Slovenský gigant ESET urobil nečakaný krok, už nechce mať reklamu na Facebooku. Má jasný dôvod
- Spoločnosť ESET vníma dezinformácie a šírenie nenávisti na sociálnych sieťach veľmi kriticky
- Rozhodla sa preto zastaviť svoju inzerciu na Facebooku
- Spoločnosť ESET vníma dezinformácie a šírenie nenávisti na sociálnych sieťach veľmi kriticky
- Rozhodla sa preto zastaviť svoju inzerciu na Facebooku
Pri snahe spoločnosti ESET vytvoriť z internetu bezpečnejšie miesto sa často jéj tím stretáva so škodlivým obsahom, ktorého cieľom je manipulovať, okradnúť či poškodiť používateľov sociálnych sietí.
Z tohto dôvodu spoločnosť dlhodobo podporuje vzdelávanie v oblasti digitálnej bezpečnosti. Privítali preto aj živú verejnú diskusiu na túto tému, ktorú nedávno vyvolala kampaň Stop Hate for Profit a podporujú myšlienky smerujúce k zlepšeniu aktuálnej situácie.
ESET je presvedčený, že Facebook má dostatočné zdroje, technológie aj znalosti na významné obmedzenie šírenia nenávisti a dezinformácií na svojich platformách. Obchodné záujmy podľa spoločnosti nesmú brániť uskutočňovaniu krokov, ktoré by účinne takéto negatívne trendy zastavili.
Spoločnosť ESET sa preto rozhodla pozastaviť platenú podporu na svoje produkty a služby na sociálnych sieťach Facebooku, a to predbežne do konca augusta.
Naďalej však bude využívať služby Facebooku na posilnenie ich vzdelávacích kampaní zameraných na boj proti škodlivému obsahu a dezinformáciám, či podporu vedeckých poznatkov. Práve tieto aktivity podľa spoločnosti vytvárajú protiváhu neregulovanému prostrediu sociálnych sietí.
Týmto krokom sa pripájajú k ďalším inzerentom a vyzývajú Facebook, aby podnikol potrebné kroky na výrazné obmedzenie šírenia nenávisti a dezinformácií na svojich platformách.
„Našu víziou je, aby všetci používatelia internetu mohli naplno využívať svoj potenciál a svoje technológie v bezpečnom digitálnom svete. Túto víziu sa snažíme dosiahnuť prácou s etickými a zanietenými ľuďmi, vzdelávaním a podporou vedy a výskumu. V slobodnej spoločnosti nie je možné úplne zastaviť dezinformácie, falošné vedecké poznatky či nenávistné prejavy.“
„Máme však možnosť používať naše najlepšie schopnosti a najmodernejšie technológie na boj proti týmto nebezpečným trendom. Taktiež máme možnosť využiť náš hlas a žiadať gigantov ako Facebook, aby sa správali zodpovedne a viedli tento boj aj s použitím razantnejších opatrení a nástrojov. Sme pripravení ponúknuť naše odborné znalosti a skúsenosti, aby sme spoločne bojovali proti týmto výzvam,“ uzatvára generálny riaditeľ spoločnosti ESET, Richard Marko.
Spoločnosť ESET bude naďalej sledovať situáciu a prijaté opatrenia zo strany sociálnych sietí a bude tomu prispôsobovať svoje ďalšie aktivity.
Zdroj: ESET