Slovenská značka MALINNA° je tak unikátna, že dokáže konkurovať aj tým svetovým
- Pri budovaní slovenskej značky MALINNA° Dominika vôbec nevedela, do čoho ide
- Pôsobila ako operná speváčka a hlasový kouč a dnes stojí za značkou 100% prírodnej kozmetiky
- Po štyroch rokoch užívania MALINNA° elixíru nebola ani raz chorá
- Ich produkty sú určené pre ľudí, ktorí si chcú udržať svoje zdravie a zlepšiť svoju kondíciu
- V pražskej Fann parfumerie má MALINNA° výsostné miesto spolu s piatim vybranými značkami z Česka a Slovenska, ktoré vedia konkurovať aj tým zabehnutým zo sveta
- Pri budovaní slovenskej značky MALINNA° Dominika vôbec nevedela, do čoho ide
- Pôsobila ako operná speváčka a hlasový kouč a dnes stojí za značkou 100% prírodnej kozmetiky
- Po štyroch rokoch užívania MALINNA° elixíru nebola ani raz chorá
- Ich produkty sú určené pre ľudí, ktorí si chcú udržať svoje zdravie a zlepšiť svoju kondíciu
- V pražskej Fann parfumerie má MALINNA° výsostné miesto spolu s piatim vybranými značkami z Česka a Slovenska, ktoré vedia konkurovať aj tým zabehnutým zo sveta
Ako vznikla táto značka? Kto stojí za celou myšlienkou?
Zhruba pred deviatimi rokmi sa môj otec začal zaoberať ochranou materiálov pred škodlivými vplyvmi prostredia. Pred aplikáciou ochranného ošetrenia však materiál bolo treba dokonale očistiť až na molekulárnej úrovni. Bolo dôležité odstrániť aj jeho zoxidovanú časť bez toho, aby sa samotný materiál poškodil. Vtedy našiel na trhu čistiaci prostriedok na báze olejov, ktorý mal veľmi dobré čistiace účinky, no nespĺňal tie najvyššie ekologické kritériá môjho otca.
A čo teda nasledovalo?
Rozhodol sa, že vytvorí čistič bez akejkoľvek pridanej syntetickej chemikálie s obrovským čistiacim účinkom. Po rokoch testov a skúmania sa mu podarilo, pre mnohých chemikov nepochopiteľné, a k prostriedku sa dopracoval. Ja som sa o túto časť podnikania nezaujímala. Ale zaujímala ma jeho práca s organickými olejmi. Keď som si všimla, že čistič má lepšie zloženie ako akýkoľvek organický sprchovací gél, začala som ho na tento účel používať. Potom som postupne začala otca nahovárať na myšlienku otočiť sa aj smerom ku starostlivosti o telo.
Tak si teda odštartovala začiatok kozmetickej značky Malinna…
V tom čase som pôsobila ako operná speváčka a hlasový kouč. Moje obchodné a marketingové schopnosti boli takmer nulové. Otec spolupracoval s ľuďmi, ktorí sa celoživotne venovali obchodu a preto ma bral spočiatku s rezervou, čomu sa ani nečudujem. V čom si ale verím stále, je schopnosť networkovať a nájsť správnych ľudí, ktorí sa vedia angažovať v prvom rade pre ideu a až potom pre jej finančný potenciál. Ak tá prvá časť chýba alebo nie je prvá, projekt veľmi rýchlo padá. Z Innsbrucku rozbiehať slovenskú značku s otcom, pre ktorého fungujú hlavne osobné stretnutia, nebolo možné. Rodičia žili vtedy v Tajove a ja som sa rozhodla pre kompromis a prenajala si byt v Bratislave a začala zháňať ľudí, ktorí by mi pomohli vybudovať vizuálne celú značku. Bola to pre mňa úplne nová skúsenosť a vôbec som netušila, do čoho idem.
Spomenula si, že sama tieto produkty používaš. Všimla si si nejaké zmeny na tvojom tele a celkovo, zmeny v tvojom organizme?
Po štyroch rokoch užívania MALINNA° elixíru, som nebola ani raz chorá. Keď sa necítim dobre, tak si zvýšim dávku a už na druhý deň som úplne fit. Keď mi trhali zub, tak som to prežila bez antibiotík a celkovo bez liekov od bolesti. Zlepšil sa mi krvný obeh a nemám také ľadové ruky a nohy, čo som mávala počas celej zimy. Moja pokožka sa dosť zmenila: nespálim sa na slnku a to nepoužívam opaľovacie krémy. Vzrástlo mi množstvo energie a aj potreba spať desať hodín sa znížila a teraz nepotrebujem viac než šesť hodín kvalitného spánku. Aj neustála chuť na sladké sa upokojila, čo tiež nie je na zahodenie.
