Slovenský Footshop v spolupráci s Adidas vytvoril unikátne tenisky, aké nikde inde nenájdeš
- Footshop sa stal obľúbenou značkou a súčasťou sneakers komunity v strednej a východnej Európe, dnes už ako kultová značka udáva trendy
- S príchodom jesene si pripisuje svoj zatiaľ najväčší úspech na poli kolaborácie so svetovými značkami
- To ako sa to značke podarilo priblížil exkluzívne pre Startitup Peter Kováč - produktový manažér Footshopu
- Footshop sa stal obľúbenou značkou a súčasťou sneakers komunity v strednej a východnej Európe, dnes už ako kultová značka udáva trendy
- S príchodom jesene si pripisuje svoj zatiaľ najväčší úspech na poli kolaborácie so svetovými značkami
- To ako sa to značke podarilo priblížil exkluzívne pre Startitup Peter Kováč - produktový manažér Footshopu
Ako jedinému maloobchodníkovi v rámci strednej Európe sa práve Footshopu podarilo spojiť sily so značkou adidas. Výsledkom ich spoločnej práce je limitovaná kolekcia už kultového modelu tenisiek Superstar.
„Táto kolaborácia je pre nás jedným z najväčších míľnikov, aké sme mohli dosiahnuť. Máloktorému obchodu s teniskami sa niečo takéto podarí urobiť do 10 rokov od založenia. Sme veľmi pyšní, že práve s nami sa Adidas rozhodol vytvoriť spoločné dielo, navyše na taký ikonický model,“ hovorí majiteľ Footshopu Peter Hajduček, ktorý sa v minulosti nechal niekoľkokrát počuť, že práve spolupráca s touto športovou značkou je ambíciou jeho obchodu.
Doposiaľ nezverejnené logo
Pozornému oku určite neunikne, že logo Footshopu použité na siluete sa líši od toho na predajniach. „Toto logo je výhradne použité na spoluprácu Footshop x adidas, vznikol u nás vo firme v rukách dizajnéra Tomáša Slavatu a použité je práve preto, že tak trochu pripomína podrážku týchto tenisiek. Ide o jeden z nezvolených návrhov na zmenu firemnej identity Footshopu, ktorá bude odhalená už čoskoro,“ objasnil pre Startitup produktový manažér Footshopu Peter Kováč.
V neposlednom rade je dôležité spomenúť, že tenisky adidas Superstar oslavujú tento rok svoje 50. výročie a v interpretácii Footshopu ostali takmer nezmenené od pôvodnej formy. Nové technológie v nich určite nečakaj.
„Hovoriť o technológiách na 50 rokov starých teniskách sa asi moc nemôže, hoci ich nadčasovosť zaručuje že sú pohodlné, držia tvar a tak trochu ochraňujú prsty na nohe vďaka ich unikátnemu shell toe,“ konštatuje Peter.
Dva roky práce
Na novom prevedení kultovej siluety Superstar spolupracoval Footshop s adidas celé dva roky. Na teniskách sa objavujú prvky znázorňujúce turistiku v prírode, ale aj modernú mestskú dobu. Současťou sú aj vzory pripomínajúce tradičnú techniku modrotlače, ktorej sa na Slovensku venuje mladý remeselík Matej Rabada. Táto technika bola dokonca nedávno zapísaná aj do nehmotné dedičstvo UNESCO.
„Som veľmi rád, že naša spolupráca po dvoch rokoch uvidela svetlo sveta. Išlo nám hlavne o to, aby sme ukázali pevné základy našej spolupráce s firmou adidas. Preto využívame klasickú siluetu v spojení s tradičnou technikou modrotlače, ktorá je signifikantná pre všetky krajiny, v ktorých sa nachádzajú naše predajne. Odkaz na tradície v modernom merítku nám pomáha vytvoriť pevný základ komunikácie a ukazuje tak klasickú techniku v netradičnom spracovaní,“ uzatvára Peter Kováč, produktový manažér Footshopu.
