Takto by to malo byť už dávno. Prvý reťazec na Slovensku sa rozhodol pre zásadnú zmenu
- Spoločnosť Lidl chce byť ekologickejšia
- V dôsledku toho ruší distribúciu pravidelných týždňových papierových letákov do domácností
- Spoločnosť Lidl chce byť ekologickejšia
- V dôsledku toho ruší distribúciu pravidelných týždňových papierových letákov do domácností
Ako prvý reťazec na Slovensku sa Lidl rozhodol zrušiť distribúciu pravidelných týždňových papierových letákov do domácností. Na ročnej báze tak ušetrí viac ako 4 000 ton papiera.
Spoločnosť sa pri propagácii produktov na Slovensku zameria na online komunikáciu a letáky v predajniach či vložené vo vybraných printových tituloch. Týmito zmenami chce byť ekologickejšou. Agentúru SITA o tom informoval hovorca spoločnosti Lidl Slovenská republika Tomáš Bezák.
„Dlhodobo vnímame nárast významu online komunikácie so zákazníkom a zároveň intenzívne a dlhodobo rozvíjame naše digitálne kanály. Počet odberateľov nášho elektronického newslettra, používateľov aplikácie Lidl Plus, ktorej súčasťou je aj prehľad našich akčných ponúk, a tiež návštevy našej internetovej stránky má stabilne rastúcu tendenciu. V rozpätí dvoch rokov sa počet čitateľov nášho elektronického letáku v priemere zdvojnásobil a očakávame ďalej rastúci trend,“ ozrejmil dôvody zmien Tomáš Bezák.
Letáky už len v predajniach
Zároveň však istá skupina zákazníkov stále preferuje klasické tlačené letáky. Týchto zákazníkov sa Lidl snaží oslovovať cielene a ponúkať im letáky v predajniach či vložené vo vybraných printových tituloch. „Pravidelne vyhodnocujeme a optimalizujeme počty takto distribuovaných materiálov. Počas koronakrízy máme šancu prehodnotiť naše aktivity a ich dopad na prírodu a životné prostredie. Budeme radi, ak sa ku nám pridajú aj ďalšie firmy,“ doplnil Bezák.
Lidl sa svojich zákazníkov a fanúšikov na sociálnej sieti spýtal, akú verziu letáku uprednostňujú a až 86 % z viac než 14 000 hlasujúcich uprednostnilo online verziu pred tlačenou podobou.
Už aj spoločnosť Billa sa snaží zákazníkov viac informovať o svojich produktoch v online priestore, aj keď letáky má stále aj v klasickej tlačenej forme. Počet vytlačených letákov však znižuje a hľadá ekologickejšie varianty.
Online reklama je obľúbená
„Letáky sú tradičným nástrojom, prostredníctvom ktorých informujeme našich zákazníkov o akciovej ponuke, oslovujeme ich tak klasickou tlačenou, ako aj elektronickou formou. Aby sme však našich zákazníkov učili používať online letáky, niektoré špeciálne promo akcie nájdu len v online priestore,“ ozrejmila hovorkyňa Billa Slovensko Kvetoslava Kirchnerová.
O akciách zákazníkov informuje Billa aj prostredníctvom sociálnych sietí, kde ich odkazuje práve na leták v elektronickej podobe. „Môžeme potvrdiť, že počet návštevníkov elektronickej podoby letákov z mesiaca na mesiac vzrastá,“ uzavrela Kirchnerová.
Reťazec Kaufland prijíma inovácie a zlepšenia v oblasti jeho prospektu. Už dlhodobo ho tlačí na recyklovaný papier s certifikátom FSC a optimalizuje roznosové oblasti vrátane rozvozu prospektu.
„Podľa našich zdrojov sa čítanosť tlačených letákov všeobecne vrátane nášho prospektu drží približne na rovnakej úrovni už niekoľko rokov. Zároveň stále platí, že papierový leták je pre väčšinu zákazníkov primárnym zdrojom informácií, a zároveň neplatí, že ho čítajú iba alebo väčšinou starší zákazníci,“ vysvetlil hovorca Kauflandu Samuel Machajdík.
Kaufland ponúka zákazníkom viaceré alternatívy k tlačeným prospektom. „Najpohodlnejšia je určite bezplatná aplikácia Kaufland spolu s digitálnou vernostnou kartou, aktuálnou ponukou, s receptami a napríklad aj s možnosťou si pripraviť vlastný nákupný zoznam. Rovnako sa môžu prihlásiť na odber elektronického newslettra,“ dodal Machajdík.
Zdroj: SITA