnosť má sexizmus v sebe tak hlboko zakorenený, že reklama ho len reflektuje a nedokáže ho zmeniť zo dňa na deň. Samozrejme, že sa môže snažiť ho kultivovať a postupne meniť. To ale nenastane, kým my, Slováci, budeme sexisti“, pre Startitup povedal majiteľ reklamnej agentúry Róbert Slovák.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Až 90 % populácie je voči ženám predpojatých
Sexizmus podkopáva spoločenský posun, taká je pravda a zhoduje sa na tom aj štúdia OSN, obsah ktorej bol publikovaný okrem iného aj v britskom denníku BBC. Až 90 % populácie je voči ženám predpojatých. Množina je zmiešaná, ide o mužov aj ženy.
Index rodových sociálnych noriem (GSNI) určil, akým spôsobom spoločenské presvedčenia bránia rodovej rovnosti v oblastiach, ako je politika, práca a vzdelávanie, a obsahuje údaje z 75 krajín, ktoré pokrývajú viac ako 80 percent svetovej populácie. Išlo o 7 kľúčových oblastí týkajúcich sa rodovej rovnosti.
V nej sa hovorí, že na svete neexistuje krajina, v ktorej by platili pravidlá rodovej rovnosti. Je to naše zbožné prianie a viac-menej sa o tento status quo snažíme, no nedarí sa. Najhoršie je na tom Afrika, konkrétne Zimbabwe, tak bola miera predpojatosti najvyššia, až 96 % ľudí tu vyjadrilo zaujatosť voči telesnej integrite žien a teda jej osobnému pocitu istoty a bezpečia a patrí medzi základné ľudské práva človeka.
Táto zaujatosť sa týkala opatrení ohľadom podpory násilia páchaného na ženách a zabraňovala reprodukčným právam.
Čítajte viac z kategórie: Inšpiratívni Slováci