Kto sú vaši klienti? Pre koho sú určené produkty?
MALINNA° produkty sú určené predovšetkým pre zdravých ľudí, ktorí si zdravie chcú udržať, zlepšiť svoju kondíciu a kúpu produktov berú ako investíciu, ktorá sa im vráti v podobe vitálneho tela a krásnej pokožky. Našimi najvernejšími klientami sú najmä ľudia v strednom a pokročilom veku, ktorí začali trpieť príznakmi stárnutia organizmu. Tí totiž vidia a cítia zmeny takmer okamžite a tiež ich teší postupné znižovanie širokého spektra liekov, ktoré by mali doživotne na rôzne problémy užívať.
Ďalšou silnou skupinou sú klienti trpiaci akné alebo inými problémami pokožky. Výsledky tiež začnete badať skoro a sú viditeľné, keďže sa jedná o pokožku. Čo však nevidíme a budeme si vedieť porovnať až po rokoch, je kvalita našich tkanív. A aby sme o tom len nerozprávali, nadviazali sme na dlhodobú spoluprácu s Trnavskou univerzitou, ktorá testuje vplyv MALINNA° elixíru na regeneráciu bunkového DNA.
Ľuďom s akými zdravotnými ochoreniami ste už pomohli?
Naše produkty nie sú vyslovene pre chorých ľudí. Sú to produkty pre ľudí, ktorí chcú byť dlhodobo vitálni, zdraví a ich krása vyplýva zo zdravého organizmu. Ak má náš klient vyslovene nejaké zdravotné problémy a my sme s nimi už mali skúsenosť, tak mu môžeme poradiť a navrhnúť, čo by z našich skúseností mohlo pomôcť. Obracajú sa na nás ľudia trpiaci rôznymi kožnými ochoreniami, zápalovými ochoreniami, autoimunnymi ochoreniami, ľudia zo zníženou imunitou a pacienti dlhodobo exponovaní chemickej liečbe, tiež ľudia po úrazoch, ktorý chcú regenerovať pohybové ústrojenstvo.
Spolupracujete aj s lekármi? Čo na to hovoria?
Spolupracujeme s niekoľkými lekármi, ktorí sú otvorení a stále sa vzdelávajú aj v nových prístupoch k liečbe. Často sa v spoločnosti stretám s dvomi extrémami pohľadov na lekárov. Jeden odsudzuje všetkých lekárov ako ľudí slepo slúžiacich farmaceutickým firmám. Druhý extrém zase považuje verdikty lekárov za sväté a nič, čo jeho lekár nepozná, automaticky bez kritického myslenia odsúdi. Lekári sú ľudia a skrátka niektorí sú otvorení a neustále rozširujú svoje poznatky aj smerom k prírodným látkam, ktorých výskum sme bohužiaľ v ostatných desaťročiach úplne zanedbali.
Aka je tvoja funkcia pri tejto značke? Dokáže ťa táto práca uživiť?
To, čo mi ide najlepšie, je hovoriť o našej značke a produktoch. Od otca o nich viem najviac, a preto píšem všetky texty a odpovedám zákazníkom. Ďalej robím takmer všetko, čo sa týka logistiky a administratívy. Predtým som bola opernou speváčkou, čo však bola záväzok na 24 hodín, takže by sa to nedalo všetko stíhať.
Naďalej sa venujem hudobnej kritike a hlasovému koučingu. MALINNA° ma ako osobu samozrejme uživí a pokojne by mi stačil obrat ako máme teraz. No s tým sa nemôžem uspokojiť, keďže pri takomto obrate by výrobná firma čoskoro skrachovala. MALINNA° reálne začala s predajom len v septembri, v októbri sme mali obrat cca 7.500 eur, v novembri sme dosiahli cca 12.500 eur. Zamestnancov nemám, lebo sa zatiaľ bojím tej zodpovednosti, no mám nadviazané dlhodobé spolupráce, hlavne čo sa týka PR a marketingu, čiže tlak na predaj určite je.
Ako vznikol samotný názov Malinna?
