Slovenskému Facebooku v roku 2022 kraľoval odídenec z ĽSNS
- Najviac interakcií za posledných 24 hodín mal nezaradený poslanec Ondrej Ďurica, celkom 2,68-tisíca
- Trojku poslancov s najvyšším počtom interakcií uzatvára nezaradený poslanec Tomáš Taraba
- Najviac interakcií za posledných 24 hodín mal nezaradený poslanec Ondrej Ďurica, celkom 2,68-tisíca
- Trojku poslancov s najvyšším počtom interakcií uzatvára nezaradený poslanec Tomáš Taraba
Najvyšší počet interakcií na sociálnej sieti Facebook mal za uplynulý rok nezaradený poslanec Národnej rady (NR) SR Milan Uhrík (Republika), celkom 5,23 milióna. Za ním sa umiestnil poslanec Robert Fico (Smer-SD), ktorý za rok 2022 dosiahol 5,17 milióna interakcií. Trojku poslancov s najvyšším počtom interakcií uzatvára nezaradený poslanec Tomáš Taraba (Život – NS) s 3,57 milióna interakciami.
Údaje vyplývajú zo stránky Politics.social. Medzi politikov s najviac interakciami sa zaradila aj prezidentka SR Zuzana Čaputová, nezaradený poslanec Milan Mazurek (Republika), nezaradený poslanec Peter Pellegrini (Hlas-SD), bývalý predseda NR SR Andrej Danko (SNS) či premiér SR Eduard Heger (OĽANO).
Najviac interakcií za posledných 24 hodín mal nezaradený poslanec Ondrej Ďurica (Republika), celkom 2,68-tisíca. Ďaleko za ním sa umiestnil poslanec Peter Kremský (OĽANO) so 415 interakciami a europoslankyňa Lucia Ďuriš Nicholsonová s 337 interakciami.
Medzi poslancov s najviac interakciami na Facebooku za posledných 24 hodín možno zaradiť aj poslanca Jozefa Pročka a Milana Vetráka (obaja OĽANO), nezaradeného poslanca Martina Klusa či poslankyňu Jarmilu Halgašovú (SaS).
Najviac sledovateľov získala prezidentka
Z politických strán za uplynulý rok dosiahlo najvyšší počet interakcií hnutie Republika s 9,96 milióna interakciami, nasledoval Smer – sociálna demokracia (Smer-SD) s 8,21 milióna interakciami a hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽANO) s 6,21 milióna interakciami. Vysoko sa umiestnila i strana Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko či Hlas – sociálna demokracia.
V počte interakcií za 24 hodín taktiež vedie hnutie Republika. Za jeden deň dosiahlo 2,68 tisíca interakcií. Za Republikou sa umiestnilo hnutie OĽANO s 1,12 tisíca interakciami a strana Sloboda a Solidarita (SaS) s 403 interakciami. Medzi strany, ktoré dosiahli za uplynulý deň najviac interakcií, možno zaradiť hnutie Sme rodina či stranu Aliancia.
Najviac výdavkov na reklamu na sociálnej sieti Facebook mal v uplynulom roku Smer-SD, a to 53,2-tisíca eur. Nasleduje strana Za ľudí, ktorá minula na reklamu 51,5-tisíca eur a strana SaS, ktorá za reklamu zaplatila 41,1-tisíca eur. Najviac výdavkov na reklamu v uplynulom roku malo i hnutie Progresívne Slovensko, Kresťanskodemokratické hnutie či strana Spolu – občianska demokracia.
Najviac sledovateľov na sociálnej sieti Facebook si v tomto roku udržala prezidentka Zuzana Čaputová. Jej profilová stránka má takmer 371-tisíc sledovateľov a oproti minulému roku získala takmer 34-tisíc nových odberateľov. Údaje vyplývajú z analýzy profilov a stránok politikov na Facebooku, ktorú vypracovala Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity svätého Cyrila a Metoda v Trnave.
Druhý najvyšší počet sledovateľov má stránka lídra Hlas – sociálna demokracia Petra Pellegriniho, ktorú sleduje takmer 315-tisíc ľudí. Na treťom mieste sa umiestnil profil lídra Obyčajných ľudí a nezávislých osobností (OĽANO) Igora Matoviča s viac ako 273-tisíc odberateľmi.
Nasleduje predseda Smeru – sociálna demokracia Robert Fico so 197 490 sledovateľmi, predseda Sme rodina Boris Kollár so 144 081 odberateľmi a predseda strany Sloboda a Solidarita Richard Sulík so 143 024 sledovateľmi. Najmenej sledovateľov z vybraných politikov má predsedníčka Za Ľudí Veronika Remišová 57 321 a premiér SR Eduard Heger (OĽANO) 53 927 odberateľov.
Najviac sledovateľov pribudlo Robertovi Ficovi, získal viac ako 37 400 odberateľov, prezidentke Čaputovej pribudlo viac ako 33 800 nových odberateľov. Pokles sledovateľov zaznamenal profil Igora Matoviča, znížil sa o 8 176 ľudí a predsedu Sme rodina Borisa Kollára, u ktorého sa znížil o 1 559 sledovateľov.
Zdroj: SITA