Slovensko má svoj „Orient Express“: Cesta ním stojí stovky eur, takto znie ucelený program

  • Cestujúci vlakom prejdú spolu 608 km
  • Majú možnosť vo vlaku spať aj sa stravovať
traincover
Ilustračný obrázok, expres Za horami, za dolami Za horami, za dolami
  • Cestujúci vlakom prejdú spolu 608 km
  • Majú možnosť vo vlaku spať aj sa stravovať

Cestujúcich expresu Za horami, za dolami dnes čaká posledný zážitkový deň. Vlak s dlhou históriou vypravili ešte v piatok v Banskej Bystrici, pričom ľudí previezol za tri dni a dve noci cez tie najatraktívnejšie dominanty Banskobystrického kraja. Cestujúci mali možnosť vo vlaku spať aj sa stravovať.

Pasažieri vlakom prezývaným aj ako slovenský Orient Express prejdú 608 km, viac ako 40 tunelov a 5 viaduktov, pričom navštívia 5 regiónov.

„Má dva spacie vozne a jedálenský vozeň, čiže bude strava priamo vo vlaku. Je tam aj nejaký bufet na zábavu. Lôžkové vozne majú štvor- a dvojmiestne kajuty alebo kabíny. Každá je vybavená tak, aby sa návštevníci počas jazdy cítili čo najviac komfortne,“ prezradil pre RTVS výkonný riaditeľ Oblastnej organizácie cestovného ruchu Stredné Slovensko Jiří Pěč.

Počas cesty majú ľudia unikátnu možnosť zažiť krásy Slovenska, a to od hrebeňov Nízkych Tatier cez Muránsku planinu a Slovenský raj až po Slovenský kras. Vlak prechádza aj cez Čremošniansky tunel, čo je najdlhší tunel na Slovensku, ale aj cez fotogenické miesta, ako je Telgártska slučka s Chmarošským viaduktom.

Na stránke expresu Za horami za dolami sa uvádza, že cena kupé pre 2 osoby je 700 €, pričom pre 4 osoby 1 200 €. Avšak ich počet je limitovaný, totiž vo vlaku je len 7 kupé pre 2 osoby a 8 kupé pre 4 osoby. 

Vlak vypravili v piatok ráno o 9:05, pričom na celý deň mali presne rozvrhnutý program. Iba 10 minút na to mali príchod do Slovenskej Ľupče, kde mali komentovanú prehliadku hradu. Neskôr si cez deň pozreli aj Červenú Skalu, Telgárt a aj Chmarošský viadukt.

Druhý deň začal raňajkami vo vlaku, neskôr sa vybrali do obce Háj, kde sa konala turistika so sprievodcom a východom na vyhliadku nad Zádielsku tiesňavu. Samotný organizátor záujemcov už dopredu upozornil, aby si nezabudli zobrať spacák.

Poobede nasledoval wellness v kúpeľoch Číž. Na svoje si prišli aj milovníci piva, totiž večer sa konala ochutnávka remeselného piva Franz v Lučenci, kde sa podávala aj večera.

Posledný deň si cestujúci pozrú ešte Kremnicu, kde sa rovnako bude konať prehliadka mesta, pričom podvečer sa následne vrátia naspäť do Banskej Bystrice.

„Hneď na začiatok cesty si pasažieri vlaku prezrú hrad Slovenská Ľupča a poobedujú s výhľadom na Kráľovu hoľu. Po prvej noci vo vlaku ich čaká turistika za krásami Zádielskej tiesňavy na Gemeri a poobedný relax v kúpeľoch Číž. Výdatná večera a ochutnávka remeselného piva v Lučenci ich dokonale pripraví na nočnú cestu vlakom do Kremnice, kde zavŕšia bohatý program Expresu Za horami, za dolami nevšedným putovaním históriou Kremnice,“ zhŕňa Banskobystrický samosprávny kraj na Facebooku.

Čo sa týka samotného vlaku, tak napriek tomu, že už má skoro 70 rokov, jeho dizajn a technika sú veľmi špecifické a zaujímavé. Vlak ťahá dieselový rušeň s elektrickým prenosom výkonu so zabudovaným elektrickým vykurovaním súprav, ktorý bol vyrobený medzi rokmi 1964 – 1971.

Okrem už spomínaného Expresu Za horami, za dolami túto letnú sezónu vypraví Kraj aj Banícky expres, Horehronský expres, Horehronský expres špeciál, Sklársky expres, Zbojnícky expres a Expres 34 tunelov.

Zdroje: RTVS, Facebook/Banskobystrický samosprávny kraj 

Najnovšie videá

Trendové videá