Dôležité je taktiež spomenúť, že k tejto novinke sa viaže veľmi zaujímavý vizuál od Lousyho Aubera. “S Lousym sme spolupracovali už na viacerých projektoch (ako napr. Hotel Kyjev) a preto bol jasnou voľbou umelca, s ktorým sme chceli túto spoluprácu odprezentovať. O koncepte sme sa bavili už relatívne dlho a niekoľko skvelých ideí sa bohužiaľ kvôli momentálnej situácii nepodarilo realizovať. Nakoniec to však dopadlo nad očakávania a prepojenie tradičnej inšpirácie v modernej forme skvele odprezentoval v lookbooku, ktorý vyzdvihuje prepojenie streetwearu, fashion, outerwearu a lokálneho designu,” objasňuje Peter.
Žiadna masová výroba
Limitovaná kolekcia Footshop x adidas Blueprinting vycháza 10. októbra v počte len 520 kusov a cena za jeden pár je 120 eur. Záujemcovia o tento unikát sa pred samotnou kúpou musia zúčastniť losovania. Každý pár bude mať svoje číslovanie, budúci majiteľ tak bude vedieť, koľký kus z kolekcie zdobí jeho botník.
Peter Kováč nám prezradil, že s teniskami dostaneš aj takzvaný „dust bag“ alebo vrecko na tenisky, ktoré sa používa na prepravu tenisiek v batožine, aby nosené podrážky nešpinili veci okolo nich.
„Toto vrecko je unikátne v tom, že je vytvorené z originálnej, na mieru vyrobenej modrotlačovej látky a reprezentuje kus nášho dedičstva. Modrotlač bola použitá práve na ňom nakoľko na teniskách nefungovala kvôli potenciálnej migrácii farieb na iné veci,“ objasňuje.
Zo záľuby v teniskách 30 miliónový biznis
Footshop založili Peter Hajduček a Marcel Vargaeštók v roku 2011 ako úzkoprofilový e-shop zameraný na skateboardingovú obuv. Pri ďalšom rozvoji zakladatelia pozorne sledovali trendy v zahraničí a postupne rozširovali zameranie na lifestylové tenisky. Práve to značke pomohlo presadiť sa na českom a následne aj slovenskom trhu. Footshop sa tak stal synonymom kultu milovníkov trendových tenisiek.
Footshopu sa počas 8 rokov podarilo doslova vyšvihnúť do pozície lídra v stredoeurópskom regióne. Minulý rok dosiahol obrat 30 000 000 eur, čo je dvojnásobný nárast v porovnaní s predchádzajúcimi 2 rokmi.
Fungujúci biznis model a schopnosť reagovať na rýchly presun zákazníkov do online prostredia mu pomohol udržať si stabilitu aj v kritickom období – a to najmä vďaka silnému online predaju. Ten tvorí až 85 % tržieb spoločnosti. S viac než 630 000 sledovateľmi na Instagrame patrí Footshop medzi nejsledovanejšie firmy na Slovensku a v Čechách.
Footshop ako jediný hráč v rámci Slovenska a Česka patrí do rodiny adidas Consortium, ktorého členom je od roku 2015. To znamená, že na lokálny trh môže dodávať exkluzívne značky a modelové rady, ako aj najprestížnejšiu radu nemeckého výrobcu, ktorou sú bez pochýb adidas Yeezy či kolekcie japonskej značky Y-3. V niektorých krajinách sú práve Yeezy exkluzívne ponúkané výlučne vo Footshope.
V ďalších rokoch plánuje spoločnosť dosiahnuť znásobenie tržieb a rozšíriť pôsobenie na 20 trhov.
„Máme jasnú víziu. Spojili sme vášeň pre tenisky s inovatívnymi technológiami. V strednej Európe sme považovaní za kľúčovú fashion-tech platformu a teší nás, že sme sa stali prirodzenou voľbou číslo 1 pre veľké lifestylové značky,“ dodal Peter Hajduček, zakladateľ a CEO spoločnosti Footshop.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: Footshop/@lousyauber