Slovenské donuty zabodovali v zahraničí. La Donuteria sa stala najväčšou sieťou s domácimi donutmi v Európe
- La Donuteria je slovenská značka, ktorá prináša, domáce donuty nielen na slovenský trh
- V uplynulom roku sa stala TOP sieťou s domácimi donutmi v Európe
- La Donuteria je slovenská značka, ktorá prináša, domáce donuty nielen na slovenský trh
- V uplynulom roku sa stala TOP sieťou s domácimi donutmi v Európe
Slováci si veľmi obľúbili donuty, ktoré za relatívne krátky čas zachutili aj v zahraničí. La Donuteria si dala za cieľ stať sa najväčšou sieťou s domácimi donutmi v Európe. To sa im v roku 2020 podarilo. Najmä vďaka franšízam zahraničných Slovákov má dnes La Donuteria len v zahraničí 40 partnerov v 12 krajinách.
V roku 2016 otvoril prvý „butik“ s donutkami v centre Bratislavy. Neskôr pribudli stánky v obchodných centrách. Bratislava začala byť čoskoro primalá. Dnes nájdeš prevádzky so značkou La Donuteria na celom Slovensku, ale aj v zahraničí. Dokonca aj v Mekke donutov, v Kanade.
Vedeli sme, že donutky sú najpredávanejším dezertom na svete, takže naše plány postupne sa rozrastať tu boli už od samého začiatku. Našim cieľom bolo stať sa európskou jednotkou a spočiatku nás ani len nenapadlo, že sa niekedy dostaneme aj za oceán. Pred pár rokmi by som dokonca ani neveril tomu, že raz budem mať sieť donuterií, nakoľko som sa pohyboval v úplne inom biznise – pôsobil som v investičnom bankovníctve v Londýne a Zurichu,“ hovorí zakladateľ firmy Peter Straňák.
Asi máloktorý podnikateľ sa môže pochváliť tým, že mal ľahké začiatky. Inak to nebolo ani v La Donuterii. Po roku a pol a kliách nepodarkov v koši sa im podarilo nájsť ideálny recept. Donuty si pečú, teda vyprážajú sami a vždy zo základných surovín. Hneď po založení La Donuterie sa vyrojili díleri práškov, zmesí, dochucovadiel a zlepšovákov, čo však v La Donuterii odmietli.
Aj dnes, keď je podnik franšízou, nepoužívajú žiadne polotovary. Donuty sa robia každý deň čerstvé a podľa signature receptu. Najlepšie sa vraj predáva karamelová so sušienkami a malinová. Každý týždeň však môžeš ochutnať nejakú novú kombináciu a na svoje si prídu aj vegáni, ktorí majú každý deň na výber niekoľko príchutí.
O franšízu La Donuteria majú záujem najmä zahraniční Slováci. Tých je vo svete viac ako 400 000 a často pracujú v oblasti gastra a služieb.
Biznis v zahraničí
„Našim cieľom bolo od začiatku vytvoriť systém, ktorý je výhodný pre obe strany, a to sa nám zatiaľ úspešne darí. Skvelým príkladom je náš franšízant v Mníchove, Slovák, ktorý sa po niekoľkých rokoch práce čašníka rozhodol pre vlastný biznis. Ďalej spomeniem napríklad našu veľmi úspešnú pobočku v Dánsku, za ktorou stoja traja šikovní Slováci, ktorí v Dánsku študovali a rovnako chceli začať s vlastným podnikaním v zahraničí. Tieto a mnohé iné success stories berieme ako zrkadlo toho, že našu prácu robíme naozaj dobre,“ hovorí spokojný Straňák.
Franšíza s donutkami umožňuje Slovákom v zahraničí rozbehnúť vlastné podnikanie. Je tomu tak aj teraz, v čase koronakrízy.
Úspech sa dostavil
„Môžeme reálne povedať, že rok 2020 bol v dôsledku pandémie COVID-19 pre reštauračný business jedným z najnáročnejších rokov v moderných dejinách. Rozbité dodávateľské reťazce, nedostatok zásob, neustále sa meniace vládne obmedzenia, lockdowny a finančné komplikácie sužovali tento rok nás všetkých. Preto nás nesmierne teší, že aj napriek súčasnej situácii sa nám podarilo prekonať nie len krízu, ale aj náš cieľ stať sa európskou jednotku,“ vysvetľuje Peter Straňák.
„Mám veľký rešpekt pred všetkými podnikateľmi v gastronómii, ktorí sa tento rok nevzdali a bojujú proti tejto situácii s nádejou na lepšiu budúcnosť,“ dodáva.
Dnes má La Donuteria 25 licencií pre Slovensko už plne obsadených a sieť donut shopov sa rozrástla na skutočne medzinárodnú úroveň – na takmer 40 franšízových partnerov z 12 rôznych krajín. „Už čoskoro otvárame nové franšízové obchody v mestách ako Praha, Viedeň, Salzburg, Mníchov, Budapešť, španielska Malaga, švédsky Štokholm, portugalský Lisabon a ďalšie. Prvé licencie sme podpísali aj mimo Európy – pre Chicago a Floridu v USA, a pre Bahrajn a Káhiru. Mnoho ďalších je vo finálnej fáze rokovaní,“ dodáva Straňák.
Vízie na rok 2021
Plány siete La Donuteria na rok 2021 znejú rovnako ambiciózne, ako tie minuloročné. Cieľom je disruptovať podnikanie v businesse s donutkami. Postaviť sa proti veľkým staromódnym a trochu nudným donutkovým reťazcom s tisíckami obchodov a priniesť zákazníkom nový, svieži, moderný, atraktívny a obľúbený lovebrand.
Fanúšikovia tohto sladkého streetfoodu sa môžu tešiť na zahájenie hlavnej produktovej novinky – radu „slaných“ donutkov s chuťami ako prosciutto, jalapeno či cheddar.