Slovensko má „nový“ úsek diaľnice. Vznikol osadením tabule, miestnych vytočil

  • Tento kilometrový úsek nebude spoplatnený
  • Po úseku nesmú jazdiť traktoristi či cyklisti
Ilustračná foto
Ilustračná foto TASR/Lukáš Grinaj REPROFOTO:GoogleMaps
  • Tento kilometrový úsek nebude spoplatnený
  • Po úseku nesmú jazdiť traktoristi či cyklisti

Nie všetko, čo sa javí ako diaľnica, aj diaľnicou je. Dvojprúdovka od Ivachnovej po nadjazd do Bešeňovej patrila presne medzi úseky, ktoré vyzerali ako diaľnica, aj na diaľnicu nadväzovali, no „právoplatne“ ňou neboli. Až doposiaľ. Z cesty sa oficiálne stala diaľnica jednoduchým osadením tabule.

Portál My Liptov denníka SME informuje, že približne kilometrový úsek bol súčasťou cesty 1/18, ktorá smeruje z Ružomberka do neďalekých obcí – Bešeňová, Partizánska Ľupča a ďalej až do Liptovského Mikuláša. Táto cesta nie je spoplatnená, to znamená, že diaľničnú známku ti netreba.

Po tomto úseku mohli jazdiť aj traktory a týmto úsekom prechádzať aj cyklisti. Za ním sa nachádza diaľnica, ktorá smeruje až do Košíc.

Diaľničiari urobili veľký krok a značku so začiatkom diaľnice presunuli. Po novom tak diaľnica začína už o kilometer skôr, a teda v mieste, kde je cesta rozšírená do dvoch pruhov – od Ivachnovej po nadjazd do Bešeňovej.

Posunutie značky doplnili dodatkovou značkou – ide o nespoplatnený úsek. V skratke to znamená, že v tomto úseku nie je potrebná diaľničná známka. 

Cesta 1/18, diaľničný úsek pokračujúci do Liptovského Mikuláša, okolité obce
zdroj: Cesta 1/18, diaľničný úsek pokračujúci do Liptovského Mikuláša, okolité obce, REPROFOTO: GoogleMaps

Problém pre traktoristov a cyklistov

Problém však nastáva pri cyklistoch, traktoroch či kombajnoch. Tie do tohto úseku už vojsť nesmú.

„Na základe vyhlášky a dopravného určenia ministerstva dopravy na preznačenie začiatkov a koncov diaľnic sme pristúpili k vypracovaniu projektovej dokumentácie, ktorá bola schválená príslušnými orgánmi,“ povedala pre portál My Liptov Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti. Povedala, že značku presunuli, aby bolo označenie zosúladené so zákonom.

Tento kilometrový úsek nebude spoplatnený, a to až do obdobia dokončenia diaľničného úseku Hubová – Ivachnová.

Cyklisti, traktoristi a iné poľnohospodárske vozidlá musia úsek úplne obísť. Podľa portálu môžu prejsť cez Liskovú, Liptovskú Teplú a Bešeňovú.

Hubová – Ivachnová

Diaľnica D1, úsek Hubová – Ivachnová bude v dĺžke 14,92 kilometra, „ktorá vytvorí obchvat mesta Ružomberok, sa po dobudovaní napojí na existujúcu štvorprúdovú diaľnicu smerujúcu do Košíc“.

„Motoristom ušetrí diaľnica, ktorej súčasťou je aj tunel Čebrať, až 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy,“ uvádza sa na webe Národnej diaľničnej spoločnosti.

Mapa stavby D1 Hubová – Ivachnová,
zdroj: Mapa stavby D1 Hubová - Ivachnová, NDS

Podľa informácií, ktoré sú uvedené na webe Národnej diaľničnej spoločnosti, bol zmluvný začiatok výstavby v decembri 2013. Ukončenie výstavby sa plánuje na december 2023.

„Trasa križuje rieku Váh, vedie severným svahom údolia Váhu a obcou Hrboltová, za ktorou vchádza trasa diaľnice do tunela Čebrať a pred mimoúrovňovou križovatkou Likavka vychádza z tunela. Odtiaľ pokračuje pod hradom Likavka, severným obchvatom obcí Martinček a Lisková a opätovne križuje rieku Váh. Po viac ako pätnástich kilometroch sa nový úsek diaľnice na svojom konci plynule napojí na sprevádzkovaný úsek diaľnice D1 do Prešova,“ opisuje úsek Národná diaľničná spoločnosť.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: My Liptov , NDS

Najnovšie videá

Trendové videá