Slovenská značka získala v Paríži „potravinárskeho Oskara “

  • Slovenskej značke Diva's sa podaril medzinárodný úspech
  • Ich nápoj získal medzinárodne ocenenie na parížskom potravinárskom veľtrhu
  • Nie je to však ich prvé ocenenie
divas2
Divas
  • Slovenskej značke Diva's sa podaril medzinárodný úspech
  • Ich nápoj získal medzinárodne ocenenie na parížskom potravinárskom veľtrhu
  • Nie je to však ich prvé ocenenie

Diva’s je slovenská značka funkčných nápojov zameraná hlavne na nežnejšie pohlavie. V ponuke má štyri kategórie produktov. Každý nápoj obsahuje pridanú látku, ktorá nám po dvadsiatom roku života z tela odchádza. Všetky nápoje sú prírodné, neobsahujú pridané cukry, ani Éčka či umelé farbivá.

Firma sa momentálne vracia z potravinárskeho expa v Paríži, kde získali ocenenie za najinovatívnejší nápoj. Počas ich nabitého programu si na nás našiel chvíľku zakladateľ DIVAS drink INTERNATIONAL a.s., Peter Tarnóczy, aby nám zodpovedal pár otázok.

Práve ste boli na SIALE a získali ste ocenenie v kategórií nápojov, ako ste sa dostali ako slovenská firma do tejto nominácie?

My sme sa začali objavovať na týchto výstavách od roku 2013. Sú to postupné kroky, ktoré sme museli učiniť, aby sme sa ako firma predstavili pred exportnými hráčmi a distribútormi. Každá veľká výstava ponúka možnosť firmám zahlásiť produkty do inovačnej súťaže. Potom zasadne porota vybraná z nezávislých odborníkov z brandže. Zostavia užšiu nomináciu a z nich vyberú najinovatívnejšie produkty. Čiže najprv je to naša aktivita a následne je to v rukách odborníkov.

Čím ste zaujali porotu?

Aby sme to uviedli na pravú mieru, nie je to naša prvá cena, ale už štrvtá v poradí. Dvakrát sme získali tieto nominácie v Paríži, jedenkrát v Nemecku a s funkčnými nápojmi Coenzyme Q10 a Collagen sme získali aj víťazné ocenenie na jednej nemeckej súťaži. Čiže, každá kategória produktov už má medzinárodné ocenenie, čo je veľmi skvelé. Náš nápoj je svetový unikát, nič podobné na svete neexistuje.

Je to kombinácia melónových štiav a kyseliny hyalurónovej. Vyrábame ju ešte k tomu v troch variantoch: žltý melón, cantaloupe melón a vodný melón. Väčšinou nájdete maximálne vodný melón s uhorkou. Celý nápoj je dizajnovaný tak, aby sa kyselina hyalurónová prirodzenou cestou doplnila v tele. Plus melónová šťava, ktorá hydratuje viac než samotná voda. 

Ste prvá Slovenská firma ktorá je nominovaná na potravinárskeho oskara?

Je tu konkurenčná firma, ktorá býva tiež nominovaná, ale nechcem ju spomínať. Avšak treba podotknúť, že sú fakt šikovní a majú inovatívne produkty. To je trend, ktorý jednoducho nesmiete prespať. Nedá sa prežiť na jednom nápoji, treba sa vzdelávať, hľadať nové ingrediencie a samozrejme dbať na trendy. Snažíme sa prinášať vždy niečo nové, lebo kategória funkčných nápojov stále rastie. 

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: Martin Zedníček

Celá vaša značka je zameraná na ženy. Prečo? Prečo nemáte aj niečo v portfóliu pre chlapov?

Historicky sa to spája s firmou. Ešte v 2009 sme objavili jednu ingredienciu, rastlinu, ktorú nájdete len v Malajzii. Túto rastlinu v Malajzii používajú do nápojov pre vnútorný pokoj žien. Tak vznikla myšlienka, urobiť ženský nápoj. Keď sme sa chceli dostať do kategórie energy drinkov, v tej dobe boli všade len kópie známej značky a nikto nebol zvlášť kreatívny. My sme prišli s produktom, ktorý vytŕčal. A prečo práve ženský brand? Nikto netvoril energetické nápoje pre ženy.

My sme chceli pozdvihnúť hodnotu žien a vytvoriť niečo, čo je vyslovene len pre ne. Jednak sme sa chceli odlíšiť od trhu, ale zároveň vytvoriť niečo, čo dáva ženám pridanú hodnotu. Časom sme si uvedomili, že cesta energy drinkov nie je správna. Začali sme sa venovať už len funkčným nápojom. Chceli sme ísť zdravšou cestou. 70-80% nákupných rozhodnutí robia ženy. Ženy si taktiež pozerajú obsah produktu, lebo chcú pre seba a svoju rodinu to najzdravšie.

Odkiaľ máte po celý rok čerstvé melóny do vašich nápojov?

Melóny berieme z krajín EU, to nie je žiadna tajnosť. Najväčší pestovatelia sú Španieli a Taliani, čiže kombinujeme tieto dve krajiny. Spracovávame ich takým spôsobom, že aj po spracovaní si udržia trvanlivosť niekoľko mesiacov. Hlavne si treba uvedomiť, že to nie sú šťavy z koncentrátu, ale čerstvé šťavy.

Začínali ste so sklenenými fľašami, potom ste prešli k plastovým. Momentálne je trend byť viac ekologický. Prečo ste to poňali obrátene?

Ani nie, sklenené fľaše boli limitovaná edícia. Minulý rok sme vytvorili produkt bylinkových čajov a melónových štiav do skla. Chceme naďalej pokračovať so sklom, ale hľadáme vhodného výrobcu skiel. Ak si všimnete, v obchodoch väčšina firiem ponúkajúcich nápoje v skle, má fľaše, ktoré sa na seba podobajú. Majú jedného alebo dvoch dodávateľov skla. My hľadáme výrobcu, ktorý bude vyrábať sklá, tak aby sa podobali na naše PET fľaše. Portfólio bude postupne predstavované v dvoch líniách, jedna budú PET fľaše a druhé sklá. Zmysel je jednoduchý. PET pôjdu do obchodov a sklo do podnikov.

Čo sa týka životného prostredia chceme sa dostať do bodu, kedy budú všetky produkty predávané v skle. Samozrejme PET fľaše, ktoré používame sú BPA free a sú to plasty, ktoré sú recyklovateľné. Majú najvyšší ochranný filter priepustnosti vzduchu do vnútra do fľaše. Ale žiaľ, doba ešte nie je pripravená, aby sme mohli všetko predávať v skle, keďže cena je vysoká a tým pádom by sa to odrazilo na cene finálneho produktu. 

Najnovšie videá

Trendové videá