Slovenská obchodná inšpekcia sťahuje z predaja nebezpečný produkt. Hrozí úraz elektrickým prúdom
- Na Slovensku sa predávala nebezpečný produkt
- Slovenská obchodná inšpekcia varuje pred rizikom ohrozenia zdravia
- Na Slovensku sa predávala nebezpečný produkt
- Slovenská obchodná inšpekcia varuje pred rizikom ohrozenia zdravia
Na internetovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) bola zverejnená správa o produkte, ktorý môže predstavovať zdravotné riziko. Ide o poľské stropné svietidlo značky Strühm.
Tento produkt predstavuje riziko úrazu elektrickým prúdom pri jeho používaní. Slovenská obchodná inšpekcia preto varuje spotrebiteľov pred možným nebezpečenstvom spojeným s týmto výrobkom. „Po otvorení svietidla, resp. odmontovaní plastového krytu, je možný prístup k živým častiam, čo môže mať za následok úraz elektrickým prúdom,“ informuje SOI.
Produkt radšej vráť alebo vymeň za iný
Tento produkt už na slovenskom trhu nenájdeš. Slovenská obchodná inšpekcia radí spotrebiteľom, ktorí si tento výrobok kúpili, aby ho prestali používať v záujme svojho bezpečia.
Ak máš tento výrobok doma, môžeš ho vrátiť a získať späť peniaze. Máš tiež možnosť požadovať opravu produktu v primeranom čase alebo výmenu za bezpečný výrobok rovnakého typu.
„Spotrebiteľ má pri vrátení nebezpečného výrobku predávajúcemu, u ktorého bol predmetný výrobok zakúpený, právo na vrátenie kúpnej ceny, opravu výrobku v primeranom čase, ak možno zaistiť bezpečnosť opraveného výrobku alebo na výmenu výrobku za bezpečný výrobok rovnakého typu a aspoň rovnakej hodnoty a kvality na základe výslovného súhlasu spotrebiteľa,“ uviedla SOI.
Slovenská obchodná inšpekcia ale spotrebiteľom odporúča, aby v prípade kúpy tohto výrobku vo vlastnom záujme prestali jeho používanie.
Pozor na podvodné e-shopy
Ako sme ťa nedávno informovali, SOI varovala aj pred niekoľkými e-shopmi, na ktorých by si nemal nakupovať. Podľa informácií zverejnených na ich webovej stránke môže nákup na týchto platformách predstavovať nebezpečenstvo.
Uvedené e-shopy predstavujú riziko kvôli nedodržiavaniu niektorých zákonných povinností. Ďalším dôvodom je problematické vymáhanie spotrebiteľských práv a individuálnych nárokov. SOI upozorňuje, že nejde o úplný zoznam rizikových e-shopov. Tento zoznam slúži na informovanie spotrebiteľov, aby zvážili nákup na týchto stránkach.
Väčšina týchto e-shopov predáva rôzny tovar, od oblečenia cez doplnky až po elektroniku. Tieto platformy však fungujú len ako sprostredkovatelia, pričom identické produkty sa dajú kúpiť oveľa lacnejšie na známych lacných čínskych e-shopoch.
V zozname je aj e-shop s elektronikou, kde môžeš prísť o stovky eur. Našťastie, mnohé z týchto e-shopových domén už nefungujú, sú na predaj alebo vedú na iné stránky.
Pri jednej z domén sa namiesto luxusnej spodnej bielizne objavila stránka pochybného spravodajského webu s článkami o mačkách, elektrickom poli a návode na zaváranie uhoriek. Na ďalšej doméne sa zobrazili články o získaní úveru z jedného príjmu. Zaujímavý je e-shop s cyklistickými doplnkami a bicyklami, ktorý podľa stránky sídli v Trnave.
Kompletný zoznam podvodných e-shopov:
- rightdeal.sk
- mancini.sk
- urbantrend.sk
- nakupuj123.sk
- bonky.sk
- suprisimo.sk
- booho.sk
- finlando.sk
- rayray.sk
- fashy.sk
- gigastore.sk
- zozu.sk
- lunzo.sk
- shopolo.sk
- alabo.sk
- mobiluj.sk
- eleganceshop.sk
- autoelektrony.sk
- viagogo.sk
- rajpradla.sk
- zasielkonos.sk
- fashionline.com
- jordanshoes.com
- moletka.eu
- svet-siat.eu
- vip-moda.eu
- perfektna.sk
- kociky-leja.sk
- elekroeldo.sk
- sunsea.sk
- www.cyklosport-krampl.store
Negatívne recenzie
Mnoho Slovákov má skúsenosti s niekoľkými funkčnými stránkami. Na jeden z webov sme našli množstvo sťažností na neslávne známej stránke modrykonik.sk, kde si ženy sťažovali na nákupy. Produkty im buď neprišli, alebo neboli kvalitné, nesúhlasili s popisom a cenou. Čakali na svoj tovar dlhšie.
Jedna z internetových sťažností na e-shop pochádza zo začiatku apríla tohto roka. Na stránke najnakup.sk sa pán v recenzii sťažoval, že tovar zakúpený 18. marca 2024 na jednom z uvedených e-shopov mu do začiatku apríla nebol doručený.
„Dňa 19.03.2024 ste mi okamžite zaslali podklady na úhradu objednávky mailom, sumu som hneď v ten deň uhradil. Po prečítaní negatívnych recenzií na obchod som 23. 03. písomne žiadal o zrušenie objednávky, moju žiadosť ste úspešne odignorovali. Ďalší mail prišiel 26. 03. 2024 s tým, že objednávka bola odoslaná a najneskôr do 48 hodín ma bude kontaktovať prepravca. Keďže ma nikto nekontaktoval, chcel som vec riešiť, no neúspešne.“
Následne sa kupec snažil podľa jeho slov 2. apríla celý deň dovolať na infolinku, žiadny operátor však nebol k dispozícii, neustále ho prepájalo iba na záznamník. Zákazník podľa svojho vyjadrenia následne písal na email. Žiadal vysvetlenie situácie a kontakt na prepravcu, odpovede sa však nedočkal.
„Dúfam, že aspoň na moje negatívne hodnotenie niekto z e-shopu zareaguje. Vzhľadom na to, že sa s nikým nedá skontaktovať, vec nahlásim na políciu, podám sťažnosť na najvyšší kontrolný úrad a, samozrejme, na českú obchodnú inšpekciu a pokojne to budem riešiť aj súdnou cestou,“ ukončil recenziu na jeden z e-shopov.
Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality
Zdroje: SOI, Archív SIU, SOI 2