Za pomenovaním našej značky netreba hľadať nič sofistikované. Hľadala som názov, ktorý by nijako nesúvisel s bio, organic, green, pretože som nechcela, aby sa naše produkty zaradili do tohto konceptu, lebo u nás sú tieto kvality iba východiskovými bodom, nie ich vrcholom. Sú bio, organic, netestované na zvieratách, vegánske, výroba je bezodpadová, podporujeme lokálnych farmárov atď. Podstatou našich produktov je ale jedinečnosť spracovania olejov a solí a to, ako účinkujú na organizmus, čo všetko z nich vieme vyťažiť.
Sú Slováci ochotní priplatiť si za kvalitu?
Sú ochotní, pokiaľ vedia, čo prospešné im to prináša. Mnohí tiež chápu MALINNU° ako investíciu do udržateľného kvalitného životného štýlu a fyzickej kondície. Naše produkty nie sú zamerané na okamžitý efekt výplne vrások alebo rozžiarenia pleti trblietkami, či zafarbenia pigmentami, ale na postupnú dlhodobú a stabilnú prestavbu organizmu.
S kým si spolupracovala pri vytváraní značky? Od loga až po nábytok v obchode?
Vizuálnu komunikáciu, brand development a PR má pod palcom duo stylistky Niny Ford a fotografky Patrície Kvasňovskej. Slavomír Baran s nami začal spoluprácovať na kampaniach ako copywriter a ideamaker. Martin Skálsky navrhuje obaly a stará sa o promo materiály. Tie krásne rastlinky, ktoré sú symbolmi produktov, nafotil maliar, sochár a vizuálny artista, Giovanni Canova. Čo sa týka obchodu, za jeho návrhom a prevedením stojí Branislav Hrebík, ktorý pracuje aj ako stolár. Veľmi sa nám páčila jeho kvalitná remeselná práca.
Poličky s produktami značky Malinna môžeme po novom nájsť aj vo FAnn parfumerie v Prahe. Ako si sa dostala k tejto spolupráci?
Niekedy v marci sme od FAnn parfumérie dostali návrh spolupráce na ich novom koncepte unikátneho showroom, ktorý bude spájať luxus parfumérie s osobným prístupom a vizuál aj prezentáciu produktov na štýl concept stores. Beauty ateliér je zameraný vyslovene na starostlivosť o pleť. Mne sa na ich prístupe veľmi páčilo, že chcú klientom zvyknutým na klasické high-end značky ponúknuť pohľad do nových značiek spĺňajúcich vysoké štandardy eko a bio produkcie. Do tohto showroomu umiestnili česko-slovenský kútik, kde má MALINNA° miesto spolu s iba piatim ďalšími značkami z Česka a Slovenska, ktoré vedia konkurovať aj zabehnutým svetovým značkám.
Niekto môže vnímať túto spoluprácu ako vstup do komerčnejšieho sveta. Ale prečo neosloviť aj klientelu, ktorá je zvyknutá na syntetické značky a neponúknuť jej novú generáciu produktov. Tiež, ak by sme sa ako značka sústredili iba na miestné concept stores, tak by sme neboli schopní utiahnúť výrobu. V budúcom roku nás čaká výstavba výrobnej haly, ktorá predstavuje investíciu 400-tisíc eur. Na túto investíciu je potrebný kapitál, taktiež na vývoj, výskum a udržanie pozície na trhu.
Čo je konceptom a filozofiou vašej značky?
Minimalizmus, udržateľný životný štýl, zdravé životné prostredie, zdravé medziľudské vzťahy, láska k sebe a okoliu.
Aké máte plány do budúcna?
Máme unikátne produkty, ktorým nie je z ekologického hľadiska, čo vyčítať. Problémom sú ale ich obaly. Tam to stále nie je maximálne ekologické. Problém je aj to, že po mojom dlhodobom sledovaní vývoja na trhu s obalovými materiálmi som ešte nenašla úplne biodegradovateľný plastový obal vhodný na balenie tekutín.
Tiež je problém s vracaním obalov, keďže to legislatíva neumožňuje. Naša pozornosť ale jednoznačne pôjde týmto smerom. Ďalším cieľom vo výrobe je postupné nahrádzanie esenciálnych olejov macerátmi z daných rastlín. Tie totiž obsahujú látky rozpustné aj vo vode, aj v oleji. Otec prišiel na unikátny spôsob extrahovania týchto látok, čo sa pri bežnom macerovaní nedá dosiahnuť. Tiež som veľmi zvedavá, čo prinesú ďalšie výsledky testovania produktov v súvislosti s baktériami a vplyvom na DNA.
Čítajte viac z kategórie: Rozhovory