Slovensko prichádza o tradičné krčmy. Gastro si prechádza radikálnou zmenou, pomôže mu tento projekt

  • Gastrosektor si na Slovensku zažije zlaté časy
  • Dôležité je prispôsobiť sa trendom
  • Heineken preto ponúka komplexné školenia s vlastnou platformou
Roman Kóňa a obchodný manažér spoločnosti heineken
Startitup
  • Gastrosektor si na Slovensku zažije zlaté časy
  • Dôležité je prispôsobiť sa trendom
  • Heineken preto ponúka komplexné školenia s vlastnou platformou

Nebolo to ani tak dávno, čo základným pravidlom v akejkoľvek dedine bolo nájsť kostol, krčmu a potraviny. Kostoly síce len tak nezmiznú a aj potraviny budú ľudia stále potrebovať, no tradičných krčiem je stále menej a menej. Zlatý Bažant predstavil čísla, ktoré hovoria, že až štvrtina podnikov, kam ľudia chodili na pivo a poldeci, zmizla. 

Ako sa vyvíjajú trendy v gastre?

To však neznamená, že po nástrahách pre gastrosektor, ako napríklad pandémia alebo inflácia, sa ľudia nechcú socializovať. Práve naopak a gastroprevádzky sa pomaly, ale isto zobúdzajú z obdobia, na ktoré nebudú rady spomínať.

Klasické krčmy však vystriedali iné typy podnikov. Dnes už totiž ľudia nejdú len na jedno pivko. K tomu pivku chcú aj niečo chutné jesť. 

Prevádzky sa, samozrejme, začali týmto potrebám stále viac a viac prispôsobovať. Odrazu to nebolo len o tom pive, ale aj o nejakom malom snacku. Neskôr sa zo snacku stalo aj plnohodnotné jedlo. 

Obchodný manažér Zlatého Bažanta pre sektor HoReCa Róbert Fegyveres tvrdí, že sa zmenili aj celkové návyky spotrebiteľov. Aj vďaka inflácii totiž zákazníci chodia do prevádzok podstatne menej. Naopak, pokiaľ už do reštaurácie prídu, tak v nej minú podstatne viac peňazí. 

Čo to však vypovedá o situácii a nových návykoch? Je to jednoduché. Pokiaľ človek minie viac peňazí v reštaurácii alebo bare, tak sa, pochopiteľne, stáva náročnejším, čo do istej miery zvyšuje aj tlak na majiteľa, aby nielen zachovával kvalitu, ale aj inovoval. 

Ako to funguje v praxi?

Roman Kóňa, majiteľ unikátneho konceptu Mäso od Romana, dodáva k téme jeho postrehy priamo z praxe. Tvrdí, že na to, aby si zachovali nastavenú latku, sa rozhodli zmeniť aj otváracie hodiny. Teraz sú otvorení len tri dni v týždni. Osvedčilo sa im to ako prevencia proti skorému vyhoreniu, keďže takto majú všetci zamestnanci čas aj na svoje súkromné životy. 

Objasňuje, že to, čo sa deje v predajni, je len čerešničkou na torte. Veľkú väčšinu úspechu okrem kvality služieb tvorí marketing. Pokiaľ človek vidí na stránkach podniku posledný príspevok spred dvoch rokov, tak bude váhať, či danú reštauráciu aj naozaj navštívi. 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Roman – The BBQ Butcher (@maso_od_romana)

„Dnes je návodov na skvelú fotku jedla všade dostatok. Aktuálne nepotrebuješ ani prehnanú techniku. Dobrý telefón má už dnes hádam každý. Dobré svetlo a nezamastený objektív sú kľúčové veci k peknému postu, ktorý zaujme.“

V prípade, že ako prevádzkar alebo majiteľ nevieš plávať v týchto vodách, nemusíš zúfať. Heineken totiž spustil už v roku 2017 zaujímavý projekt pre reštaurácie a bary. Heineken HoReCa akadémia – platforma, ktorá slúži ako súhrn informácií, návodov a školení, ktoré ťa prevedú celým procesom propagácie podniku a aj naďalej prináša tie najaktuálnejšie trendy a rady ako sa naučiť fungovať vo svete gastra.

Možno by nejeden človek povedal, že tento segment gastroprevádzok po toľkých krízach upadne do stratena. Do určitej miery to tak aj chvíľu vyzeralo. Celkom určite však vieme súhlasiť so slovami Fegyveresa, že slovenské gastro čakajú zlaté časy.

Najnovšie videá

Trendové videá