Slovenskí vodiči sa dočkajú vymodleného úseku diaľnice. Ušetrí im až 16 minút
- Liptovská stavba diaľnice D1 vytvorí obchvat mesta Ružomberok
- Motoristom ušetrí diaľnica až 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy
- Liptovská stavba diaľnice D1 vytvorí obchvat mesta Ružomberok
- Motoristom ušetrí diaľnica až 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy
Stavba diaľnic na Slovensku predstavuje kľúčový projekt pre rozvoj infraštruktúry a posilnenie hospodárskej konkurencieschopnosti krajiny.
V posledných rokoch sa Slovensko usilovne snaží rozširovať a modernizovať svoju diaľničnú sieť, aby podporilo rýchlejší a efektívnejší transport osôb a tovaru medzi rôznymi regiónmi.
Na kritických úsekoch severného ťahu práce výrazne pokročili. Na sociálnej sieti na to upozornila Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Nový úsek diaľnice by mal vodičom ušetriť až 16 minút cesty.
Rýchlejšie až o 16 minút
„Liptovská stavba diaľnice D1 v dĺžke 15 kilometrov, ktorá vytvorí obchvat mesta Ružomberok, sa po dobudovaní napojí na existujúcu štvorprúdovú diaľnicu smerujúcu do Košíc,“ uviedla NDS na sociálnej sieti.
Ako diaľničiari informujú, projekt je spolufinancovaný Európskou úniou. Nový úsek, ktorého súčasťou je aj tunel Čebrať, poteší všetkých motoristov.
„Motoristom ušetrí diaľnica, ktorej súčasťou je aj tunel Čebrať, až 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy,“ informovali diaľničiari ďalej.
Kritickí vodiči
Nedávno sme ti priniesli správu, že medzi vodičmi panuje rozruch, ktorý vyvolali nové slovenské EČV. Na sociálnych sieťach sa objavili negatívne aj pozitívne komentáre. Viacerí ich dizajn kritizujú, no nájdu sa aj jeho zástancovia.
Štát bude za nové tabuľky platiť takmer o štvrtinu menej ako u externého dodávateľa, tvrdí rezort vnútra. Za štyri roky by sa tak malo usporiť približne 4,8 milióna eur. Štát má navyše dosah na riadenie. Pre bežného občana prinášajú výhodu v podobe zrušenia dvojkrokového prepisu vozidla. Nové EČV už totiž nenesú skratku okresu, v ktorom je auto prihlásené.
Napriek tomu sa od ich zavedenia spustili viaceré petície. Posledná z nich je verejná už vyše mesiaca a nájdeš ju na portáli Peticie.com.
Údržby vozidiel dramaticky stúpajú
V posledných rokoch sme okrem toho aj svedkami výrazného nárastu cien náhradných dielov pre autá. Vodiči po celom svete sa stretávajú s nepriaznivým trendom, kedy ich náklady na opravy a údržbu vozidla dramaticky stúpajú. Táto situácia nielen vážne vplýva na automobilový priemysel, ale aj na peňaženky vodičov.
Ako uviedla Nemecká asociácia poisťovní pre portál Autobild, ceny opráv áut rastú dokonca rýchlejšie ako priemerná inflácia. Niektoré diely sú za posledných 10 rokov drahšie aj o 10 percent.
Táto zmena sa týka aj Slovenska. Ako upozornil portál Index, za spotrebný materiál sa platí oveľa viac a mechanici si za hodinu práce pýtajú tiež viac peňazí. Výsledkom tejto situácie sú vyššie ceny poistiek.
V čase vysokej inflácie nemajú poisťovne na výber a spomínané rastúce náklady musia aspoň z menšej časti premietnuť do cien poistiek, ktoré motoristi platia.
„Priemerný nárast za posledných desať rokov bol 25 percent, pri jednotlivých komponentoch je to až 70 percent,“ cituje Index hovorkyňu poisťovne Union Kristínu Balúchovú.
O desiatky percent narástli napríklad aj také komponenty ako zadné svetlá či čelné sklo. Keďže do cien servisov vstupujú viaceré faktory, ide v podstate o taký začarovaný kruh.
V dnešných časoch musia servisy zaplatiť viac napríklad za energie, čo sa odzrkadľuje aj na cene opráv prostredníctvom vyššej ceny za jednu hodinu práce.
Ako informuje portál Topspeed.sk, poisťovne tvrdia, že na zákazníka neprenášajú inflačné tlaky v plnom rozsahu. Zvyšovanie cien v prípade povinného zmluvného poistenia (PZP) bolo podľa nich v tomto roku vraj „iba“ na úrovni 3 až 7 %.
Zdroje: FB/Národná diaľničná spoločnosť, Archív SIU, Autobild, Index, Topspeed.sk