Slovenskí voliči na Facebook nedajú dopustiť. Telegram je stále obľúbenejší (PRIESKUM)

  • Nový prieskum priniesol zaujímavé výsledky
  • Voliči stále získavajú informácie z Facebooku
  • Telegram však stúpa na popularite
uhrík a republika
Ilustračné foto TASR/Dano Veselský, Archív Canva
  • Nový prieskum priniesol zaujímavé výsledky
  • Voliči stále získavajú informácie z Facebooku
  • Telegram však stúpa na popularite

Ktoré sociálne siete používajú voliči na získavanie informácií najviac? Podľa nového prieskumu agentúry NMS Market Research Slovakia ešte stále srdcia Slovákov drží Facebook. Z prieskumu vyplýva, že ho pravidelne používa až 84 % respondentov. 

Najčastejšie ho pritom využívajú potenciálni voliči hnutia Republika (94 %). Hneď za nimi sa umiestnili voliči strany Sloboda a Solidarita (90 %) a hnutie Slovensko (90 %). Facebook stále obľubujú aj voliči Kresťanskodemokratického hnutia (86 %), strany Smer-SD (85 %). Na Facebook ešte nezanevreli ani voliči strany Hlas-SD (82 %) a sympatizanti Progresívneho Slovenska (81 %).

Druhým najvyužívanejším webom medzi slovenskými voličmi je Youtube, ktorý pravidelne využíva viac ako polovica populácie. Rozdiely v jeho využívaní však podľa prieskumu zo štatistického hľadiska nie sú signifikantne významné. Na treťom mieste v používanosti je sieť Instagram. Tam podľa prieskumu dominujú voliči Progresívneho Slovenska a Demokratov.

Telegram stúpa na popularite

Sieť TikTok podľa prieskumu pravidelne sleduje približne 16 % populácie s výraznou prevahou mladých ľudí do 24 rokov. V porovnaní s priemerom populácie ho častejšie využívajú podporovatelia Slovenskej národnej strany, konkrétne 33 % z nich. Po nich nasledujú voliči hnutia Slovensko (23 %), hnutia Republika (19 %) a strany Hlas-SD (18 %).

Sieť Telegram sleduje podľa prieskumu 8 % populácie. V porovnaní s priemerom ho častejšie sledujú podporovatelia Republiky (19 %) a Smeru-SD (13 %). Weby LinkedIn a X (bývalý Twitter) patria podľa prieskumu medzi najmenej využívané sociálne siete na Slovensku. V o niečo väčšej miere si získavajú pozornosť podporovateľov strany SaS, konkrétne ich sleduje 14 % z nich.

Prieskum agentúra robila v období od 4. do 8. júla. Zúčastnilo sa na ňom 1020 respondentov, ktorí tvorili reprezentatívnu vzorku online populácie vo veku 18 a viac rokov.

Keby sa voľby konali v júli

Ako sme ťa už informovali, keby sa voľby do parlamentu konali v júli tohto roku, boli by sme svedkami ostrého súboja. Podľa agentúry NMS Market Research Slovakia prieskum priniesol prekvapivé výsledky v boji o prvenstvo. Na čele sa nachádza Progresívne Slovensko s 18,6 % hlasov, tesne nasledované Smerom-SD s 18,5 %. Tretie miesto by získal Hlas-SD s 12,1 %.

Do parlamentu by sa dostali aj Republika s 8,6 %, KDH so 7,4 % a SaS so 6,1 %. Naopak, strany ako ĽSNS a Kresťanská únia by neprekročili potrebnú 5 % hranicu, čím by sa do parlamentu nedostali.

Prieskum tiež odhalil, že podpora menších strán sa roztrieštila, čo by mohlo viesť k tomu, že do parlamentu by sa dostal len obmedzený počet strán, ktoré získajú dostatočnú podporu voličov.

„Podpora Progresívneho Slovenska a Smeru-SD ostáva stabilná, podobne ako ich volebné jadro a potenciál, ktoré zaznamenávajú iba minimálne medzimesačné posuny, skonštatoval Hanes, politický analytik NMS Market Research Slovakia,

Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska

Zdroje: SITA, Redakcia Startitup, NMS Market Research Slovakia

Najnovšie videá

Trendové videá