Slovensko sa môže dočkať superlacného reťazca, nevylúčil príchod. Chodíme doň k Rakúšanom
- Na Slovensko mal zálusk už dávnejšie
- V tom čase ho zastavila hospodárska kríza
- Na Slovensko mal zálusk už dávnejšie
- V tom čase ho zastavila hospodárska kríza
Na Slovensku sa roztrhlo vrece s novými obchodnými reťazcami. Slovákov najskôr príjemne prekvapili nízke ceny holandského diskontu Action, potom záujem poľskej Biedronky a teraz by k nám mohol zavítať ďalší obchodný reťazec od susedov.
Ako informuje portál tvnoviny.sk, známa rakúska sieť potravín Hofer nevylúčila príchod na náš trh. Rakúsko malo s nami väčšie plány už dávnejšie, no v tom čase do nich zasiahla hospodárska kríza.
„Čo sa týka vstupu na nové trhy, veľmi pozorne sledujeme aktuálny vývoj a pravidelne analyzujeme a vyhodnocujeme prípadné možnosti expanzie. Žiadame o pochopenie, že konkrétne rozhodnutia spoločnosti nekomentujeme,“ povedala portálu hovorkyňa spoločnosti Cathleen Völkel.
Hofer mal na Slovensko zálusk už dávnejšie, dokonca mal aj reálne plány, ako otvorí predajne vo viacerých mestách. Svoje plány v tom čase odložila spoločnosť po roku 2010 a teraz by sa reťazec mohol vrátiť k tomu, čo po hospodárskej kríze nedokončil.
Záujem ich má viacero
Informovali sme ťa aj o ďalšom obchodnom reťazci, tentokrát od suseda našich susedov, Nemecka.
Obchodný reťazec Woolworth plánuje rozšíriť svoju činnosť na Slovensko. Firma, ktorá sa zaoberá predajom oblečenia a doplnkov do domácnosti, má v Nemecku už 600 prevádzok a teraz zamýšľa expandovať na stredoeurópsky trh prostredníctvom otvorenia pobočiek na Slovensku.
Nedávno spoločnosť otvorila dve prevádzky v Poľsku – v Krakove a Poznani. Podľa komunikačného oddelenia reťazca vníma Slovensko ako zaujímavý trh s vysokým potenciálom a plánuje ho zahrnúť do svojho expanzného plánu.
Na Slovensko môže zavítať aj spomínaný poľský reťazec Biedronka. Generálny riaditeľ Biedronky, Luis Araujo z talianskeho ItalianFOOD, uviedol, že už boli podniknuté prvotné kroky smerujúce k otvoreniu reťazca a investičný proces sa začal.
Araujo tiež spomenul, že Slovensko má podobnú nákupnú kultúru ako Poľsko a že mnoho Slovákov už nakupuje v Biedronke. Tieto faktory prispeli k rozhodnutiu expanzie na slovenský trh.
Podľa portálu tvnoviny.sk sa na Slovensko už dlhšie chystá aj lacný ruský reťazec Mere. Ten by chcel otvoriť päť predajní ešte v tomto roku. „Už naberáme ľudí na naše druhé obchodné oddelenie v Ostrave, ktoré by malo zastrešovať aj Slovensko,“ povedala pre portál Natalia Sinkina, manažérka nákupu Mere.
Ich cieľom je prilákať zákazníkov na nízke ceny a ak chcú. nakupovať môžu aj celé palety tovaru. Podľa nich neexistuje maximálne množstvo zakúpeného tovaru. V týchto prevádzkach však nebudú žiadne akcie ani zľavy.
Napriek tomu, že Mere je ruský reťazec, sankcií sa neobáva. Manažérka uviedla, že budú pôsobiť ako typická slovenská firma, keďže až 80 percent dodávateľov je z Európskej únie.
Odborníci len ťažko hodnotia, čo môže urobil príchod nového reťazca na slovenský trh, avšak zvyšovanie konkurenčného prostredia je pozitívna správa pre spotrebiteľov, pretože takéto prostredie tlačí ceny nadol.
Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality
Zdroje: tvnoviny.sk, Redakcia , Redakcia