Slovenskí vodiči môžu využiť možnosť, o ktorej takmer nik nevie. Týka sa EČV

  • Ministerstvo vnútra uviedlo, že pri predaji vozidla si jeho vlastník môže nechať tabuľky s EČV
  • V tomto termíne je potrebné splniť si povinnosti
Na snímke výroba nových EČV (evidenčných čísiel vozidiel) v automobilových opravovniach
Ilustračný obrázok TASR/Ján Krošlák
  • Ministerstvo vnútra uviedlo, že pri predaji vozidla si jeho vlastník môže nechať tabuľky s EČV
  • V tomto termíne je potrebné splniť si povinnosti

Ku koncu rozdeľovania áut podľa skratiek okresov na tabuľkách ŠPZ došlo ešte v roku 2023. Vo všeobecnosti je evidenčné číslo spájané s konkrétnym vozidlom. Ak ho raz dostane, nemalo by sa do konca svojho využitia meniť. To znamená, že auto bude mať toto číslo bez ohľadu na to, koľko majiteľov bude mať a tiež bez ohľadu na okres.

Mnohí Slováci však nevedia, že podľa aktuálnej legislatívy sa kupujúci nového vozidla môžu rozhodnúť pre ponechanie si tabuľky s evidenčným číslom z vozidla, ktoré následne môže prideliť na svoje ďalšie vozidlo. Upozornil na to portál Topspeed.sk.

„Týmto sa vyšlo v ústrety okrem iného motoristom, ktorí predtým požiadali o vydanie voliteľnej tabuľky ,na želanie‘ za zvýšený správny poplatok,“ píše portál.

Ak chce vodič túto možnosť využiť, mal by myslieť na to, že urobiť tak musí v konkrétnej lehote. Ministerstvo vnútra uviedlo, že pri predaji vozidla si jeho vlastník môže nechať tabuľky s EČV. Prideliť ich na nové vozidlo však môže maximálne do jedného roka. „Tabuľky sú teda prenosné pri zmene bydliska či pri výmene vozidla, čo prináša úspory,“ dodáva rezort vnútra.

EČV ako z budúcnosti

Podľa informácií z portálu Autoviny, niektoré štáty USA schválili tzv. digitálne poznávacie značky, ktoré sú už dostupné aj v praxi. Ich cena sa pohybuje v stovkách eur.

Tento krok je zameraný na uľahčenie zákazníkom prístupu k digitálnym poznávacím značkám.

Americká spoločnosť Reviver už niekoľko rokov pracuje na dosiahnutí úspechu s jej elektronickými evidenčnými číslami (známymi aj ako RPlate).

Zdá sa, že táto spoločnosť dosahuje úspech, keďže nedávno oznámila uzavretie dohody s automobilovým výrobcom Ford.

V súčasnosti je možné získať tzv. „RPlate“ u viac ako 300 predajcov Ford v USA. Tieto digitálne poznávacie značky sú oficiálnym partnerom v rámci doplnkovej výbavy.

Ford sa touto dohodou stal prvým automobilovým výrobcom na svete, ktorý zahrnul digitálne poznávacie značky do svojho portfólia.

Digitálne poznávacie značky od spoločnosti Reviver prinášajú množstvo výhod, vrátane možnosti sledovania polohy vozidla, poskytovania upozornení v reálnom čase, implementácie opatrení proti krádeži a možnosti určitej personalizácie poznávacej značky.

Všetky uvedené funkcie však môžu byť k dispozícii iba v rámci plateného predplatného.

Vodiči v USA majú možnosť vyskúšať digitálnu poznávaciu značku najprv na skúšobnom základe, pričom mesačný poplatok sa odvíja od typu pohonu a pohybuje sa v rozmedzí od 8 do 10 dolárov.

Ak si však niekto digitálnu poznávaciu značku plánuje aj zakúpiť, pripraviť si musí sumu od 599 dolárov (približne 569 eur) a viac.

Digitálne tabuľky s evidenčným číslom nie sú na Slovensku zatiaľ dostupné.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Topspeed.sk, Autoviny.sk

Najnovšie videá

Trendové videá