Slovenský Mealur sľubuje koniec čakania v podnikoch

  • V dnešnej uponáhľanej dobe, v ktorej sa ušetrený čas rovná zlatu, prichádza na scénu slovenská aplikácia Mealur. Ak si jedným z tých, ktorých otravuje čakanie na objednávky v podnikoch, patríš medzi jej cieľovú skupinu. Odteraz budeš môcť všetko vybaviť pomocou smartphonu a na mieste si už len „prídeš na hotové“.
cover
  • V dnešnej uponáhľanej dobe, v ktorej sa ušetrený čas rovná zlatu, prichádza na scénu slovenská aplikácia Mealur. Ak si jedným z tých, ktorých otravuje čakanie na objednávky v podnikoch, patríš medzi jej cieľovú skupinu. Odteraz budeš môcť všetko vybaviť pomocou smartphonu a na mieste si už len „prídeš na hotové“.

Koľkokrát sa stane, že prídeš celý natešený do ľubovoľného podniku, no namiesto kulinárskeho zážitku ťa čaká akurát nekonečné čakanie (v tom lepšom prípade), alebo rovno preplnené priestory, v ktorých pre teba nie je miesto? Máš možnosť buď hľadať niečo celkom nové (čo zaberie čas a zhorší náladu), alebo čakať na uvoľnenie (tie isté následky), či jednoducho odísť domov (najhoršia varianta).

Aj keď sa samozrejme dá do podnikov zavolať a stôl si buď rezervovať, alebo sa aspoň informovať, mnohých z nás podobné telefonáty natoľko otravujú, že to celé jednoducho necháme tak. Poprípade sa stane, že prevádzka telefón pre zaneprázdnenosť ani nezdvihne. Zato ovládanie vecí prostredníctvom smartphonu a aplikácií sa za posledné roky veľmi osvedčilo. Čo keby sa tak dalo riešiť aj objednávanie si stola či rovno celého menu – celoplošne a univerzálne?

Aplikácie Mealur na iPhone 6S

foto: mealur.com

 

„Predobjednáš si všetko, na čo máš chuť a budeš to mať pripravené hneď, ako prídeš do podniku,“ vysvetlil mi v skratke princíp Mealur (podľa „meal“ a „ur“ – your) Pavol Podobník, jeden zo zakladateľov appky. Druhý, Luboš Kosík, nadviazal tým, ako sa k jej vytvoreniu dopracovali. „Nápad vytvoriť niečo podobné sme dostali cez leto, počas sezóny vodných fajok. Čaká sa na ňu 20, 30, niekedy až 40 minút, čo je zbytočne stratený čas. Rozmýšľali sme teda nad tým, ako by sa tomuto dalo vyhnúť a v dnešnej digitalizovanej dobe nám rýchlo napadla predstava aplikácie.“

Nejde však len o vodné fajky – podobný fenomén zažívajú aj ľudia v reštauráciách, najmä v rušných hodinách, či pri veľkej skupine zákazníkov. Aj keby mali jedlo v reštaurácii predpripravené, môže sa stať, že sa niečo skomplikuje a hostia budú musieť nespokojne čakať. Spolu s programátorom Martinom Hermanom a dizajnérom Ďurom Karovičom teda dali chalani hlavy dohromady a dnes je na svete ich spoločné dielo – Mealur.

Vo svete sa ekvivalenty slovenského projektu tešia veľkej oblube. New Yorský „I Know The Chef“ pomáha svojim užívateľom v rušných hodinách nájsť miesta, ktoré sa presne hodia k ich špecifickým požiadavkám. V rámci aplikácie sa dá vybrať stôl, drink či dezert, nie však hlavné jedlo. Za tieto služby sa pritom platí až 250 dolárov ročne. Existujú síce aj varianty bez povinnosti platenia za rezerváciu (Open Table, Hot Tables), no tie vedia sprostredkovať akurát voľné miesto – zostavenie celého menu sa pro bono jednoznačne nekoná.

Tím Mealur

foto: mealur.com

 

A práve v tomto sa slovenská aplikácia rozhodla ísť príkladom. Služby objednávok aj rezervácií budú užívateľom poskytovať zadarmo a platenie za objednávku taktiež nebude prebiehať cez aplikáciu a kreditku, ale až na mieste. To je samozrejme riskantné pre samotné podniky. „Ak sa niekto rozhodne k pripravenému menu neprísť, budeme musieť účet s podnikom do 24-hodín vyrovnať a následne sa obrátime na zákazníka. Keď nebude sumu ochotný uhradiť, vrámci aplikácie ho zablokujeme. Skúsi to teda len raz.“ A keďže problematika ich oslovila práve prostredníctvom vodnej fajky, s tými momentálne začínajú – v spolupráci so siedmymi podnikmi, kde shishu ponúkajú (La Crema, 1001 Noc, Momo Garden, Sindibad, Shisha chill, Café Birdies, Dom vodnej fajky, Buddha Kafe). Neskôr v marci sa k nim pridajú Apotheka, Old town shisha a The alchymist lounge.

Popritom rokujú s viacerými reštauráciami o možnej spolupráci, ktorá, ako tvrdia, vyzerá veľmi sľubne. „Sme pripravení rozšíriť ponuku o všelijaké reštaurácie za približne mesiac. Najskôr však chceme začať s niečím jednoduchším a otestovať celkovú úspešnosť aplikácie.“ O tej ale všeobecne nepochybujú. Už v začiatočných fázach zakladali prácu na názoroch ľudí z ich okolia, ktorým sa podobný nápad veľmi pozdával. „Ľudia už dnes oceňujú aplikácie na objednávanie, donášku a podobne. No nič ako Mealur tu ešte nie je. Zatelefonovať do prevádzky sa síce dá, no cez telefón sa nedá objednať celé menu. Veríme, že Mealur bude mať úspech, pretože robí zásadné: zjednodušuje ľuďom život.“

Po tom, čo aplikáciu spustia, plánujú viaceré promo akcie a súťaže, zatiaľ čo stálym zákazníkom sľubujú rôzne odmeny a výhody. Veľkú rolu odohrajú aj sociálne siete, vrámci ktorých sa cíti väčšina ich cieľovej skupiny ako doma. Jednoducho, nikto by sa nemal nudiť. „Či už ide o mladých ľudí, ktorí všetko radi riešia virtuálne, starších, ktorí chcú mať veci vyriešené rýchlo a efektívne alebo veľké skupiny, čo nechcú zbytočne čakať – Mealur sa im určite bude hodiť.“ Pre začiatok bude Mealur platiť len v Bratislave a pre iOS zariadenia.

Viac o Mealur sa môžeš dozvedieť tu a aplikáciu si môžeš stiahnuť tu.

screen322x572  screen322x572 (1)

foto: mealur.com

Zdroj: mealur.com, zdroj titulnej fotografie: mealur.com

Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska

Najnovšie videá

Trendové videá